Ik ben er gister avond even mee aan het prutsen geweest en ik heb wel een work around, maar ik heb het alleen voor 8.0 getest op een windows xp client.
Aangezien
waardes zijn in het version info file betwijfel ik of het multiplatform werkt.
Deinstall huidige msn volledig, ongeacht welke versie je momenteel hebt.
Download msn via
http://filehippo.com/download_msn_messenger/?1408 (8.0 link, download de versie die je wil gebruiken, stappen zijn buiten folderpad om hetzelfde)
Download ResHack:
http://delphi.icm.edu.pl/ftp/tools/ResHack.zip
Install nieuw gedownloade msn, start op om te kijken of dat werkt (login en controleer of je update venster krijgt)
Sluit msn volledig af, ook uit taakbalk.
Start ResHack
Klik File
Zoek het .exe bestand van je nieuwe msn installatie op, wss staat die onder
C:\Program Files\MSN Messenger
Klik Openen.
Ga naar subfolder Version Info en klap deze uit totdat je het 1033 bestand ziet.
Klik hierop en een lading teksts verschijnt.
Vervang deze door:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| 1 VERSIONINFO
FILEVERSION 14,0,8089,726
PRODUCTVERSION 14,0,8089,726
FILEOS 0x4
FILETYPE 0x1
{
BLOCK "StringFileInfo"
{
BLOCK "040904b0"
{
VALUE "CompanyName", "Microsoft Corporation"
VALUE "FileDescription", "Windows Live Messenger"
VALUE "InternalName", "msnmsgr.exe"
VALUE "LegalCopyright", "© Microsoft Corporation. All rights reserved."
VALUE "OriginalFilename", "msnmsgr.exe"
VALUE "ProductName", "Windows Live Messenger"
VALUE "FileVersion", "14.0.8089.0726"
VALUE "ProductVersion", "14.0.8089.0726"
}
}
BLOCK "VarFileInfo"
{
VALUE "Translation", 0x0409 0x04B0
}
} |
Edit:
Voor de mensen die graag msn+ willen gebruiken icm met hun msn versie moeten het volgende doen:
De eerste melding van FILEVERSION (2de regel in je code) vervang je door het versie nummer van de msn die je gebruikt. De rest van de code laat je zoals die hierboven is beschreven.
Dit is de code voor msn 8.5 gebruikers.
Standaard staat hier bij een installatie de code die je moet hebben, dus mocht je een andere versie dan 8.5 willen gebruiken icm msn+ moet je de code die hier staat laten staan of na het kopieren van bovenstaande code deze terug zetten naar zijn oude waarde.
Getest met: Msn 8.5 en laatste versie van Msn+ (4.83) maar waarschijnlijk werkt dit met elke msn installatie die msn+ ondersteunt.
(Met dank aan mark_offermans voor het vinden van deze oplossing)
Klik Compile Script.
Klik weer File en doe nu Save (Save, niet Save As want je moet het bestaande bestand overschrijven).
Krijg je hier nu een foutmelding dan is je msn niet volledig afgesloten, sluit msn af (taakbeheer misschien nog wat actieve taken) en probeer opnieuw.
Als hij saved zou alles moeten werken.
Start msn op, login en kijk of hij doorloopt.
Zoja, kijk of msn volledig functioneert.
Schrik niet als je inlogged en je contacten zijn weg, wss heb je gewoon een andere configuratie dan ik heb waarvan ik weet dat ie werkt (Windows XP/ServicePack3/Net3.5)
Je bent niks kwijt, je contacten staan nog gewoon op de server bij Microsoft.
Dit heb ik vannacht even in elkaar gezet voor wat mensen die op irc zaten te klagen over de forced upgrade, maar as said, ik heb het niet echt uitgebreid getest.
Voor mijzelf persoonlijk werkt het en kan ik weer volledig gebruik maken van msn 8.x (Ondanks dat mijn versie nummer in msn zelf wel word weergegeven als 14, dus ik neem aan dat de versie checker me gewoon ziet als msn 14 gebruiker)
Een .exe klaarmaken en deze uploaden als fix heeft in ieder geval geen effect, je .exe file bevat nog meer OS gerelateerde informatie welke dus foutief is als je de .exe gebruikt van iemand anders.
Als vista/win7 gebruikers zouden kunnen kijken waar hun code verschilt (Als er al een verschil is, as said, ik heb het puur op xp getest) zou je dit waarschijnlijk kunnen aanpassen en dan de "nieuwe" fix uitvoeren.
De oorzaak van de "lege" contacten lijst ben ik ook nog niet helemaal achter, het enige verschil in configuratie buiten mijn pc en laptop (Fix werkt perfect op pc, laptop krijgt lege contactenlijst te zien) is bij mij weten alleen dat laptop nog service pack 2 heeft draaien.
Dit werkt in ieder geval voor mij waar de win2k modus niets uithaalde, je mag het van mij best proberen maar er zit wel een zeker risico aan.
[
Voor 11% gewijzigd door
Demoterror op 07-11-2009 18:58
]