Ik ben bezig met een web applicatie om online grafieken te maken. Deze grafieken zijn opgebouwd uit layers (achtergrond, datapuntjes, lijntje, etc). Ik zou graag een interface maken waarbij de user op een photoshop-achtige manier, layers kan verbergen en showen, zonder dat hiervoor server-requests nodig zijn. Het liefste zou ik de plaatjes vector-based houden. Ik genereer de grafieken in R, dus output is vector based postscript, wat dan weer makkelijk te converten is naar PNG, JPG of PDF.
Er zijn verschillende manieren om dit aan te pakken.
- Iedere layer naar een apparte PNG weg te schrijven, en deze dan in de browser op elkaar te stacken. Daarvoor is het natuurlijk belangrijk dat iedere PNG transparant is, de browser dit goed goed laat zien. Nadeel is dat PNG geen vector based afbeeldingen ondersteunt.
- Een statisch stukje flash script, wat PNG plaatjes inlaadt en ze over elkaar displayed.
- Op de server site een swf (flash) genereren, met daarin de plaatjes, vector based, en ingebouwd al de hide en show opties. Nadeel is dat het misschien lastig is om van een aantal postscript files een swf te maken.
Iemand ervaring met iets dergelijks? Of voorbeelden?
Er zijn verschillende manieren om dit aan te pakken.
- Iedere layer naar een apparte PNG weg te schrijven, en deze dan in de browser op elkaar te stacken. Daarvoor is het natuurlijk belangrijk dat iedere PNG transparant is, de browser dit goed goed laat zien. Nadeel is dat PNG geen vector based afbeeldingen ondersteunt.
- Een statisch stukje flash script, wat PNG plaatjes inlaadt en ze over elkaar displayed.
- Op de server site een swf (flash) genereren, met daarin de plaatjes, vector based, en ingebouwd al de hide en show opties. Nadeel is dat het misschien lastig is om van een aantal postscript files een swf te maken.
Iemand ervaring met iets dergelijks? Of voorbeelden?
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 07:21 ]