Toon posts:

Hoe kan ik mijn apparatuur het beste aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben echt een leek in het aansluiten van apparaten en dan vooral op het gebied van geluid.
Ik heb de volgende apparatuur tot mijn beschikking en nu was mijn vraag hoe ik dit het beste aan kan sluiten voor de beste kwaliteit geluid en beeld.

Sony 102cm full hd lcd tv. Van deze tv weet ik het type niet.

PS3

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/55/sony-ps3-connections.jpg

Humax iHDR-5050c decoder

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/humax_hdr_080709_450_8.jpg

Home cinema set Sony HT-SS 1100

Afbeeldingslocatie: http://i.s8.com.br/images/electronic/cover/img3/1969873_1.jpg

Hopelijk hebben jullie genoeg informatie en kunnen jullie mij helpen. Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Tjeerd

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:05
beste beeld en geluidskwaliteit is misschien niet de juiste vraagstelling, alhoewel je de beste kwaliteit bereikt door alles via hdmi aan te sluiten. De vraag is wat is het slimste, als je home cinema set apparaten via hdmi kan ontvangen en doorgeven en hierdoor het geluid van de bron over je hc set weergegeven kan worden zou natuurlijk het fijnste zijn.

Wat je zou kunnen doen is het volgende dan:

ps3 uitgang <hdmi> hc-set ingang
humax 5050c uitgang <hdmi> hc-set ingang
hc-set uitgang <hdmi> tv ingang

wat ook mogelijk is, is dat je alle apparaten rechtstreeks via hdmi op je tv aansluit

ps3 uitgang <hdmi> tv ingang
humax 5050c uitgang <hdmi> tv ingang
hc-set uitgang <hdmi> tv ingang

maar er ook voor zorgt dat je geluid via je hc-set beschikbaar is

ps3 uitgang <rca> hc-set ingang
humax 5050c uitgang <rca> hc-set ingang
tv uitgang <rca> hc-set ingang

zo zorg je dat het beeld en geluid via je tv verloopt maar optioneel ook via je hc-set, omdat deze vaker vele malen beter geluid geeft.

* voor de duidelijkheid RCA aansluitingen zijn de audio L en R ronde connectors vaak aangeduid met een witte en rode rand! Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/90/RCA_Connector_(photo).jpg

@ onder: vind ik een beetje kort door de bocht, overal hdmi aansluiten. Je hebt een punt dat deze zaken vaak vermeld worden in de handleiding. Maar er zijn meer wegen die naar rome leiden zoals ik heb weergegeven en dan moet je goed opletten dat je geen spaghetti krijgt van aansluitingen en dat alles ook nog functioneerd zoals het zou moeten

[ Voor 21% gewijzigd door loewie1984 op 06-11-2009 11:18 ]

discogs

Verwijderd

Volgens mij worden hier gewoon handleidingen bijgeleverd waar het eea instaat ? Dus wat is dan hetgeen je niet begrijpt ?

Gewoon overal HDMI inprakken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 11:13 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:52

FeaR

In GoT we trust

Volgens de handleiding is de Sony HT-SS 1100 niets meer dan een HDMI switch en met een maximale doorvoerresolutie van 1080i. Dan zou toch zonde zijn om dan apparaten die 1080p out kunnen putten daar op aan te sluiten.

Dus je kan zoals Loewie aangeeft alles via HDMI aansluiten, maar dan moet er altijd nog een kabel voor audio naar de Sony HT-SS 1100 lopen aangezien deze set dus alleen HDMI Through heeft. Plus dat je dus met die 1080i zit.

Dus ik zou gewoon de PS3 en de Humax met HDMI direct op de tv aansluiten voor beeld. En de PS3 en de Humax via optische toslink op de Sony HT-SS 1100. Tv zou je ook nog via de S/PDIF out aan kunnen sluiten, maar als je toch alleen digitale tv kijkt is dat niet nodig, aangezien alles via de Humax gaat.

Je zou nog kunnen proberen of de Sony HT-SS 1100 echt alleen 1080i aan kan door de apparaten niet op de TV aan te sluiten maar op de HDMI Ingangen van de Sony HT-SS 1100. En dan vanaf de HDMI Out van de Sony HT-SS 1100 één kabel naar de tv. Maar net wat ik zeg: dan wel even kijken wat de Sony HT-SS 1100 met het signaal doet, want 1080i zou zonde zijn.

Overigens verwachten we op GoT hier toch wel wat meer inzet dan alleen een vraag posten. Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Je geeft aan dat je een leek bent, maar volgens mij staat er in de manuals van de apparatuur gewoon hoe deze het beste aan te sluiten is. Van de PS3 en de Sony HTS sowieso, Humax durf ik zo niet te zeggen maar de kans is toch wel zeer groot. En als HDMI het beste is voor de PS3 zal dit voor de Humax ook wel zo zijn neem ik aan.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 06-11-2009 11:39 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.