PII 350 van 14 sep98 --> afplakken pin b21 WERKT !!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 20:59
Ik heb een PII 350 van 14sep 98 ... maar ik dacht laat ik de gok eens wagen & ik heb mijn pin afgeplakt en nu kan ik de multieplyer gewoon veranderen !!!! alleen loopt hij niet echt stabiel op dit moment :( Tegen de tijd dat hij stabiel loopt post ik het wel !
PS: De moto van dit verhaal is dus ... gewoon afplakken die pin B21 !!! ;)

Verwijderd

Denk je dat het dan ook de moeite van het proberen waard is dat ik mijn P II 400 van week 43 de pin b21 van ga beplakken ?

Volgens mijn berekeningen is dat net geen augustus meer namelijk. :(

grtz!
Yesse

• Wild pigeon
Ik zou het proberen ! Wand die van mij is toch ook echt NIET van voor aug98

• Wild pigeon
Hij draait nu stabiel op 4*100 :7 maar op 4.5*100 gaat hij soms auto rebooten :( en ik kan het voltage niet aanpassen :(

• Papillon
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Wederom:
Effe.. een opsomming..
Als je de CPU op FSB 66/75/83 Mhz kunt veranderen van multiplier.. Dan ben je een van de gelukkige.. De pin21 geeft een signaal door aan de proc dat ie op 100 Mhz draait en in de proc zit iets dat de multiplier vastlegt als ie weet dat ie op 100 Mhz draait.

Wat we nu in feite doen is de processor voor de gek houden en laten denken dat ie minder dan 100 Mhz loopt door de betreffende pin af te plakken. We voeden hem gewoon met 100 Mhz.. en voila.. We kunnen de multiplier instellen en draaien hem ook nog op 100+ Mhz..

Interessant is dat als blijkt dat de grens bv bij 480 Mhz ligt (ik noem maar iets) dan kunnen we hem instellen op multiplier 4.5 en FSB 105 (als dat erop zit) Maar het totaal moet als het kan net onder de maximum ingesteld worden.

Als blijkt dat je CPU bv. 510 Mhz kan.. Dan kun je beter 5 x 100 Mhz gebruiken. of 4.5 x 112 Mhz. De laatste ligt dichter bij de 510 dat ie kan.. Maar dan worden de PCI en AGP kaarten lichtelijk overgeclockt

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Hoe gaat dat precies ookalweer, dat afplakken van pin B21?

Verwijderd

MJC ->

Men neme een miniskuul afgeknipt stukje plakband. Men zoekt pin B21 op (Op de achter kan van de printplaat vanaf de rechterkant de 11e pin van rechts in de onderste rij.)
Men plakt hiero het plakbandje op of dekt het af met nagellak -> En Voila!

GreetZzz... Sniper

Verwijderd

je valt in herhaling sniper ... en mijne doet 't nie en da's heel frustrerend ... :(
heb wel ergens gelezen dat je voltage wel kunt aanpassen door afplakken van pinnen..
probeer hier eens : www.hwupgrade.com/overclock/cpu/index9.html
weet niet zeker ...

• MJC

MJC

"Every Pentium II CPU produced after half August 1998 includes a locked multiplier both upwards and downwards, as with Celeron CPUs; so the only solution available to overclock these CPUs is to act on the busfrequency"

Mindere poep, dan werkt die pin afplakken ook niet :(

• Wild pigeon
Nou mijn CPU draaid nu in ieder geval stabiel op 4*103 (default voltage) .... das toch mooi 64 mhz hoger dan eerst ! en dat terwijl hij van NA half aug98 is :7
---
Maar nu mijn volgende vraag:
Denken jullie dat het voltage op 2.2 zetten (dmv plakbandjes! via moederplank gaat namelijk niet!) het mogelijk KAN maken dat hij WEL stabiel loop op 450... nu loopt hij namelijk steeds vast bij het opstarten van win98se of hij start wel win98se maar dan reboot hij na het inloggen :( Voltage tweaken helpt ?

• MJC

MJC

Hey Wild Pigeon...jij wilde toch zo graag van die p2 af? In alle forums heb je lopen handelen met celly 366@550 tegen celerons 466 etc...niet echt gelukt zo te zien he?

• Wild pigeon
Jawel, ik zou eerst mijn PII350 ruilen tegen een celly366 @ 550 maar die gast haakte op het laatste moment af & daarna ben ik maar eens gaan "kloten" met deze PII en dat ging veeel beter dan eerst ! dus nu wil ik hem ECHT NIET MEER KWIJT !

• Wild pigeon
Vergeet dit berichtje maar ;)

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-08 21:36
Ik heb precies het zelfde. Ook een P2-400 (sep 98) met een afgeplakte B21. Die multiplier verzetten werkt wel en ik kan ook het voltage instellen (Abit BF6). Maar hij is niet stabiel te krijgen :(. Ik heb het voltage al hoog en laag gezet, maar zelfs op 4.5*100 krijg ik 'm niet stabiel.

Exit P2-400 dus. En mijn nieuwere P2-400 er weer in (had ik geruild). Die draait wel perfect op 4*125, daarvoor hoef ik geen pinnen af te plakken of extreem te koelen.

Mijn conclusie: je moet geluk hebben met zo'n proc, ze doen het bij lange na niet allemaal. Die Sniper heeft gewoon geluk :).

• Papillon
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Ik ben niet afgehaakt.. En Ik zou hem ook niet ruilen tegen een PII 350. Maar goed..

Met overclocken met je geluk hebben.. Enne een PII 450 is echt niet sneller als een Celeron 550. Die cahce mag kleiner zijn.. Maar de snelheid van de Celleron cache compenseert dat.. De PII 450 heeft een cache van 512 KB dat op 225 Mhz draait en de Celeron 550 heeft 128 KB cache dat op 550 Mhz loopt.

De grootte van cache merk je alleen als je veel processen hebt die veel andacht vragen. En dat komt eigenlijk alleen op application servers voor!

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Wild pigeon
jij bend ook niet afgehaakt maar die andere gast wel :( !!!
Pagina: 1