Vandaag, op de terugweg van werk naar huis, werd ik meerdere malen met groot licht van achter begroet, onwetend waarvoor. Op een gegeven moment reed ik in een kleine file op de A16 toen er opeens een auto naast mij begon te toeteren. Deze agent in burgerkleding liet zijn "badge" zien en schreeuwde mij toe dat mijn achterlichten vrijwel geen licht gaven (dus wel iets!).
Gelijk nieuwe achterlichten gekocht, ze hadden slechts een SOS pakket. Na het demonteren van het achterlicht bleek dat de lampjes gewoon zilver-zwartachtig zijn! Afgelopen vakantie heb ik deze er nog in gezet omdat er 1 kapot was, dus alletwee vervangen.
Op de lampenhouder van de auto staat dat er R5W lampjes in moeten, maar toen op vakantie hadden ze alleen R10W. In dat SOS pakket zitten ook alleen maar R10W lampjes, maar ik heb ze toch nodig dus toch maar er in gedaan.
Nu even de vraag (eindelijk
): hoe komt het dat ze zwart zijn? Heeft het echt te maken omdat ik 10 watt lampjes in een 5 watt fitting plaats? Zouden ze dan niet gewoon moeten doorbranden?
Gelijk nieuwe achterlichten gekocht, ze hadden slechts een SOS pakket. Na het demonteren van het achterlicht bleek dat de lampjes gewoon zilver-zwartachtig zijn! Afgelopen vakantie heb ik deze er nog in gezet omdat er 1 kapot was, dus alletwee vervangen.
Op de lampenhouder van de auto staat dat er R5W lampjes in moeten, maar toen op vakantie hadden ze alleen R10W. In dat SOS pakket zitten ook alleen maar R10W lampjes, maar ik heb ze toch nodig dus toch maar er in gedaan.
Nu even de vraag (eindelijk
hallo