[Windows 7] Systeem back-up maken op DVD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na de installatie van Windows 7 Ultimate en alle, door mij veelgebruikte, software probeer ik al enige tijd een systeem back-up te maken op DVD. Direct na de installatie ging dit prima doordat het bestand kleiner bleef dan een DVD.
Nu alles geinstalleerd is past het niet meer op één DVD (ook geen dual-layer met een maximale compressie van het back-up-bestand). Windows geeft de mogelijkheid om de back-up weg te schrijven naar "''eén of meerdere DVD's". Dat laatste is mij tot nog toe niet gelukt en inmiddels zijn er al diverse dvd's de prullenbak in verdwenen. Het schrijven van de eerste DVD is geen probleem maar de tweede wordt nooit succesvol afgerond.
Dit is ook het geval bij Acronis True Image Home 2010. Bij dit programma is dit echter een common problem, blijkt na enig zoeken op internet. Versie 11 van deze software geeft echter een vergelijkbaar resultaat.

Mijn vraag is of iemand op deze wijze al een succesvolle systeem back-up heeft weten te maken en hoe dit is gedaan. En dus ook waar bij mij het probleem kan worden veroorzaakt.
Mijn volgende stap is via "Veilige modus" maar om eerlijk te zijn heb ik daar niet veel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:59
Als eerste welkom op GoT :)

Je geeft aan dat het bij acronis ook fout gaat. Bij mij gaat er dan een belletje rinkelen, dat het niet direct aan Windows 7 hoeft te liggen.

Geeft ie ook een foutmelding tijdens het afronden? Enne, wtf heb je allemaal geinstalleerd staan op je C schijf als je zo'n grote backup hebt? Iets met meerdere schijven maybe?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor in ieder geval de snelle reactie en bereidheid mee te denken. Mijn ervaring met Microsoft is dat ze niet zo snel en volledig willen antwoorden, maar dat terzijde.

Een schone installatie van Win7, inclusief alle updates en het bewaren van de bijbehorende installatiebestanden, kostte mij al een volledige DVD. Maar daarnaast heb ik voor mijn opleiding ook een aantal programma's van Autodesk en MatLab geinstalleerd. Daarnaast ook Office 2007 volledig en nog wat software voor de broodnodige randapparatuur.
Mijn wens is om dit alles, zoals ik met XP ook eerder heb gedaan, dit allemaal in schone toestand op een back-up te krijgen die ik zo kan terug zetten, waardoor al mijn persoonlijke instellingen meteen toegepast zijn. En zo dus bij een herinstallatie ongeveer 30minuten ipv 2 dagen kwijt te zijn.

XP heb ik eerder ook met Acronis 11 ge-back-uped zonder problemen. Ook toen was mijn back-up verspreid over meerdere DVD's wat altijd zonder problemen is gelukt. De reden dat ik dit op DVD ben gaan doen is dat mijn HDD er ooit mee is gestopt en ik daardoor uiteindelijk helemaal overnieuw kon beginnen. Ook nu is de enige ruimte die ik heb op dezelfde fysieke schijf en dat is niet de meest veilige optie.

Investeren in een Blu-Ray vindt ik nog niet rendabel omdat dit mijn enige reden zou zijn, films kijk ik wel via de TV. En een USB vindt ik ook te duur (hoewel ik het er nu bijna uit zou hebben qua DVD-kosten :D ) en ik ben er niet eens zeker van dat mijn moederbord (A8N5X) wil starten vanaf USB. Dit laatste is voor mij natuurlijk makkelijk zelf uit te zoeken, maar daar ga ik enkel tot over als ik besloten heb dat DVD's een kansloze missie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobman
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-08 20:40
Hier hetzelfde probleem....

Via de backuptool van Win7 ( 64 Bit ) probeer ik een backup van mijn C en D schijf te maken ( Windows & geïnstalleerd + aanvullende software, geen games ) Heb nu dus alle programma's geïnstaleerd waar ik normaal gesproken gebruik van maak en wil dit dus als backup op DVD hebben...

En ook ik loop tegen exact hetzelfde probleem als JanKweekel aan: backup start, disc 1 gaat probleemloos en bij disc 2 geeft de tool aan dat de disc onbruikbaar is als backup omdat er fouten zijn gevonden.

Inmiddels Disc 2 al 4x laten branden maar helaas... Geen verbetering.

Iemand nog een idee???

Greetz Scoobman

Just an average guy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobman
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-08 20:40
Toevoeging 17-11-2009:

Zojuist meerdere malen geprobeerd; probleem blijft...

Ook het afsluiten van lopende processen van derden heeft geen invloed, elke keer verschijnt bij het maken van een systeemkopie de volgende melding:

"Bij het opslaan van een back-up zijn fouten gevonden op het medium. Medium kan niet worden gebruikt voor volgende backups"

Vervolgens vraagt Win7 om opnieuw een lege schijf te plaatsen met, uiteindelijk, de zelfde foutmelding tot gevolg. Ik kan er tot nu toe geen oplossing voor vinden.

Greetz Scoobman

Just an average guy...