[FTP]Kan Filezilla server op XP64 niet meer extern bereiken

Pagina: 1
Acties:

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
De titel zegt het eigenlijk al.
Ik draai thuis een FTP server van filezilla (versie 0.9.22) op Windows XP 64 bit. Deze is altijd bereikbaar geweest, ook vanaf externe bronnen. Ik kwam er vandaag echter achter dat ik hem niet meer kan bereiken. Een van de laatste keren dat de server gegarandeerd nog wel te benaderen was, was op 21 oktober 2009. Later dan dat kan ik zogauw even niet terugvinden, dus wanneer het exact is misgegaan kan ik (helaas) niet vertellen.

Even de instellingen e.d. die ik al heb doorgelopen:

Windows Firewall:
• Staat aan
• FileZilla server.exe heeft exception
• Heb zelf los port 21 op de exception lijst gezet
• Bij advanced>settings staat FTP server ook nog aangevinkt als toegestaan

Modem:
• Heeft port forwarding naar de server op port 21

FTP server software:
• Staat aan
• Op localhost kan ik wel connecten
• Als ik lokaal via mijn externe IP-adres probeer te connecten mislukt dat
• Kan niet connecten via intern netwerk vanaf een andere pc
• Kan niet connecten via extern netwerk (via modem dus)

Netwerk:
• Ik kan de pc extern wel benaderen via windows filesharing (intern netwerk)
• HTTP server is zowel op intern netwerk als extern (internet) netwerk te benaderen.

Als ik nog iets verder probeer door te zoeken, zie ik dat op het moment dat ik probeer te connecten een "Error, connection reset" of varianten daarop krijg.

In mijn logfile van de ftp server software zie ik geen binnenkomende verbindingen die gereject oid worden, dus het lijkt daarvoor al mis te gaan in windows zelf. Op de server zelf lokaal proberen te connecten werkt echter wel.

De enige wijzigingen die de laatste tijd hebben plaatsgehad op die server zijn de gebruikelijke windows updates geweest. Verder is er niets aan instellingen veranderd.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Kleine toevoeging, ik ben er net ook achter gekomen dat ik vanaf die computer ook geen ftp server elders kan benaderen (heb bijvoorbeeld ftp.mozilla.org geprobeerd).

Overigens helpt de windows firewall uitschakelen niet.

edit:
misschien dat deze naar Windows Clients moet, even een TR plaatsen, mogen de modjes beslissen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bubbles op 06-11-2009 17:00 ]

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:40
Als je de ftp server tijdelijk op een andere poort laat draaien, kun je er dan wel bij?

...

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Hmmm, heb de pc voor de grap eens opnieuw opgestart. Kan hem nu wel gewoon bereiken. Geen idee wat nou exact de oorzaak was dat ik eerst niet kon connecten, maar het werk nu. Deze kan wel op slot.