Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:40
Ik heb een MyBook Home Edition 2TB. Ik heb deze gekozen omdat hier de mogelijkheid had om hem met ESata aan te sluiten.

Dit lijkt mij de relevante informatie van mijn systeem:

MSI X58 Platinum (Nieuwste biosversie 3.6)
Windows XP Profesional (Alle updates geinstalleerd)

Maar als ik de schijf met ESata aansluit start windows niet meer op. De pc start gewoon met de normale schijf op want het windowslogo met het lopende balkje komt wel, maar als die weggaat blijft het beeld zwart. Het beeldscherm is dat niet uit, want het achtergrondlicht van de monitor staat wel aan. Maar hij komt niet in Windows. Ik heb hem een keer een kwartier laten staan maar hij start niet door. Als ik hem met usb of firewire aansluit gaat het wel gewoon goed en wordt hij in windows ook gewoon herkent.

In het bios wordt wel gewoon aangegeven dat hij een ESata schijf heeft gevonden.

Weet iemand hoe dit komt? Alvast bedankt voor het medenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Een ESata schijf is net als een USB schijf hot pluggable, je kunt 'm ook aansluiten als je Windows al draait. Probeer dat eens, misschien komt je XP dan met "nieuwe hardware gevonden" en installeert zij (hij?) een extra driver. Mogelijk werkt het dan wel met opstarten. Of anders moet je de schijf steeds pas aankoppelen na opstarten. Kun je in ieder geval toch profiteren van de snelheidswinst van ESata tov USB en Firewire.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:56

Umbrah

The Incredible MapMan

S-ATA hotpluggability is een AHCI feature, staat je Intel S-ATA controller wel op AHCI of Raid in plaats van 'Legacy'? XP heeft érg veel aparte drivers nodig (meestal fabrikant specifiek) om het te ondersteunen, omdat XP (hey, het is een antiek OS!) géén AHCI ondersteunt.

Het klinkt misschien lullig, maar spaar jezelf het geklooi en upgrade (zeker met die hardware) naar een modern OS, wat mij betreft niet eens Windows, hoewel ik Windows 7 van harte aanbeveel mits je niet gaat zeuren over het nieuwe start menu, maar 'het nieuwe werken' jezelf aan gaat leren. Ik durf te wedden dat je binnen een week gewent bent, en na een maand nooit meer terug wilt, en na 2 maanden geïrriteerd gaat kijken als een XP bak waar je ineens achter moet niet zijn vensters maximaliseert/herschikt met AeroSnap. (venster naar boven = maximaliseren, en naast elkaar zetten voor overtyp klusjes doe je door vensters naar links en rechts te slepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:40
Ik heb in het bios de Raid configuratie op RAID geprobeerd en de AHCI (Standaard stond hij op IDE).

Als ik hem aansluit als ik al in windows zit loopt de pc helemaal vast.

Het gaat helaas niet werken om Vista of 7 te installeren. Het is de pc van mn ouders en er draait een programma op voor de windmolen (Jaja we zijn heel groen ;)) En die wordt alleen onder XP ondersteund.

In ieder geval bedankt voor het meedenken, maar het heeft helaas nog geen oplossing geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Woudtwe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:19:
...En die wordt alleen onder XP ondersteund....
XP mode onder 7 een idee ?
gaat overigens niet als je CPU geen VT heeft

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Check je BIOS bootvolgorde. Soms wordt eSATA als aparte optie aangegeven, en boot eSATA voordat je normale SATA controller boot. Of hij wordt gezien als normale harde schijf, en wurmt zich in de bootvolgorde voor je normale interne harde schijf......

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1