Bij uitstek? Ik vind dit een vreemde zin. Wellicht wordt 'per definitie' bedoeld, maar beter is om 'bij uitstek' in het geheel te verwijderen.Gddr3-geheugen is bij uitstek langzamer dan gddr5-geheugen, maar in idle-modus zal het gddr3-geheugen wel zuiniger zijn.
Tenzij het enorm veel langzamer is en je het verschil dan ook enorm merkt, dan is het wel een goede woordkeus. Of dat ook zo is kan ik zelf niet beoordelen.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Met 'bij uitstek' refereer je imho aan een bijzondere positie of functie, zoal in 'apparaat X is bij uitstek geschikt voor taak Y'. Daar is hier geen sprake van.
In theorie levert GDDR5 twee keer de bandbreedte (multiplied by 4) t.o.v. GDDR3. De real life performance is daarentegen afhankelijk van bv. de breedte van de geheugenbus.
512-bit GDDR3 kan even snel zijn als 256-bit GDDR5, en dan hebben we het nog niet gehad over de verschillen in clockspeeds. Je mag er wat mij betreft dus van uitgaan dat GDDR5 sneller is dan GDDR3 maar geen bijzondere positie heeft (met hierboven ^^).
512-bit GDDR3 kan even snel zijn als 256-bit GDDR5, en dan hebben we het nog niet gehad over de verschillen in clockspeeds. Je mag er wat mij betreft dus van uitgaan dat GDDR5 sneller is dan GDDR3 maar geen bijzondere positie heeft (met hierboven ^^).
Bij uitstek is hier bij uitstek geschikt om uit de zin te worden geschrapt...