Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,
Had probleem met het installeren van de update Vista SP2.
De zaak liep vast en heb toen van alles geprobeerd om te booten met opstartbare repair CD's om nog iets te redden.
De OEM recovery CD is niet opstartbaar dus heb ik op mijn oude reserve computer de door Microsoft gemaakte repair-iso gedownload, gebrand en geprobeerd. Dit werkte ook niet.
Het probleem met SP2 is inmiddels opgelost door een Vista-herinstallatie in de winkel.
Maar het boot probleem is nog steeds hetzelfde.
Ik wil kunnen booten..... Ook al om de volgende keer zelf een herinstallatie te kunnen uitvoeren.
Er zit volgens mij een fout in de pre-boot fase. Of er ontbreekt een keyboard DOS instructie/routine.
Gezien de volgende feiten en verschijnselen:

(boot sequence in de BIOS ingesteld op CD eerst)

Het opstarten van een (Bart, Hiren of Universal)-boot-cd blijft steken, wel met een keurig bootmenu-scherm.
De pijltjes toetsen werken niet, een keuze kan dus niet gemaakt worden.
Bij sommige repair boot-cd's is de eerste keus default en na een aantal seconden wordt die keus dan opgestart (en werkt!).
Het probleem zit dus in het niet werken van het toestenbord of pijltjes toetsen.
In het verleden was dit ook al zo.......
Want enige tijd geleden bleek één geheugen-bankje defect waardoor in een opstart situatie met een zwart keuzescherm “veilige modus” niet gekozen kon worden om die reden!
Default was “normaal opstarten” en na 30 seconden ging dat dan steeds weer in dezelfde fout.

Opm.
Pijltjes toetsen werken wel in de BIOS.
Deze werken ook in de Linus based rescue USB-stick gemaakt met het Acronis TrueImage backup programma.
De boot CD's zijn allemaal gemaakt van speciaal daarvoor gemaakte iso images.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

USB toetsenbord misschien en geen USB Emulation aan in de bios?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
In dat geval moet je in de BIOS setup zoeken naar USB Legacy Support en op Enabled zetten.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips,
Heb meteen USB Legasy aangezet, maar helaas... dat helpt niet.
Alles nog hetzelfde.
Heb nu ook een boot met een Windows7 DVD geprobeerd:
Je krijgt dan eerst een zinnetje "druk een toets om van DVD te starten....."
Deze zin is nog niet helemaal op het scherm (ik heb dan al een toets gedrukt!) of het stopt en een normale Vista start begint (met het Microsoft schuifbalkje).