• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Lui, betreft een HP t880nl

mb: Asus PTGD1-LA (3 PCI, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, LAN, IEEE-1394)
cpu: Intel Pentium 4 540J, 3200 MHz (16 x 200)
geheugen: 2x kingston kvr533d2n4 1gb en 2x kvr800d2n5k2 512mb (heeft hiermee anderhalve week gedraaid), tegelijkertijd heb ik een samsung spinpoint F3 1TB geplaatst

Een dikke week na bijplaatsen geheugen doet comp plots niets meer. Leek in de standbymodus te staan op gegeven moment, maar reageerde niet meer. Stekker eruit en.... opstarten gaat niet meer. Op de voeding staat spanning (lampje brand) en als ik de powerknop indruk gebeurd er niets, behalve dan dat dat groene lampje van de voeding ook uit gaat. Na 10 min doet dit lampje het weer.
FAQ gelezen () en gevolgd:
Voeding heb ik doorgelust (groen op zwart) en voeding werkt.
Ook andere voeding heb ik geprobeerd, doet niets.
Alle kaarten eruit gehad, ook geheugen. Geen veranderingen.
Dus nu maar vanuitgaan dat MB gaar is?

Piepjes heb ik nooit gehoord, overclocken doe ik niet aan.

En zou het kunnen dat het recent toegevoegde geheugen/harde schijf iets met deze toestand te maken heeft of is dat toeval?? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door BertvanErnie op 05-11-2009 20:15 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je kan nog CMOS reset proberen (batterijtje even uit moederbord). Ik weet niet welk OS je draait, maar ik heb met vista wel eens gehad dat ie niet helemaal goed uit slaapstand kwam en toen deed hij ook niks meer. Ook na stroom eraf etc.

Bedoel je met de powerknop het aan/uit-knopje van de pc of die van de voeding?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
bwerg schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:32:
Bedoel je met de powerknop het aan/uit-knopje van de pc of die van de voeding?
Van de PC. De voeding doet het daarna dus ook een aantal minuten niet en dan plots weer wel. Alsof er een soort sluiting (met zekering dus) optreed ergens in de comp zelf.
Ik ga die cmos reset zo proberen.