Ik heb onlangs mn Sapphire Radeon HD4890 Vapor-X ontvangen.
Ik had hiervoor een Nvidia 8800GTS.
Ik heb de oude drivers keurig verwwijderd en de nieuwe kaart geinstalleerd met de laatste Catalyst drivers.
Mijn pc is op mijn tv aangesloten middels HDMI op een resolutie van 1920x1080 (60Hz).
In veel spellen (NFS Shift, Star Wars Force Unleashed, Batman Arkham Asylum) kom ik gewoon niet boven +/- 30 FPS uit!!!
Systeem:
Windows 7 Ultimate X64 (incl. updates en DirectX 11)
Q6600 (@ stock speed)
4 GB Corsair Twin MX DDR2-800 (4-4-4-12)
Asus P5K
Samsung Spinpoint T110
Voeding: CM 620W
Video: Sapphire Radeon HD4890 VaporX (1GB)
Ik ben uiteraard zelf al op onderzoek uitgeweest... Er zijn mensen die beweren dat de CPU hier een bottleneck vormt! Dat lijkt me sterk..?!
Ook schijnt de Ati CCC te beschikken over een functie om de kaart 2D te laten draaien, wanneer er geen grafische toepassingen worden gebruikt t.c.v. stromverbruik. Deze functie zou dan niet goed werken met als gevolg dat de kaart niet optimaal presteert. Ik kan deze functie echter nergens vinden in CCC.
De voeding lijkt me ook niet het probleem...
Wellicht omdat mijn P5K PCI-E 1.0 ondersteunt ipv 2.0?
Of misschien toch nog ergens een driver probleem in het register van Windows?
Lagere resoluties heb ik ook geprobeerd. Dat maakte tevens geen verschil!
Kortom, heeft er iemand een mogelijke oplossing voor me?
De aanschaf van een nieuw mobo of een herinstall van Windows wil ik zo lang mogelijk uistellen uiteraard.
BVD!
Stanley.
Ik had hiervoor een Nvidia 8800GTS.
Ik heb de oude drivers keurig verwwijderd en de nieuwe kaart geinstalleerd met de laatste Catalyst drivers.
Mijn pc is op mijn tv aangesloten middels HDMI op een resolutie van 1920x1080 (60Hz).
In veel spellen (NFS Shift, Star Wars Force Unleashed, Batman Arkham Asylum) kom ik gewoon niet boven +/- 30 FPS uit!!!
Systeem:
Windows 7 Ultimate X64 (incl. updates en DirectX 11)
Q6600 (@ stock speed)
4 GB Corsair Twin MX DDR2-800 (4-4-4-12)
Asus P5K
Samsung Spinpoint T110
Voeding: CM 620W
Video: Sapphire Radeon HD4890 VaporX (1GB)
Ik ben uiteraard zelf al op onderzoek uitgeweest... Er zijn mensen die beweren dat de CPU hier een bottleneck vormt! Dat lijkt me sterk..?!
Ook schijnt de Ati CCC te beschikken over een functie om de kaart 2D te laten draaien, wanneer er geen grafische toepassingen worden gebruikt t.c.v. stromverbruik. Deze functie zou dan niet goed werken met als gevolg dat de kaart niet optimaal presteert. Ik kan deze functie echter nergens vinden in CCC.
De voeding lijkt me ook niet het probleem...
Wellicht omdat mijn P5K PCI-E 1.0 ondersteunt ipv 2.0?
Of misschien toch nog ergens een driver probleem in het register van Windows?
Lagere resoluties heb ik ook geprobeerd. Dat maakte tevens geen verschil!
Kortom, heeft er iemand een mogelijke oplossing voor me?
De aanschaf van een nieuw mobo of een herinstall van Windows wil ik zo lang mogelijk uistellen uiteraard.
BVD!
Stanley.
[ Voor 4% gewijzigd door wlsgerri op 05-11-2009 20:42 ]