Laptop met twee externe schermen.

Pagina: 1
Acties:

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik ben nu al enige tijd aan het orienteren over welke notebook de huidige desktop PC's op kantoor moet gaan vervangen. Het moeten nu wel notebooks worden aangezien het veel voordelen heeft om je eigen werkstation mee te kunnen nemen naar klanten. Vanwege het werk dat we doen is het eigenlijk niet meer goed mogelijk om dit met één beeldscherm te doen en we werken nu al jaren met een dualscreen opstelling. Het probleem nu alleen is, is dat de meeste fabrikanten geen flauw idee hebben wat ze zelf aanbieden of ondersteunen. Ook begrijp ik niet waarom er uberhaupt bijna niet te filteren is bij de websites van de fabrikanten welke modellen er een docking poort hebben (of je moet de nummering kennen, zoals bij HP de letter "b" achter het modelnummer zet).

Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar de combinatie HP Compaq 6730b met advanced docking station. Volgens HP zou dit mogelijk moeten zijn, echter vind ik op internet veel mensen die dit niet aan de praat hebben gekregen (zoals hier: HP Forums).

Hier op GoT is er ook een aantal keer gesproken over de Matrox USB oplossing, echter is dit niet echt een oplossing.

Heeft iemand ervaringen met een notebook met docking station EN een tweetal externe schermen? Ik sta volledig open voor alternatieven van merken zoals Toshiba en Lenovo als het maar geen Dell is (slechte ervaringen mee qua support).Uiteraard ga ik er vanuit dat het geintegreerde scherm niet gebruikt kan worden als er twee externe schermen aan hangen. De prestaties van de notebook maken niet zo bar veel uit (voorkeur voor een Intel platform). Zowat iedere notebook met een docking aansluiting heeft sowieso al minimaal mainstream specificaties en zaken als intern werkgeheugen zijn altijd nog wel uit te vergroten.

Xbox360 gamerprofile

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dit werkt voor mij voldoende. Werkt ook onder MacOS X trouwens

http://www.mimomonitors.com/products/iMo

En is makkelijk mee te nemen in je tas. Kijk wel even naar de resolutie.. dat deze de zelfde hoogte (native) aan kan als je laptop.

Kosten rond de 129$ per stuk

Mijn opstelling: Macbook Pro met 2 van deze schermen.

[ Voor 17% gewijzigd door Falcon op 06-11-2009 15:05 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Thanks, maar ligt het nu aan mij, of zijn dit allemaal kleine schermen (het zijn kantoor PC's ook, dus 19"+ is wel minimaal)? Ook de beperkte bandbreedte van een USB scherm lijkt mij niet echt een oplossing, daarom zoch ik ook naar een oplossing met een dock ;)

Xbox360 gamerprofile

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik vind 2x 19inch schermen + dock + laptop niet echt draagbaar ofzo. Dan kun je net zo goed een desktop aanschaffen in mijn ogen. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:49
Ik zeg de HP 6730B (NB026EA)
HP 2008 150-Watt Advanced dockingstation (KP081AA) met Aansluitingen
1 AC power; 1 audio in; 1 audio out; 1 external monitor; 1 parallel; 1 RJ-11; 1 RJ-45; 1 serial; 2 PS/2; 1 S-video; 1 DVI-D and VGA; 6 USB 2.0; 1 docking connector

Heb geen idee wat voor monitor je zoekt maar je kan gaan voor de HP Compaq LA2205wg 22-inch breedbeeld LCD-monitor (NM274AT)

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:03
Falcon schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:09:
Ik vind 2x 19inch schermen + dock + laptop niet echt draagbaar ofzo. Dan kun je net zo goed een desktop aanschaffen in mijn ogen. ;)
Ha, volgens mij bedoeld hij dat op de kantoor werkplek het docking station + 2 beeldschermen staan. Ga je op pad dan undock je de laptop en en laat je het docking station + beeldschermen natuurlijk achter ;) .

@TS, waarom zou je niet de laptop opengeklapt laten staan zodat je en het beeldscherm hebt van de laptop en 1 externe? Die configuratie zie ik vaak genoeg en gebruikers zijn tevreden.

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
@ Falcon

Het gaat ook om een desktop replacement ;) Met als grote voordeel dat je je werkstation alsnog kan meenemen met als voordeel de schermen/toetsenbord+muis/LAN/power te laten staan.

@scenix_
Qua schermen maakt het niet zoveel uit, dat is gelukkig ook geen probleem :). Het gaat er puur om of twee schermen wel gaat werken met die opstelling (zie als voorbeeld mij HP forum link).

@Trubo
Het werkt toch wel zo fijn als twee schermen identiek zijn en op dezelfde hoogte zitten en dezelfde resolutie hebben enzo. We gaan toch investeren in meerdere nieuwe systemen, dus als het goed kan, gelijk goed dan maar ook al kost het wat meer geld. Het moet toch gewoon mogelijk zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 06-11-2009 15:18 ]

Xbox360 gamerprofile

• scenix_
@trubo,

Ik dacht aan hetzelfde... maar leek mij een schot voor open doel ;-)

• scenix_
gnimmeL_kraD schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:16:
@scenix_
Qua schermen maakt het niet zoveel uit, dat is gelukkig ook geen probleem :). Het gaat er puur om of twee schermen wel gaat werken met die opstelling (zie als voorbeeld mij HP forum link).
Ik heb het draaiende op de VGA en DVI poort. Is een beetje zonde omdat de max res. nu niet op full HD uitkomt. But it works....

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Samsung heeft diverse monitoren op USB ... perfect hiervoor

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
scenix_ schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:19:
[...]

Ik heb het draaiende op de VGA en DVI poort. Is een beetje zonde omdat de max res. nu niet op full HD uitkomt. But it works....
Oke, je hebt het werkende op de set die je eerder zei? Klinkt goed. Full HD is niet echt van belang. Met 2x 1280x1024 of 2x 1440x900 ben ik opzich al blij :)

Xbox360 gamerprofile

• scenix_
Scheelt je waarschijnlijk heel erg in de aanschaf voor een docking... alleen moet je wel elke keer die kabels aansluiten :)

Keer hierna pas naar de laptops... denk dat je goedkoper uitbent met 2 schermen en een laptop +docking. Draait overigens inderdaad op 1280*1024... weet niet of hij hoger kan... Kan ik wel vanavond voor je controleren :P

[ Voor 11% gewijzigd door scenix_ op 06-11-2009 15:40 ]

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Ouch, inderdaad ja. Er zit toch nog wel steeds een bepaald budget aan. :)

Hmm, ik zie zojuist dat HP weer een nieuwe serie gaat uitbrengen. Deze ziet er zeer netjes uit: VC381ET.

Grote kans dat dat hem wordt dan in combinatie met een advanced dock.

Toppie man, als je het even kan checken vanavond :)

[ Voor 6% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 06-11-2009 15:43 ]

Xbox360 gamerprofile

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-12 21:10

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Heb je de Matrox dualhead2go al overwogen? Die splitst het video signaal op naar twee monitoren. Dan kun je op iedere standaard laptop twee externe monitoren aansluiten. Bij de digitale variant kun je 2 x 1920 x 1200 halen. Zie: http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/

• scenix_
Ze draaien op 1440x900 allebij :-) Heb maar ff snel gemaild zodat ik het niet kan vergeten om vanavond even te reageren.
Uit nieuwsgierigheid... ga je windows 7 draaien?

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
scenix_ schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:21:
Ze draaien op 1440x900 allebij :-) Heb maar ff snel gemaild zodat ik het niet kan vergeten om vanavond even te reageren.
Uit nieuwsgierigheid... ga je windows 7 draaien?
Er gaat inderdaad Windows 7 op komen te draaien (uit het MS actionpack). Ik ben benieuwd :)

Xbox360 gamerprofile

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12 00:12
De Dell e6400 van mijn werk doet prima 2 externe schermen (maar allen via de dock), heeft een nvidia quadro kaartje aan boord.

't ding is zelfs zo slim om de verschillende resuluties (of dicht met 2 externe schermen, of open zonder externe schermen) bij te houden, zodat ik niet elke keer het 2e scherm hoef aan te zetten.

• scenix_
darkmage schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:32:
De Dell e6400 van mijn werk doet prima 2 externe schermen (maar allen via de dock), heeft een nvidia quadro kaartje aan boord.

't ding is zelfs zo slim om de verschillende resuluties (of dicht met 2 externe schermen, of open zonder externe schermen) bij te houden, zodat ik niet elke keer het 2e scherm hoef aan te zetten.
Je kon m alles voorschotelen... behalve DELL :P

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12 00:12
ja maar misschien is het zelfde graka'tje ook wel te vinden in andere laptops.

Of de TS moet een beter supportcontract afsluiten ;)

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Ik wilde nog even reageren om dit topic af te ronden.

Vorige week is de knoop toch doorgehakt. Het is toch de HP Comaq 6730b geworden in combinatie met de advanced dock. Het werkt als een trein met twee schermen (2 x 1680x1050).

Bedankt voor iedereen die input heeft gegeven op dit topic :)

Xbox360 gamerprofile

Pagina: 1