ATI Stream Technology met verschillende kaarten.

Pagina: 1
Acties:

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Daar ben ik weer met m'n volgende project van totaal onzinnige upgrades (in de ogen van vele tweakers).

Naast m'n project voor Cuda/Physx op een oude Athlon K7 met AGP en PCI (dat in volle gang is) heb ik besloten dat ik zo'n zelfde project met ATI stream ga proberen.

Daar ik meerdere identieke moederborden met processoren heb lijkt het me erg leuk om straks Cuda en Stream met elkaar te vergelijken en welke nu "de winnaar" is. (mmmm, dat zal in dit geval wel ATI worden denk ik zo ff))

Doordat er lange tijd geen driver support meer was voor de AMD MPX chipset i.c.m. ATI kaarten nieuwer dan de 9800 serie heb ik me tot nu geconcentreerd op nVidia kaarten voor m'n zinloze upgrades.

Maarrrr...hulde aan ATI, met de laatste driver voor AGP kaarten (HD3*** en HD4*** series) is het nu toch weer mogelijk om een moderne graka op een MPX bordje te draaien.

Vandaag ff getest met een HD3850 AGP en het werkt.

Voor de Stream support komt er nu een Club3d HD4670 AGP in.
Tot zover de dingen die zeker gaan gebeuren.

Na een zorgvuldige zoektocht m.b.t. stream over meerde grafische kaarten heb ik tot nu toe alleen maar kunnen vinden dat dit gedaan is met identieke kaarten.

Mijn vraag luid dan ook, werkt het met verschillende kaarten.

Als voorbeeld: De "main" grafische kaart--->HD 4670
En daarnaast nog 2x HD 4350
Geen crossfire setup.

Kan ik dan van alle 3 de kaarten tegelijkertijd gebruik maken met Stream Technology? (Renderen van video of crunchen)

Wederom vraag ik om niet te reageren met opmerkingen als; voor dat geld kan je beter een nieuwe pc met pci-e aanschaffen en aanverwante opmerkingen.

Greetz Kluns

• Klunssmurf
  • Niet online
*bump*

Iemand info?

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Klunssmurf schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:26:
Kan ik dan van alle 3 de kaarten tegelijkertijd gebruik maken met Stream Technology? (Renderen van video of crunchen)

Wederom vraag ik om niet te reageren met opmerkingen als; voor dat geld kan je beter een nieuwe pc met pci-e aanschaffen en aanverwante opmerkingen.

Greetz Kluns
Het is alweer een tijdje geleden dat ik amd stream gebruikt heb. Afaik kan je alle devices in je systeem met CAL opvragen & ze onafhankelijk aansturen.
Het coördineren tussen de kaarten zal je wel zelf moeten doen maar voor gpgpu programma's is dat doorgaans niet moeilijk. Je stelt deze vraag wel beter op het forum van amd http://forums.amd.com/devforum/categories.cfm?catid=328, daar kan eventueel een medewerker van amd je vraag beantwoorden.
Ik zie wel niet in hoe je die multi-gpu setup zal verwezelijken, er zijn geen pci versies van de hd4xxx, en ik ken geen systemen die meerdere agp sloten hebben. Mixen van kaarten van verschillende generaties hd3xxx en hd4xxx zou ik vermijden.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 13:43

Shuriken

Life is all about priorities

In theorie zou het beter zijn om beide kaarten met OpenCL aan te spreken. Zo heb je in elk geval een gelijke basis. Het probleem echter op dit moment is denk ik hoe je dit kan benchmarken.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Klunssmurf
  • Niet online
Zal m'n vraag idd daar eens posten.

Een PCI kaart met de 4350 is inmiddels verkrijgbaar van HIS en binnenkort ook bij Club3d.

H.I.S. HD4350 PCI

Aankondiging Club3D HD4350 PCI

Ik heb iig al uitgeplozen dat zeker Stream werkt als ik de kaarten enkel gebruik, ook de pci versie.

Het benchen lijkt me ook een lastig verhaal.
Mocht Stream werken in deze combo dan installeer ik gewoon de cliënt waarmee ik ga cruchen of ouderwets met de timer ernaast bij het renderen van video en dan kijken wat de verschillen zijn.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
hm, die PCI versies, zouden die de normale drivers gebruiken of aangepaste? Aangezien de agp versies een speciale driver nodig hebben kan het zijn dat die driver conflicten geeft met de pci driver.
Om eerlijk te zijn, meestal zijn de agp & pci versies erg duur tov de pci-e versies, met het verschil kan je misschien een heel goedkoop pci-e systeem samenzetten en interface problemen vermijden.

edit: btw de gpgpu mogelijkheden van de 4350 zijn zeer beperkt.

[ Voor 7% gewijzigd door oeLangOetan op 08-11-2009 23:20 ]

• Klunssmurf
  • Niet online
M'n doel is juist om dit op een AGP/PCI systeem draaiend te krijgen.

80 SPU's is idd niet zoveel, mij gaat het er zometeen ook meer om hoe dit systeem staks presteert in verhouding tot m'n AGP/PCI nVidia systeem met Cuda.

Dit zijn voor mij dan ook pure 'fun' projecten, verder heb ik gewoon moderne sytemen met pci-e staan die doen wat ze moeten doen.

Mmmm, wat minder positief nieuws...

Manufacturer Response:Dear HIS Customer,

Thank your for your purchase and your valuable feedback.

Please kindly notice that ATI driver does not officially support hardware acceleration over 4350 PCI bus. However, you can still enable the Avivo Video Functions by using a third-party software called DXVAChecker. Details procedure can be found in this link:

Method to enable Avivo Video Functions for some ATI cards.
http://forums.amd.com/gam...catid=279&threadid=116888

Please note that the above setting are not 100% guaranteed to be correct and working well under all circumstances.

I hope the information will be useful to you. Please feel free to contact us again if you have further questions.
Again, thank you for support on HIS products.

Warm Regards,
HIS Customer Support

Bron: Een review bij Newegg door een klant.

Nu ga ik 'm zowieso niet als video kaart gebruiken dus ben ik benieuwd in hoeverre ik Stream kan benutten.

[ Voor 60% gewijzigd door Klunssmurf op 09-11-2009 02:26 . Reden: Nieuwe informatie ]

Pagina: 1