Platenspeler nieuw kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278950

Topicstarter
Ik ben van plan morgen een nieuwe platenspeler te kopen!

Ik ben een echte muziekfan en zou graag een paar platen kopen(vanwege de art en het mooie geluid) en deze dan dus vervolgens af te spelen. Enige probleem is dat ik hier totaal geen verstand van heb.

Ik was dus van plan morgen naar de Makro of mediamarkt te rijden en daar zo'n goedkoop ding te kopen, zo'n USB-platenspeler van 120 euro. Voordeel hiervan is dat er een voorversterker in zit. Ik heb namelijk een miniketen hier staan (een denon en ik weet niet of hij het alleen kan trekken. Ik kreeg namelijk maar heel weinig geluid uit een oude platenspeler...

Ik heb ook die platenspeler uit de Aldi een paar dagen geleden gekocht. Het geluid was echter niet echt mooi ofzo en de bouwkwaliteit trok helemaal op niets. Hij was dan ook maar 60 euro.

Ik zou echter graag een heel mooi geluid krijgen en ik weet niet of die USB-platenspelers hiervoor goed genoeg zijn. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
Ik denk eerlijk gezegd dat je beter af bent met een goede tweedehandse van bijvoorbeeld Marktplaats.
Misschien moet je er dan wel een nieuwe naald bij kopen, maar volgens mij gaat zoiets beter klinken dan zo'n USB spelertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dat was ik eerst van plan maar kan m'n keten dat trekken denk je met de ingebouwde versterker? Het is namelijk een miniketen en met een oude platenspeler kreeg ik er dus een heel stil geluid uit. Het kan natuurlijk ook aan de platenspeler gelegen hebben...

Dit zijn de specs: http://www.abt.com/produc...html?utm_source=scthefind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 15:03

Xanax959

relax...

Die miniketen zal geen "phono" ingang hebben. Bij een normale platenspeler heb je een voorversterker nodig. Die was "vroeger" vaak bij je versterker ingebouwd.
Als je een goede tweedehandse platenspeler koopt, en die via een simpel platenspeler voorversterkertje aansluit op de AUX in van je miniketen dan klinkt dat al heel aardig.

Dan heb je bij de aanschaf iets meer keus in platenspelers. Je bent er al achtergekomen dat je bij nieuw spul krijgt waar je voor betaald ;)

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
Waarom wil je eigenlijk een platenspeler? Alleen voor de looks en het gevoel van het plaatjes draaien? Of gaat het je om de muzikale beleving?

Met alle respect, maar serieus platen draaien gaat niet lukken met de set die je hebt. er zit zoals hierboven gezegd geen phono ingang op, geen voorversterker dus.

Ik zou mezelf eerst eens afvragen wat je bedoeling precies is van het plaatjes draaien en vervolgens bij die wensen het produkt zoeken. het kan maar zo zijn dat je je installatie wilt upgraden naar losse componenten om zodoende meer beleving van je muziek te hebben.het kan echter ook zijn dat je na een tijdje die platenspeler maar onhandig vindt en gewoon weer cd's en mp3's luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:57

Bestla

M/M -> V/F

Ipv een voorversterker kan je ook een cheapass mengpaneeltje gebruiken. Loop eens een snuffelmarkt langs en je hebt voor nog geen 2 tientjes een 2 of 3 kanaals mengpaneeltje. Platenspeler aansluiten op mengpaneel, main out naar aux van je audioset en klaar ben je. Of koop 2 platenspelers en een mengpaneeltje. Ben je meteen klaar met dat startersetje DJ-Hero :P

Heb het zo thuis staan met een platenspeler en cd speler aan het mengpaneel. Ook ben ik van plan om onze jukebox er ook maar bij te prikken zodat die over de huisinstallatie speelt.

[ Voor 37% gewijzigd door Bestla op 06-11-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:13
Als je echt platen wil gaan luisteren om het geluid, moet je echt geen USB speler kopen. De naald die in zo'n speler zit is meestal niet te vervangen en van waardeloze kwaliteit. Ook de ingebouwde voorversterker is meestal om te huilen. En dan heb ik het nog niet eens over de arm en de rest van het loopwerk van de draaitafel.

Om een lang verhaal kort te maken, koop een draaitafel op martkplaats voor een euro of 50 (denon, dual,marantz, technics, thorens, en zo zijn er nog heel veel goede merken te krijgen). Hierbij koop je een voorversterkertje van bijvoorbeeld pro-ject of NAD, deze zijn voor +- 75 euro op martkplaats te vinden. Op die manier heb je goede kwaliteit geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaag een beetje rondgereden en heb toch besloten tweedehands een platenspeler te kopen, in combinatie met een voorversterker.

Nu heb ik de keuze tussen een Technics SL-BD20 en een Technics SL-QD22 en de Technics sl-D303.
Welk is het betere model? Ik vind nl weinig van vergelijkingen terug op het web.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 278950 op 06-11-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:13
Als je met 'beter' de klank bedoelt, dan is ook moeilijk om vergelijkingen te maken over iets dergelijks subjectiefs. Dus dan valt er slechts 1 ding aan te raden m.i. en dat is eens te luisteren naar die platenspelers. Als het 'ff kan' alle drie bij elkaar (en het liefst ook op jouw eigen set).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Anoniem: 278950 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:20:
Vandaag een beetje rondgereden en heb toch besloten tweedehands een platenspeler te kopen, in combinatie met een voorversterker.

Nu heb ik de keuze tussen een Technics SL-BD20 en een Technics SL-QD22 en de Technics sl-D303.
Welk is het betere model? Ik vind nl weinig van vergelijkingen terug op het web.
Een snaar aangedreven draaitafel is vele malen beter dan een direct aangedreven draaitafel, uitgezonderd de hele dure spul hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

En ook belangrijk is het element wat er onder de arm zit, en of dit ook wel matcht met de arm.
Een heel goede speler met een kl()te element of een verkeerd element klinkt nog steeds nergens naar.

Vergelijk het een beetje met het zelf bouwen van een PC.
Alle onderdelen zijn afhankelijk van elkaar om een goed resultaat te krijgen.
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, maar wat zijn de mogelijkheden, wat wil je bereiken en wat is je budget. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door dreeke op 06-11-2009 22:06 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1