Hoe Windows live Messenger 8.5 blijven gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer liep net vast, toen ik hem een reset gaf en na het opstarten zag ik dat mijn Windows live Messenger een berichtje gaf waarin staat dat ik de nieuwste versie moet installeren anders kan ik mijn messenger niet gebruiken, ik dacht eerst dat het een foutje was van de ''crash'' dus ik deed een systeem herstel, bleek dus geen foutje te zijn gezien ik het andere mensen ook hetzelfde hoor zeggen, ik had weer eens het geluk dat net mijn pc vastliep, nu heb ik de truuk over 7.5 gebruikt, waarin je de compatibiliteitsmodus verander in 2000, maar bij de 8.5 lukt dit niet, want ik krijg nog steeds hetzelfde bericht.

Kan iemand ons helpen ? de reden waarom wij de nieuwste versie niet willen veranderd van dat de nieuwere vaker crashed en er oerlelijk uitziet.

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien werkt het 2000 gedoe wel, ik zat bij de oude versie te klooien die je altijd bij windows standaard krijg :o

Weet iemand of het 2000 gedoe nog andere problemen kan opleven ? had ergens gelezen dat bepaalde onderdelen dan niet werken ?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hangt er van af.... mijn glazen bol wordt momenteel gepoetst...

Windows MSN/Live messenger wordt standaard niet met Windows meegeleverd, dat programma heet Windows Messenger en werkt ongeveer hetzelfde, echter is dat programma bedoelt voor de zakelijke markt.

Of je er op achteruit gaat qua functionaliteit, geen idee, daar ik niet weet welke onderdelen jij van MSN/Live messenger gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan er weinig aan doen.

Je wordt geforceerd om de laatste versie te gebruiken.

Das lullig voor mensen met een oudere PC, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
nu heb ik de truuk over 7.5 gebruikt, waarin je de compatibiliteitsmodus verander in 2000, maar bij de 8.5 lukt dit niet, want ik krijg nog steeds hetzelfde bericht.
>>> Ik krijg sinds vanochtend dezelfde melding van dat ik MOET upgraden.. Heb messenger helemaal afgesloten ( echt exit ) vervolgens de compabiliteitsmodus gewijzigd naar 2000.. Ik kan 8.5 nu weer gewoon gebruiken

Weet iemand of het 2000 gedoe nog andere problemen kan opleven ? had ergens gelezen dat bepaalde onderdelen dan niet werken ?
>>> Het is me opgevallen dat Messenger PLUS niet meer werkt na de compabiliteits wijziging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

nieuws: Windows Live Messenger-gebruikers moeten verplicht upgraden
* Wiethoofd wil inderdaad ook 8.5 blijven gebruiken.

Live Messenger opstarten in Windows 2000 compatibiliteitsmodus werkt op XP

[ Voor 13% gewijzigd door Wiethoofd op 06-11-2009 10:47 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoterror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-10-2020

Demoterror

Mascotte @ Skullcrusher

Ik ben er gister avond even mee aan het prutsen geweest en ik heb wel een work around, maar ik heb het alleen voor 8.0 getest op een windows xp client.
Aangezien
code:
1
2
FILEOS 0x4
FILETYPE 0x1
waardes zijn in het version info file betwijfel ik of het multiplatform werkt.

Deinstall huidige msn volledig, ongeacht welke versie je momenteel hebt.

Download msn via http://filehippo.com/download_msn_messenger/?1408 (8.0 link, download de versie die je wil gebruiken, stappen zijn buiten folderpad om hetzelfde)

Download ResHack: http://delphi.icm.edu.pl/ftp/tools/ResHack.zip

Install nieuw gedownloade msn, start op om te kijken of dat werkt (login en controleer of je update venster krijgt)

Sluit msn volledig af, ook uit taakbalk.

Start ResHack

Klik File

Zoek het .exe bestand van je nieuwe msn installatie op, wss staat die onder
C:\Program Files\MSN Messenger

Klik Openen.

Ga naar subfolder Version Info en klap deze uit totdat je het 1033 bestand ziet.
Klik hierop en een lading teksts verschijnt.
Vervang deze door:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
1 VERSIONINFO
FILEVERSION 14,0,8089,726
PRODUCTVERSION 14,0,8089,726
FILEOS 0x4
FILETYPE 0x1
{
BLOCK "StringFileInfo"
{
    BLOCK "040904b0"
    {
        VALUE "CompanyName", "Microsoft Corporation"
        VALUE "FileDescription", "Windows Live Messenger"
        VALUE "InternalName", "msnmsgr.exe"
        VALUE "LegalCopyright", "© Microsoft Corporation. All rights reserved."
        VALUE "OriginalFilename", "msnmsgr.exe"
        VALUE "ProductName", "Windows Live Messenger"
        VALUE "FileVersion", "14.0.8089.0726"
        VALUE "ProductVersion", "14.0.8089.0726"
    }
}

BLOCK "VarFileInfo"
{
    VALUE "Translation", 0x0409 0x04B0
}
}

Edit:
Voor de mensen die graag msn+ willen gebruiken icm met hun msn versie moeten het volgende doen:
De eerste melding van FILEVERSION (2de regel in je code) vervang je door het versie nummer van de msn die je gebruikt. De rest van de code laat je zoals die hierboven is beschreven.

code:
1
FILEVERSION 8,5,8089,726

Dit is de code voor msn 8.5 gebruikers.
Standaard staat hier bij een installatie de code die je moet hebben, dus mocht je een andere versie dan 8.5 willen gebruiken icm msn+ moet je de code die hier staat laten staan of na het kopieren van bovenstaande code deze terug zetten naar zijn oude waarde.

Getest met: Msn 8.5 en laatste versie van Msn+ (4.83) maar waarschijnlijk werkt dit met elke msn installatie die msn+ ondersteunt.
(Met dank aan mark_offermans voor het vinden van deze oplossing)

Klik Compile Script.

Klik weer File en doe nu Save (Save, niet Save As want je moet het bestaande bestand overschrijven).
Krijg je hier nu een foutmelding dan is je msn niet volledig afgesloten, sluit msn af (taakbeheer misschien nog wat actieve taken) en probeer opnieuw.
Als hij saved zou alles moeten werken.

Start msn op, login en kijk of hij doorloopt.
Zoja, kijk of msn volledig functioneert.

Schrik niet als je inlogged en je contacten zijn weg, wss heb je gewoon een andere configuratie dan ik heb waarvan ik weet dat ie werkt (Windows XP/ServicePack3/Net3.5)
Je bent niks kwijt, je contacten staan nog gewoon op de server bij Microsoft.

Dit heb ik vannacht even in elkaar gezet voor wat mensen die op irc zaten te klagen over de forced upgrade, maar as said, ik heb het niet echt uitgebreid getest.
Voor mijzelf persoonlijk werkt het en kan ik weer volledig gebruik maken van msn 8.x (Ondanks dat mijn versie nummer in msn zelf wel word weergegeven als 14, dus ik neem aan dat de versie checker me gewoon ziet als msn 14 gebruiker)

Een .exe klaarmaken en deze uploaden als fix heeft in ieder geval geen effect, je .exe file bevat nog meer OS gerelateerde informatie welke dus foutief is als je de .exe gebruikt van iemand anders.

Als vista/win7 gebruikers zouden kunnen kijken waar hun code verschilt (Als er al een verschil is, as said, ik heb het puur op xp getest) zou je dit waarschijnlijk kunnen aanpassen en dan de "nieuwe" fix uitvoeren.

De oorzaak van de "lege" contacten lijst ben ik ook nog niet helemaal achter, het enige verschil in configuratie buiten mijn pc en laptop (Fix werkt perfect op pc, laptop krijgt lege contactenlijst te zien) is bij mij weten alleen dat laptop nog service pack 2 heeft draaien.

Dit werkt in ieder geval voor mij waar de win2k modus niets uithaalde, je mag het van mij best proberen maar er zit wel een zeker risico aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Demoterror op 07-11-2009 18:58 ]

Hate us when you see us, fear us when you dont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Los van een technische oplossing, waarom wil je eigenlijk de oude versie blijven gebruiken?

Ik vind WLM 2009 net een verbetering (uitgezonderd het verplicht foto delen maar dat kan je er ook hexen), de reclame is minder storend als in de vorige versies en je hebt genoeg opties om zaken zoals Live Updates, Tabs etc. allemaal uit te schakelen.

Wat betreft de stabiliteit, waar je vroeger om de zoveel tijd error 800xxxx.. kreeg omdat er weer iets niet klopte in je register, instellingen, %appdata%, ... heb ik sinds versie 2009 dit soort problemen nooit meer voorgehad.

Vergeet ook niet dat je door oudere versies te gebruiken je ook meer risico loopt om ooit slachtoffer te worden van een bug / fout in oudere versies. Ik zou eerder opteren voor een alternatieve cliënt als je echt niet versie 2009 wil gebruiken in plaats van bij een oude versie te blijven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb met apatch m'n hele 8.5 gestript van de nodeloze features en reclame. Nu is ie lekker licht en simpel maar toch de officiele versie, ik heb hetzelfde geprobeerd met de 2009 versie, maar is veel te bloated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 97% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fastman schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:51:
Ik ben gewoon overgestapt op aMSN.
Zo zijn er genoeg andere clients, zoals Pidgin, Trillian en Digsby :)

Persoonlijk zou ik de oudere versie uit veiligheidsoverwegingen niet gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 06-11-2009 11:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:48:
... ik heb hetzelfde geprobeerd met de 2009 versie, maar is veel te bloated.
Dit is een screenshot van mijn versie 2009, zonder patches (uitgezonderd meuk: Messenger Plus! Live 4.83.372 maar dat veranderd niets aan de GUI) Mag ik dan vragen wat je hier bloated aan vind dat de oudere versies niet hebben?
Fastman schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:51:
Ik ben gewoon overgestapt op aMSN. Waarom? Ik wil geen kleine 200MB aan "Live" toestanden om gewoon simpel te kunnen msnen. Mocht het een hulp zijn.
200 MB ? Ik heb enkel WL Messenger en WL Mail geïnstalleerd, goed voor 128 MB in de map Program Files & het geheugenverbruik staat op 54MB voor Messenger & 66MB voor de Mail ... Firefox daarentegen gebruikt 192MB (appels met peren, ik geef het toe), dus ik snap niet waar je die 200MB vandaan haalt?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Live Messenger clean screenshot Om eerlijk te zijn vind ik mijn 8.5 toch cleaner en simpeler. Mijn msnmsngr.exe verbruikt maar 52MB met 6 gesprekken open, inhoud van de Windows Live map is 29MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een punt, het is inderdaad meer clean & simpel maar het is dan ook afgesteld op de GUI van je OS (Windows Classic Look). Hier in Windows 7 met Aero zou dat bijvoorbeeld niet echt passen. Maar dat is natuurlijk ieder zijn persoonlijke smaak.

Met de term bloated bedoelde ik eigenlijk vooral op het aantal extra functionaliteiten (tabs, meldingen, ...). De eerste keer dat je versie 2009 gebruikt kan dit allemaal heel druk overkomen. Veel mensen weten jammer genoeg niet dat je dat ook allemaal kan uitschakelen, daarom vind ik versie 2009 net beter dan 8.5 omdat je meer mogelijkheden hebt om dat soort dingen allemaal zelf te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als clean & simpel belangrijk is, is Windows Messenger (dus niet Live) niet een idee?

Werkt alleen op XP zo te zien.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Die standaard Windows Messenger is het eerste wat ik uit m'n install sloop, dat is dan dus echt niks, dan mis je weer de features die weer wel in 8.5 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 99% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Bij mij (vista64) werkte windows 2000 compatibility in de eerste instantie niet, echter als ik daarbij nog run as administrator gebruik kan ik wel weer gewoon met WLM 8.5 inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de compatibileitsmodus veranderd naar 2000, toen kon ik weer inloggen met 8.5 maar ik werd vrijwel meteen weer uitgelogd. Bij MSN vandaag had ik nog een glimp kunnen opvangen van "FIle not found. You should use.." ofzoiets.

Weet iemand wat ik nu moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_offermans
  • Laatst online: 19-06-2021
okaay messenger 8,5 werkt nu:D
iemand een idee hoe je messenger plus ook aant werken krijgt zo? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:35
Is Messenger Plus! niet gewoon backward compatible dan? Wat voor melding krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoterror

Demoterror

Mascotte @ Skullcrusher

Ryan_ schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:17:
Is Messenger Plus! niet gewoon backward compatible dan? Wat voor melding krijg je?
Geen melding, Msn plus lijkt voor de sneeuw te verdwijnen als je versie nummer van 8.5 aanpast naar dat van 14. Het programma is er wel maar de functies worden onbruik/zichtbaar.
Ook reageert msn+ niet op sneltoetsen die alleen Msn+ gebruikt (control+spatie bijv)

Dit dus op een clean 8.5 install met nieuwste Msn+ die wel werkt voordat je het versie nummer aanpast van msn zelf en daarna niet meer.
Echter als ik van mn versienr 14 terug ga naar het versie nummer van 8.5 doet Msn+ het wel direct weer zonder re-install of iets dergelijks.

Ik neem aan dat er ergens in de msn+ files een waarde staat waar msn aan moet voldoen voordat msn+ werkt maar deze heb ik nog niet kunnen vinden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_offermans
ik heb de versioninfo verandert zoals Demoterror beschreven heeft, messenger 8.5 doet het nu gewoon,
daarover heb ik messenger plus geinstalleerd, maar die werkt niet.
ik kan me wel gewoon aanmelden, en ook het "Plus!" tabblad staat er, maar plus is nu blijkbaar incompatibel geworden na de changes van versioninfo...
:S

*edit* blijkbaar controleert Plus! inderdaad de versioninfo van Messenger. maar hoe kun je dat omzeilen:O?
k heb geprobeerd om plus te installen alvorens die versioninfo te wijzigen. maar helaas:
vóór de wijzigingen werkt + wel, maar erna niet meer...

[ Voor 28% gewijzigd door mark_offermans op 06-11-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Volgens mij is "Messenger Plus Live 4.70.334" wel compatible met 8.5. Probeer eens een mirror te vinden voor deze versie. Als dit niet de juiste versie is ff zoeken via de meuktracker.

[ Voor 23% gewijzigd door Ryan_ op 06-11-2009 19:15 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_offermans
k heb die versie 4.70.334 geprobeerd, maar k krijg jammer genoeg t zelfde resultaat,
hij staat er erbij, maar hij werkt niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Ik dacht dat Plus! gebruikt maakt van een "hooking" systeem. Waarschijnlijk controleert Plus! dan inderdaad de versie van je Messenger Live. Misschien dat dit opgelost kan worden met behulp van ResHack, alleen ben ik nu niet in de gelegenheid om dit te testen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:04:
Ik heb de compatibileitsmodus veranderd naar 2000, toen kon ik weer inloggen met 8.5 maar ik werd vrijwel meteen weer uitgelogd. Bij MSN vandaag had ik nog een glimp kunnen opvangen van "FIle not found. You should use.." ofzoiets.

Weet iemand wat ik nu moet doen?
Anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_offermans
@Ryan_
mjaa k heb wel al wat geprobeert met ResHack, maark kom er niet uit xD
mjaa t zou toch moeten kunenn denk k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_offermans
okaaay k heb het:P
als je msn+ wilt gebruiken i.c.m. messenger 8,5:

- volg de work around van Demoterror (Geplaatst op vrijdag 06 november 2009 11:36)
- bij "FILEVERSION 14,0,8089,726", zet je "FILEVERSION 8,5,8089,726"

zo zeurt zeurt Windows Live niet om je productversion, en msn plus is toch compatible;)

groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Goed om te horen dat het je gelukt is. En met welke versie van Plus! werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoterror

Demoterror

Mascotte @ Skullcrusher

Ryan_ schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:04:
Goed om te horen dat het je gelukt is. En met welke versie van Plus! werkt dit?
Hier werkt de nieuwste versie van msn+ icm msn 8.5 nu.
Ik zet het er wel even bij in mijn post, aangezien ik denk dat de meeste hier graag msn+ gebruiken.
Bedankt mark_offermans :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:07
mark_offermans schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:40:
okaaay k heb het:P
als je msn+ wilt gebruiken i.c.m. messenger 8,5:

- volg de work around van Demoterror (Geplaatst op vrijdag 06 november 2009 11:36)
- bij "FILEVERSION 14,0,8089,726", zet je "FILEVERSION 8,5,8089,726"

zo zeurt zeurt Windows Live niet om je productversion, en msn plus is toch compatible;)

groeten,
Tof, hij werkt weer *O* Benieuwd hoe lang dat gaat duren :7

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEsmiley
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 19:39
Ik ga die workaround ook nog wel volgen :) helaas was ik zelf al het haasje maar was meer omdat ik traag internet heb en ik in het begin de crashes niet kon verklaren :s
Wat gebeurd er? Ik kreeg "ineens" heel veel traffic op de toch al trage verbinding (1MB, ja sorry; woon in Ierland en hier is het nog niet zoals het hoort...) dus ik dacht dat mijn huisgenote weer aan het downloaden was; niks is minder waar en na een harde reset op de router deed alles het weer, en toen ineens weer een 'colaps' en uitval... wtf?
Kon niets vinden (eventlogs waren leeg op dat gebied) dus ik weet het aan de provider... daarna nog 2x een uitval gehad en de 3e keer een mededeling van de Live dienst dat er een update was gedownload... uhm, had ik daar om gevraagd? Niet echt, nooit de vraag gezien of een melding of wat dan ook...
Ondertussen wel een mailtje gestuurd dat ze dit beter niet meer doen en gewoon simpelweg -toestemming- vragen om iets op -mijn- PC te zetten, ik dacht (of had het idee) dat ze dit toch ondertussen begrepen hadden?
Het ironische is dat ik nu over mijn limiet zit (ongevraagd!) en ik maar moet afwachten wat hun tegenvoorstel is... is ben bang dat ze alles wel weer hebben ingedekt (volgens hun normen) maar dan meld ik het maar aan de EU ter opvolging.

you think you know it all, until you need help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15
Als ik msn 8.5 op mijn Windows XP machine opstart in windows2000 modus werkt hij zonder rare meldingen.

Werkt dit ook bij Windows 7?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ja :Y) Getest op een 7229 beta build, dus zal ook wel in de RTM/Final werken.

Pagina: 1