Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Office 2003] Geen toegang map, wel kunnen bladeren.

Pagina: 1
Acties:

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
Binnen Office 2003 en even als voorbeeld hiervan Word zit ik met de volgende "rechten" kwestie:

De (domein)gebruiker in dit geval mag niet bladeren op zijn lokale schijf op de gebruikersmappen na (my documents e.d).Dit is via verkenner/notepad e.d dus niet mogenlijk (foutmelding zodra de gebruiker dit probeerd waarna de toegang geweigerd word) maar zodra er b.v Word word gebruikt is de situatie iets anders:

Dezelfde foutmelding komt in beeld:
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/5012/13983991.jpg

Als je daarna de foutmelding wegklikt kan je gewoon vrolijk door de mappen heen bladeren ondanks
dat de specifieke gebruiker daar geen rechten voor heeft:
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/5012/76666178.jpg

Je krijgt per map weer dezelfde foutmelding maar zodra je dit wegklikt kan je gewoon verder doorbladeren.

Het probleem lijkt zich op een combinatie van Office i.c.m de rechtenstructuur, maar gezien andere programma's zoals verkenner zelf wel de rechten in stand houden lijkt het zich een specifiek Office probleem te zijn.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Is de domeingebruiker toegevoegd aan de lokale gebruikersgroep?

het is wel zo dat op rechtengebied de open- & opslaandialogen niet 100% correct functioneren. zo is bv. m'n downloadmap van uitvoerrechten ontdaan, waardoor deze map niet met deze officedialogen benaderd kan worden.

maar het feit dat je er achteraf inkan, betekent gewoon dat de gebruiker waarmee Word opgestart werd, wel degelijk voldoende rechten heeft om de locale schijf te benaderen (en minstens te doorblaren).

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
Niet lokaal op de pc zelf, wel geprobeerd maar hetzelfde effect. Ik zal eens even kijken of ik de exacte rechten die aan de gebruiker toegekent worden boven water kan halen.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.