win7 system image include 1TB data drive met alleen films?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 15:22
Hoi ik geb hier een 64 bit windows 7 als test geinstalleerd
en wil even geen system image maken met de ingebouwde tool.
Nu is het gekke dat een schijf die ik alleen maar gebruikte voor data onder vista (film archief) niet herkend werd onder W7 na het installeren. Dat heb ik kunnen fixen foor er een drive letter (P) aan toe te wijzen.
Alleen nu wil ik voor ik verder dingen ga proberen even een image maken zodat ik gemakkelijk terug kan naar deze situatie.
Het gekke is dat deze drive P nu default aangevinkt staat als zijnde meegenomen in de image als essentiele drive voor het systeem,
Ik heb al geprobeerd de drive letter toekenning te verweideren en dan zie je de schijf niet meer in " deze comuter" alleen hij blijft aangevinkt staan in de image sources.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik had vroeger onder vista ghost 14 maar die krijgt de melding bij installeren dat deze niet compatibel is met win7

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom wil je uberhaupt 1TB in een image stoppen? maak een back-up naar externe disk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Dat wil hij dus niet, maar die 1TB drive wordt nu automatisch meegenomen als onmisbaar voor Windows (als ik het goed begrijp).

Kan je die schijf niet tijdelijk fysiek uit het systeem verwijderen en kijken wat ie dan doet?

[ Voor 28% gewijzigd door DapperDen op 06-11-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Je hebt niet toevallig de swapfile op die disk/partitie staan?
Zo ja, zet die even om of exclude die even bij de image-voorbereiding.

[ Voor 3% gewijzigd door Kosh66 op 06-11-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

is het niet mogelijk om bij die 1 TB schijf even tijdelijk het SATA stekkertje er uit te trekken?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
Hij wil überhaupt geen image maken volgens mij:
mrbert schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:50:

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Eerst niet, maar nu wel:
mrbert schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:50:
Hoi ik geb hier een 64 bit windows 7 als test geinstalleerd
Nu is het gekke dat een schijf die ik alleen maar gebruikte voor data onder vista (film archief) niet herkend werd onder W7 na het installeren. Dat heb ik kunnen fixen foor er een drive letter (P) aan toe te wijzen.
Alleen nu wil ik voor ik verder dingen ga proberen even een image maken zodat ik gemakkelijk terug kan naar deze situatie.
Het mag inderdaad wel iets duidelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Oeps, thanks allemaal!
Even een typo.
Ik wil dus wel een image maken met de tool. En nee ik wil zeker die 1 TB er niet bij hebben.
IK heb hier een systeem partitie van ca 50 gig dat lijkt me voldoende;)

Waar kan ik dat vinden?
Ik zie onder system properties >advanced>virtual memory:
Alleen de C, D en H drive. en hij heeft de C drive gearkeerd
Verder lijkt het me vreemd dat de swapfile in een system image zou moeten? Dan wordt ie toch heel veel groter?

Huh ik zie dat op de P schijf de volgende bestanden staan die ik daar zeker niet heb gezet.
$UpgDrv$
bootmgr
BOOTSECT.BAK
en een folder: System Volume Information
Vooral dat de bootmgr op P staat vind ik vreemd omdat drive P oorspronkelijk niet zichtbaar was in win7.
Nu is mijn probleem hoe los ik dit op want ik vermoed dat dit dus gebruikt wordt om win7 te starten vanuit de bios. Waarom die op deze drive staat snap ik niet want ik heb bij installatie nadrukkelijk opgegeven dat er op de C drive geinstalleerd moest worden dus HELP :| 8)7 |:( please

[ Voor 70% gewijzigd door mrbert op 06-11-2009 13:36 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Ik heb geprobeerd om te booten met alleen de C+D schijf ( 2 partities van 1 fysieke schijf) en krijg dan de melding dat de NTLDR zou ontbreken.
Opgestart vanaf de win7 DVD en dan naar repair gegaan.
met alleen de C+D schif in het systeem.
Nu komt er een melding dat deze versien van het herstel programma niet compatibel is met het OS wat ik wil repareren. Heel vaag.

Op de C partitie stond vroeger mijn vista opstart.
Ik heb bij het installeren van win7 mijn C partitie geformatteerd vanuit het installatie programma.
Daarom snap ik niets van deze melding.

ik heb met BCDEDIT gekeken en zie dan dit in mijn scherm en daar zie ik ook de bootmanger op P. Zie oderaan dit bericht voor deze info.
Die wil ik dus graag op C volgens mij
Ik heb al zitten zoeken maar kan nergens vinden
Ik heb wel een programma easyBCD gevonden maar kan niet echt vinden of ik daar een nieuwe bootmanger op mijn C drive kan zetten en die op de P drive kan verwijderen:S
Ik zie in " manage bootloader" een mogelijkheid om een reinstal van de bootloader te doen maar zie niet hoe ik die dan op de C zet. Er is geen target drive optie daar.
iemand een idee?

Update:

Ik heb de bootmgr files gekopieerd van P naar mijn C drive.
En daarna een boot gedaan zonder P drive in mijn systeem.
En nu start het systeem op en meldt na opstart in BCDedit dat de bootloader een Windows 7 recovered is.
Alleen tijdens het booten ziet het scherm er niet uit als toen ik via de P schijf startte. Volgens mij gebruikt ie nu de oude vista loader en gaat van daar uit door naar win7. (Het blijft nu ook werken als ik de P er weer aan koppel) Nu heb ik in ieder geval een werkend systeem.
Alleen voor het mooi zou ik ook bij het booten zien dat het de win7 loader is.
Nog steeds geen idee hoe ik dat moet fixen, maar ik hop dat anderen in ieder geval iets hebben aan mijn bevindingen sofar.
Ik hou me natuurlijk wel aanbevolen voor een tip hierover. Dus als iemand me verder kan helpen? Heel erg graag, ik wil het systeem zo clean mogelijk hebben bij mijn image.

Windows Boot Manager
--------------------
identifier {bootmgr}
device partition=P:
path \bootmgr
description Windows Boot Manager
locale en-US
inherit {globalsettings}
default {current}
resumeobject {e4932926-c8c8-11de-a9c8-fa06ed1616ca}
displayorder {current}
toolsdisplayorder {memdiag}