Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sidewinder 1.0 joystick met vista?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.

Een vraagje:
Binnenkort heb ik met een paar vrienden een game-avondje zoals vroeger georganiseerd. :9~

De bedoeling is om Starwars Rogue squadron weer eens lekker te spelen. Dus mijn oude joystick opgeduikeld en SWRS geinstalleerd. Voor de stick heb ik een gameport to USB kabeltje gekocht, maar ik krijg het geval niet aan de praat. De USB connectie wordt niet eens opgemerkt door de computer.

Werkt de joystick uberhaupt nog met Vista? Zijn er workarounds die net als bij mijn printer hebben gewerkt?

Wie kan me helpen?

Groet,

Roel

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Zou moeten werken met vista zonder dat je drivers hoeft te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat de joystock wel werkt met vista maar de gameport-to-usb connector gewoon niet herkend wordt? Eng idee waarom?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 23:42

The Zep Man

🏴‍☠️

Kwamen er misschien 'apparaten' bij in Windows Vista toen je die adapter voor de eerste keer aansloot? Komen er nu misschien apparaten bij in Apparatenbeheer/Device Manager wanneer je die adapter aansluit? Welke architectuur (32-bit of 64-bit) van Vista gebruik je? Van welk merk+model is die adapter? Als je een apparaat ziet, wat is het Plug & Play ID?

Beetje meer informatie zou wenselijk zijn.

[edit]
Het schijnt dat gameport naar USB adapters niet werken om Microsoft game-accesoires (het oudere Sidewinder-spul). Dit heeft te maken met dat de spullen van Microsoft altijd een low-level niet-standaard codering gebruikte om via een klassieke gameport met hun hardware te kunnen communiceren. USB adapters kunnen niet communiceren met dit protocol.

[ Voor 31% gewijzigd door The Zep Man op 06-11-2009 16:11 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
De sidewinders misbruikten de analoge gameport als digitale interface. Ik ben bang dat de usb->gameport adapter hier dus niet mee gaat werken. Je kunt het beste een audigy/soundblaster live of ander kaartje met een gameport halen zodat de interrupt timing klopt en de sidewinder werkt. Ik weet bijna zeker dat microsoft de sidewinder driver standaard in vista heeft ingebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
dank.

Topic sluiten

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 15:04
Gameport ondersteuning is toch komen te vervallen met vista?

Meen me dat te herinneren. Ik heb ook nog een sidewinder force feedback stuur met gameport aansluiting, kreeg het niet meer werkend onder vista.

EDIT

Hmmz ik zie dat er wel workarounds zijn maar dan voor 32 bit. Herinner me dat nu dat ik dit eerder opgezocht had, maar ik heb vista 64...

[ Voor 26% gewijzigd door J0J0 op 07-11-2009 02:45 ]

specs

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 16:18
moet je geen drivers installeren om de adapter aan de praat te krijgen?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Even een tikje naar Spielerij - Problemen & Vragen, omdat dit een probleem/vraag is, geen discussie :)
Pagina: 1