Greetings,
ik heb doormiddel van een php instructie een js array laten maken en daar wil ik nu wat mee uitvoeren
dit is de code.
Het gaat hier om een dropdown box waar je een naam kan kiezen, als je de naam gekozen hebt word er doormiddel van een onchange="wissel()" dit script aangeroepen om in een ander veldje het overeenkomstig getal (dus de waarde uit ar_users2) te tonen.
echter doet hij dit niet, hij vult enkel 4 in, ongeacht welke naam ik gebruik.
kunnen jullie me helpen? volgens mijn kennis van js (die niet zo ontzettend groot is) zou dit toch moeten werken...
ik heb doormiddel van een php instructie een js array laten maken en daar wil ik nu wat mee uitvoeren
dit is de code.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| var ar_users = new Array(); ar_users[0]="nick"; ar_users[1]="dirk"; ar_users[2]="kristof"; ar_users[3]="kantoor"; ar_users[4]="Christophe"; ar_users[5]="Bart"; ar_users[6]="Mike"; ar_users[7]="Dries"; ar_users[8]="Jan"; ar_users[9]="Herwig"; var ar_users2 = new Array(); ar_users2[0]="4"; ar_users2[1]="8"; ar_users2[2]="10"; ar_users2[3]="13"; ar_users2[4]="14"; ar_users2[5]="16"; ar_users2[6]="17"; ar_users2[7]="18"; ar_users2[8]="19"; ar_users2[9]="20"; function wissel(){ var wie = document.forms['myform'].elements['wie'].value; for (var i=0; i<ar_users.length; i++) { if (ar_users[i] = wie){ var aan = ar_users2[i]; document.forms['myform'].elements['aan'].value = aan; i = ar_users.length; } } } |
Het gaat hier om een dropdown box waar je een naam kan kiezen, als je de naam gekozen hebt word er doormiddel van een onchange="wissel()" dit script aangeroepen om in een ander veldje het overeenkomstig getal (dus de waarde uit ar_users2) te tonen.
echter doet hij dit niet, hij vult enkel 4 in, ongeacht welke naam ik gebruik.
kunnen jullie me helpen? volgens mijn kennis van js (die niet zo ontzettend groot is) zou dit toch moeten werken...
Just me