Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] verwijderen gaat erg traag

Pagina: 1
Acties:

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
In het begin met Vista was er een probleem met het verwijderen van bestanden dat erg traag ging.
Dit probleem was in SP1 verholpen en was dan ook duidelijk verbeterd.

Nu heb ik binnen een netwerk bij 2 computers SP2 geinstalleerd en toevallig kreeg ik zojuist de melding door dat 'toevallig' bij deze 2 computers het verwijderen van bestanden erg traag gaat.
Dit is niet altijd maar zo nu en dan...

De andere computers hebben nog SP1 en hierbij is het nog niet voorgekomen.

De bestanden die verwijderd moeten worden staan op de server en worden benaderd door een gekoppelde netwerkschijf naar de share.
In eerste instantie dacht ik aan de performance van de server, maar deze draait nog zeer stabiel en staan ook geen meldingen in de event log wat er ook maar iets van in de buurt komt.

Server draait nu ongeveer een maand en Vista (Business) SP2 staat nu ongeveer 2 weken op de 2 client computers.

Zal dit probleem dan weer zijn terug gekomen met SP2?
Of kan dit aan iets heel anders liggen?

Er is aangegeven dat wanneer een bestand wordt verwijderd (van bijv. 10mb) dat er bovenin het venster een groene balk begint te lopen, maar dat er zo lang gewacht kan worden tot ze een ons wegen maar er gebeurd niets (na een half uur).