Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

storing dsl tele2 niet opgelost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ongeveer twee jaar probleemloos gewerkt met tele2 internet+bellen.
half april was er een storing en daarna kon ik een hele tijd bijna niet meer bellen of internetten.
na onderzoek bleek dat er bij mij een kruiskoppeling was ontstaan, dit werd gefikst.
Tot mijn ergernis had ik vanaf die tijd steeds tijdelijke uitval van dsl, na lang testen en onderzoek komen ze nu aan dat de lijn niet meer goed zou zijn en dat die niet gemaakt zou worden.
Hoe toevallig dat dit allemaal na een storing zo gekomen is.
weet iemand soms of het niet verplicht is om zo'n lijn die dus volgens hun door de jaren heen zou zijn versleten, om die te vervangen? Het lijkt mij dat iedereen recht heeft op een lijn voor de telefoon.
kan iemand mij hierbij helpen?
bij voorbaat dank

Verwijderd

Ja, dit kan erg lastig zijn. KPN heeft een leveringsplicht voor PSTN/ISDN (traditionele vaste telefonie). Het kan voorkomen dat een ader te slecht is voor DSL, maar wel voldoet aan de eisen van PSTN/ISDN. Dring nogmaals aan op herstel. Snellere oplossing is PSTN aanvragen, hierna is KPN verplicht je lijn te herstellen.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Mjah, het advies wat hierboven staat is net de halve waarheid [als het ware]. Het klopt dat over een brakke lijn pstn en isdn prima kunnen werken, maar dat is geen garantie dat een dsl-signaal goed werkt. Een pstn lijn aanvragen bij KPN zal zeer zeker niet betekenen dat de lijn dusdanig gerepareerd wordt voor je DSL verbinding. Dat gebeurt gewoon 100% zeker niet. Als de telefoon werkt en DSL is van een andere provider, dan heb je niks bij KPN te zoeken.

Zit je met DSL bij een andere provider dan moet je het echt bij die provider zoeken. Die kunnen enigszins kijken wat er te verbeteren valt, maar heeft er ooit een stratenmaker een keer een iets te ruwe handeling uitgevoerd... Dan kan het zijn dat je lijn gewoon niet meer goed is en geen bedrijf ter wereld gaat die lijn speciaal voor jou opspitten.

Verwijderd

Geachte ikkehoezo

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2