• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Laatste tijd zit ik me weer beetje in te lezen richting een nieuw systeem. Nu kwam ik van thermaltake de armor tegen met ingebouwde LCS. Helaas nog geen PW optie om bij kasten te zoeken op koeling, dus nog geen andere voorbeelden bij de hand.

Wat de prijs betreft, een 220,- voor kast inclusief waterkoeling met genoeg speling erin om ook de gpu aan te sluiten klinkt niet zo slecht. Vooral wanneer een beetje waterkoeling zonder kast al een 150-200 kost... enige minpunt is dat de cpu koeler mogelijk niet past en nog gehaald moet worden.

Dus dan ga je je natuurlijk afvragen.. als het zoveel goedkoper te krijgen is, is dan die koeling of kast soms zo slecht? Dus, is het de prijs waard om een wc kast aan te schaffen met passend koelblok of kan er beter gekeken worden naar een wc set?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De waterkoeling is van redelijke kwaliteit, vandaar ook de lage prijs. Echt slecht is het niet, maar ook zeker niet erg goed. Een zelfsamengestelde set van 200 euro of meer is gewoon vele malen beter dan zo'n TT setje.

• Xanaroth
En in vergelijking met bv h50 of luchtkoeling?
Snap dat zo'n volledige set beter is, maar kijk vooral naar de prijs/prestatie immers, een 50-100 besparen mag best een graadje kosten.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

h50 is gewoon vergelijkbaar met n luchtkoeler, en luchtkoeler zal altijd minder goed zijn dan *goede* waterkoeling. wel een stuk goedkoper.

voor €50 kan je een luchtkoeler kopen die alle waterkoeling onder de €200 verslaat, maar vanaf €200 kan je gewoon waterkoeling bouwen die alle luchtkoeling makkelijk verslaat. dan heb je dus zeer goede, of de beste blokken, zeer goede radiators, met vooral veel oppervlak, 1x120 zal altijd vergelijkbaar blijven met n 120mm heatpipe koeler, een goede 240 rad, met de juiste fans, een stille pomp en een goed blok, kan zowel stiller als beter zijn dan luchtkoeling. etc.
het voordeel van waterkoeling is namelijk oppervlakte. veel groter dan 140mm kunnen die torenkoelers voor de cpu niet worden, maar je kan wel gewoon n radiator dr aan hangen die 4x zo groot is als je dat wilt.

[ Voor 71% gewijzigd door AlexanderB op 10-11-2009 10:43 ]

• Xanaroth
Dat snap ik wel, hele reden van WC is de koeling en het geluid.

Het gaat mij juist om de ingebouwde waterkoeling die standaard in sommige kasten zit, zoals de armor LC versie. Je betaald dan 200 voor een degelijke kast inclusief volledige WC welke enkel nog een blokje voor je cpu/gpu en wat extra slangen nodig heeft.

Wanneer je dan de volle mep voor WC neerlegt zonder kast is deze natuurlijk beter, maar gaat mij dus juist om de prijs/prestatie. Als je dus 200 neerlegd voor de kast inclusief waterkoeling, is deze waterkoeling dan dusdanig goed dat het de meerprijs rechtvaardigd?

Vb. Kandalf LCS voor een 250, inclu 500l/hr pomp, 360 radiator, reservoir, slangen, vloeistof etc.

Of de Armor LCS iets goedkoper maar dan 240 radiator.

[ Voor 21% gewijzigd door Xanaroth op 10-11-2009 11:44 ]