Toon posts:

Ik heb moeite met al die keuzes, erg onzeker.

Pagina: 1
Acties:
  • 772 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag heren en dames,

Mijn excuses als ik een overtreding maak door het maken van dit topic, ik ben namelijk eigenlijk ten einde raad want van de cijfers en specs heb ik jammer genoeg geen verstand ook al heb ik heel wat gelezen.
Het weegt allemaal tegen elkaar op en hopelijk kan ik door middel van deze paar vragen verder komen tot een mening.

Ik ben op zoek naar een laptop en ik heb mij laten adviseren tussen twee onderstaande.

http://nl.computers.toshi...077202/toshibaShop/false/

http://www.laptopshop.be/...azerty.html#specificaties

De prijs is niet echt van belang want ik ben op zoek naar een degelijke laptop die eigenlijk mijn desktop min of meer moet vervangen. Waar ik naar op zoek ben is een laptop die grafisch een aardig stootje kan geven. Er is mij gezegd dat beide video kaarten er aardig goed aan toe zijn, maar dat is natuurlijk niet het enige waar het op aan komt. Ik heb namelijk nooit een laptop gehad en ik weet dus niks bijvoorbeeld overhitting of hoe het staat met de klantenservice van Sony en Toshiba. Wat ik heb gevonden aan tekst spreekt elkaar allemaal tegen alhoewel een verkoper mij aardig probeert te vertellen dat het allemaal wel goed zit, maar het is wel een hele investering en graag wil ik er ruim een paar jaar mee verder uiteraard.

Eventuele spellen.. Tja, dat zal alleen Sims 3 wezen, dat is verder niet echt belangrijk. Voor het visuele aspect moet ik denk ik toch wel bij Sony zijn, gezien de HDMI en Blu-ray. Natuurlijk hangt er aan Sony denk ik ook wel een aardig prijskaart, maar als het de aankoop maar waard is.

Vinden jullie het waard om deze systemen eventueel zelf te halen voor algemeen gebruik? (Films bekijken, gamen, presentaties, etc)

Hebben jullie enige ervaringen met betreffende systemen? Kwa sterke en zwakke punten.

De klantenservice is natuurlijk ook belangrijk, onverschilligheid van Sony bijvoorbeeld.. Wat hier ik en daar ook wel eens lees. En Toshiba?

Nogmaals mijn excuses als dit een topic te veel is,

Maar alvast hartelijk bedankt.

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-12 11:13
naja je leest dat medion de beste klanten service heeft maar ze maken geen fantastische computers,
dus een getrainde helpdesk spreekt dan voor zich

Toshiba maakt net als sony degelijke laptops al zijn die van toshiba minder mooi om te zien.
Als je het geld hebt zou ik de sony nemen, als je echter liever iets anders wil doen ben je met de toshiba niet veel slechter af

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

twijg92 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:38:
naja je leest dat medion de beste klanten service heeft maar ze maken geen fantastische computers,
dus een getrainde helpdesk spreekt dan voor zich

Toshiba maakt net als sony degelijke laptops al zijn die van toshiba minder mooi om te zien.
Als je het geld hebt zou ik de sony nemen, als je echter liever iets anders wil doen ben je met de toshiba niet veel slechter af
Wat is er mis met een Medion PC? Ik heb er al tig ge(her)installeerd. Nooit problemen mee gehad, goede klantenservice als er een hardware probleem opduikt.

Vroeger gebruikten ze custom componenten (die custom drivers nodig hadden). Maar dat tijdperk ligt ver achter ons. Voor de gewone gebruiker is er niets mis met een Medion pc!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:53
Hoi Rogaran,

Ik heb even gekeken naar beide laptops op de websites. De belangrijkste verschillen zitten in de processor, de DVD/Bluray drive en de grafische kaart.

Ik heb even bij Intel gekeken naar de specificaties van de processors.
De sony laptop: http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLGF5
- de proc. is ontworpen voor het gebruik van 25 Watt.
- de proc. heeft 3MB 2nd level cache.
- de proc. heeft ingebouwde ondersteuning voor virtualisatietechniek. Uitgeschakeld door Sony, lees hier.

De Toshiba laptop: http://processorfinder.in...ProcFam=0&SearchKey=p8600
- de proc. is ontworpen voor het gebruik van 35 Watt.
- de proc. heeft 2MB 2nd level cache.
- de proc. heeft geen ingebouwde ondersteuning voor virtualisatietechniek.

• zuiniger is natuurlijk beter. minder verbruik = minder warm = minder koeling nodig = minder herrie en bovenal = langer doen met de accu. (hoewel sony 2,2 uur noemt en toshiba geeft 2,5 uur up, toshiba lijkt toch beter dan :s)
• meer cache is beter, maar dit verschil van 1MB is niet noemenswaardig denk ik.
• virtualisatietechniek levert ondersteuning voor bijvoorbeeld WindowsXPMode wat je kunt draaien in Windows 7 Professional en hoger. Als je iets in die richting denkt nodig te hebben is het belangrijk om daar op te letten bij aanschaf van je laptop.

Veel succes.

[ Voor 123% gewijzigd door Barleone op 05-11-2009 23:10 . Reden: hardware virtualisatie uitgeschakeld door sony ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:46

Umbrah

The Incredible MapMan

Barleone schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:47:
Processor verschillen:
Sony: 25W | 3 MB cache | inclusief virtualisatietechniek (http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLGF5)
Toshiba: 35W | 2MB cache | zonder virtualisatietechniek (http://processorfinder.in...ProcFam=0&SearchKey=p8600)
Fout, de Sony laptop heeft geen virtualisatie: http://www.gizmodo.com.au...-virtualisation-disabled/

Hoewel het artikel van 10 augustus is, is dit helaas nog altijd actueel, en of de TS zin heeft in verscheidene BIOS-hacks... ík denk van niet..

Verwijderd

Als de laptop je desktop moet vervangen (als in: je zal daarnaast geen andere PC meer hebben), en geld speelt niet zo'n rol, dan kan ik aanraden om on-site of at-home support te regelen. 't Is een stuk handiger als ze je laptop bij je thuis komen repareren (ev. zelfs in het weekend) dan dat je je PC een paar weken kwijt bent -in het beste geval- bij carry-in garantie.

De meeste defecten aan een laptop zijn immers niet zelf te repareren (met uitzondering van een kaduke harde schijf); en de onderdelen die verder wel zelf te vervangen zijn, zijn meestal moeilijk verkrijgbaar (= levering duurt lang, alleen op ebay beschikbaar enz.).

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Waarom beslist een laptop? een all-in-one pc niks voor je?

Verwijderd

Topicstarter
souljah1h schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:57:
Waarom beslist een laptop? een all-in-one pc niks voor je?
Het is namelijk zo dat ik in een verhuizing zit en het nog al aan de krappe kant wordt met de ruimte, ruimte wat ik speciaal zou moeten inrichten voor een desktop voor mij en me vriendin kan de ruimte beter gebruiken voor haar studie en werkzaamheden dus zie ik een laptop als een uitkomst. Iets wat ik toch eigenlijk al van plan was.

Bedankt allemaal voor jullie reacties, het leunt steeds meer richting de Sony.

• Barleone
Umbrah schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:51:
[...]

Fout, de Sony laptop heeft geen virtualisatie: http://www.gizmodo.com.au...-virtualisation-disabled/

Hoewel het artikel van 10 augustus is, is dit helaas nog altijd actueel, en of de TS zin heeft in verscheidene BIOS-hacks... ík denk van niet..
Bedankt, inmiddels aangepast in mijn post.

Verwijderd

Topicstarter
Barleone schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:47:
Hoi Rogaran,

Ik heb even gekeken naar beide laptops op de websites. De belangrijkste verschillen zitten in de processor, de DVD/Bluray drive en de grafische kaart.

Ik heb even bij Intel gekeken naar de specificaties van de processors.
De sony laptop: http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLGF5
- de proc. is ontworpen voor het gebruik van 25 Watt.
- de proc. heeft 3MB 2nd level cache.
- de proc. heeft ingebouwde ondersteuning voor virtualisatietechniek. Uitgeschakeld door Sony, lees hier.

De Toshiba laptop: http://processorfinder.in...ProcFam=0&SearchKey=p8600
- de proc. is ontworpen voor het gebruik van 35 Watt.
- de proc. heeft 2MB 2nd level cache.
- de proc. heeft geen ingebouwde ondersteuning voor virtualisatietechniek.

• zuiniger is natuurlijk beter. minder verbruik = minder warm = minder koeling nodig = minder herrie en bovenal = langer doen met de accu. (hoewel sony 2,2 uur noemt en toshiba geeft 2,5 uur up, toshiba lijkt toch beter dan :s)
• meer cache is beter, maar dit verschil van 1MB is niet noemenswaardig denk ik.
• virtualisatietechniek levert ondersteuning voor bijvoorbeeld WindowsXPMode wat je kunt draaien in Windows 7 Professional en hoger. Als je iets in die richting denkt nodig te hebben is het belangrijk om daar op te letten bij aanschaf van je laptop.

Veel succes.
Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg Barleone. :)

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12 20:23
Moest virtualisatie iets uitmaken, ik meen me te herinneren dat sony ondertussen een BIOS-update klaar heeft. (althans op me fw41m/h) Gewoon downen van hun site, installeren, naar bios gaan en 'enable' kiezen. Exit+Save en hopla. Ik denk niet dat dit proces enkel voor een tweaker is weggelegd?
Waarvoor je die VT nodig hebt, is al wel verteld.

Om eerlijk te zijn, genieten Pxxxx processoren wel mijn voorkeur... Ik kan me vinger niet op de reden leggen, maar toch. Wat ik weet is: zuiniger, en hogere cache? Iets met vernieuwde productietechniek tov Txxxx? Ik ken er niet voldoende van, er zijn hier mensen die de verschillen wel kennen...

• Barleone
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:16:
[...]
Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg Barleone. :)
Dat is natuurlijk graag gedaan :).
freelh schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:28:
Om eerlijk te zijn, genieten Pxxxx processoren wel mijn voorkeur... Ik kan me vinger niet op de reden leggen, maar toch. Wat ik weet is: zuiniger, en hogere cache? Iets met vernieuwde productietechniek tov Txxxx? Ik ken er niet voldoende van, er zijn hier mensen die de verschillen wel kennen...
Ik heb nou precies hetzelfde, hoewel ik de reden een 3 maanden geleden nog wist. Toen een beetje rondgekeken voor een laptop voor een vriend.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Pxxxx processors hebben een lagere TDP. Als je dus een gelijkgeklokte Pxxxx en Txxxx met dezelfde hoeveelheid cache en FSB hebt, dan zullen ze gelijk presteren, maar zal de P versie minder verbruiken.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.