functietoetsen bluetooth toetsenbord op MBP werken niet goed

Pagina: 1
Acties:

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Een groot raadsel. Ik kan het echt nergens vinden. Heb voor mijn 15" MacBook Pro een Cinema Display met Apple wireless bluetooth toetsenbord en muis gekocht. Tot dusverre een prachtige combi nu. Alleen.... nu zit ik te photoshoppen met een lekker muziekje via iTunes op de achtergrond en ik wil een nummer doorskippen met F9 en wat gebeurt er.... Alle programmavensters openen. Blijkt dat F1 t/m F7 niks doen, F8 opent exposé, F10 doet actieve vensters, F11 maakt het buraublad schoon en F12 opent het dashboard. Op het toetsenbord van de Macbook werkt alles wel goed.

Iemand een idee hoe dit komt cq. hoe ik dit instel?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Nou lijkt het erop dat de werking van de Fn toets omgedraaid is, maar ik zie in de Systeemvoorkeuren geen mogelijkheid om dat per toetsenbord apart in te stellen. Helpt het als je het vinkje daar een keer aan en uit zet?

Hier stond achterhaalde informatie…

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Niks hielp.... totdat.....

De postbode langskwam en mijn nieuwe Magic Mouse bezorgde. Toen ik deze ging gebruiken was er opeens nieuwe software beschikbaar voor de muis en sindsdien werkt het toetsenbord wel naar behoren. Erg vreemd, maar wel blij dat het nu werkt. Er was namelijk geen enkele mogelijkheid om mijn Led scherm te dimmen en nu wel. Voordat ik de muis binnen had was er geen enkele update beschikbaar.

Nou ja, opgelost dus... Gewoon nieuwe muis kopen :-)