Toon posts:

Hoe kan ik mijn apparatuur het beste aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben echt een leek in het aansluiten van apparaten en dan vooral op het gebied van geluid.
Ik heb de volgende apparatuur tot mijn beschikking en nu was mijn vraag hoe ik dit het beste aan kan sluiten voor de beste kwaliteit geluid en beeld.

Sony 102cm full hd lcd tv. Van deze tv weet ik het type niet.

PS3

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/55/sony-ps3-connections.jpg

Humax iHDR-5050c decoder

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/humax_hdr_080709_450_8.jpg

Home cinema set Sony HT-SS 1100

Afbeeldingslocatie: http://i.s8.com.br/images/electronic/cover/img3/1969873_1.jpg

Hopelijk hebben jullie genoeg informatie en kunnen jullie mij helpen. Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Tjeerd

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:05
beste beeld en geluidskwaliteit is misschien niet de juiste vraagstelling, alhoewel je de beste kwaliteit bereikt door alles via hdmi aan te sluiten. De vraag is wat is het slimste, als je home cinema set apparaten via hdmi kan ontvangen en doorgeven en hierdoor het geluid van de bron over je hc set weergegeven kan worden zou natuurlijk het fijnste zijn.

Wat je zou kunnen doen is het volgende dan:

ps3 uitgang <hdmi> hc-set ingang
humax 5050c uitgang <hdmi> hc-set ingang
hc-set uitgang <hdmi> tv ingang

wat ook mogelijk is, is dat je alle apparaten rechtstreeks via hdmi op je tv aansluit

ps3 uitgang <hdmi> tv ingang
humax 5050c uitgang <hdmi> tv ingang
hc-set uitgang <hdmi> tv ingang

maar er ook voor zorgt dat je geluid via je hc-set beschikbaar is

ps3 uitgang <rca> hc-set ingang
humax 5050c uitgang <rca> hc-set ingang
tv uitgang <rca> hc-set ingang

zo zorg je dat het beeld en geluid via je tv verloopt maar optioneel ook via je hc-set, omdat deze vaker vele malen beter geluid geeft.