Vpn Hoge ping

Pagina: 1
Acties:

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:31
Hallo,

Ik heb thuis in windows 7 ultimate een vpn opening gemaakt, de vpn van windows zelf, als incomming verbinding.
hier log in dan vanuit mijn studentenkamer op in om zo files over te zenden etc. Nu heb ik gateway in extern netwerk gebruiken aangevinkt omdat ik graag het zelfde IP wil hebben als de vpn server. Maar als ik nu een gameserver inga waar mijn ping normaal rond de 40 A 50 is. is die nu 120 A 130. Is er een optie om dit op te lossen?

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:42
Niet echt. Ping is een maat voor de tijd die het kost om een pakketje heen en terug te zenden. 't Is vrij logisch dat die omhoog schiet wanneer je je de boel over een omleiding stuurt (je VPN server).

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 10:53
Enigste optie is je gateway wijzigen naar je interne netwerk en gewoon de VPN alleen gebruiken om je bestanden te benaderen. Vergeet ook niet dat nu alles trager loopt doordat je bandwijdte nu simpelweg de upload van je VPN server is.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

• Dacuuu
CaVeFiSh schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:12:
Enigste optie is je gateway wijzigen naar je interne netwerk en gewoon de VPN alleen gebruiken om je bestanden te benaderen. Vergeet ook niet dat nu alles trager loopt doordat je bandwijdte nu simpelweg de upload van je VPN server is.
Dat ga ik is uitproberen. Vind het zo apart. heb een upload van ongeveer 120 kb sec. dat is voldoende om alleen een spelletje te spelen via de vpn server lijkt me.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Dacuuu schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:16:
[...]

Dat ga ik is uitproberen. Vind het zo apart. heb een upload van ongeveer 120 kb sec. dat is voldoende om alleen een spelletje te spelen via de vpn server lijkt me.
Zeker, je gaat alleen volkomen voorbij aan het antwoord van Marcks, waarin de meest waarschijnlijke reden staat voor je vertraging.

• Dacuuu
CherandarGuard schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:19:
[...]

Zeker, je gaat alleen volkomen voorbij aan het antwoord van Marcks, waarin de meest waarschijnlijke reden staat voor je vertraging.
Heb het wel gelezen, maar het leek mij dat de data die je dan verstuurd niet zo veel was dat het wel ging lukken.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Blijkbaar snap je het nog niet helemaal. Het gaat niet om de hoeveelheid data die verstuurd wordt, maar de afstand die de data af moet leggen. Als jij je gateway in het remote netwerk ingesteld hebt staan, moet alle data dus eerst vanaf jouw pc door jouw lokale netwerk, dan via de VPN tunnel het remote netwerk in en daar naar de gateway. Van daaruit gaat het dan weer het internet op.

Het moet een bepaalde afstand afleggen en gaat via een aantal hops, al dan niet met extra handelingen als encryptie. Dat kost gewoon tijd, en dat zie je terug in je ICMP echo response, a.k.a. ping tijden.

• Dacuuu
CherandarGuard schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:26:
Blijkbaar snap je het nog niet helemaal. Het gaat niet om de hoeveelheid data die verstuurd wordt, maar de afstand die de data af moet leggen. Als jij je gateway in het remote netwerk ingesteld hebt staan, moet alle data dus eerst vanaf jouw pc door jouw lokale netwerk, dan via de VPN tunnel het remote netwerk in en daar naar de gateway. Van daaruit gaat het dan weer het internet op.

Het moet een bepaalde afstand afleggen en gaat via een aantal hops, al dan niet met extra handelingen als encryptie. Dat kost gewoon tijd, en dat zie je terug in je ICMP echo response, a.k.a. ping tijden.
duidelijke taal, bedankt voor de info. Dan wordt het niet gamen voor mij via de vpn.

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 10:53
Kijk je kunt wel gamen via de VPN ook al gebruik je een andere gateway, maar dan zouden de mensen waartegen je gamed ook connectie moeten maken met je VPN netwerk. Verder heeft gamen via VPN toch geen toegevoegde waarde. Ikzelf gebruik met die reden ook VPN (dan gaan we natuurlijk niet in op de vraag waarom je zou willen gamen tegen anderen via VPN :+ )

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Pagina: 1