• bladeoffury
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik ben op zoek naar een mediaspeler voor het afspelen van back-ups van DVD's alsook blu-ray's.
Het laatste zorgt bij mij voor onzekerheid, aangezien ik lees dat niet alle mediaspelers dit perfect vloeiend aankunnen.
Dit in combinatie met andere eisen maakt kiezen tussen het ondertussen grootte aanbod er niet gemakkelijk op.

Mijn eisen:
-Moet iso's aankunnen (zowel dvd als blu-ray)
-Moet ook alle codec's van blu-ray aankunnen (kunnen ze nu denk ik wel bijna allemaal, maar ben niet zeker)
-Moet Full-HD zonder gestotter ofzo kunnen afspelen
-Zowel HDMI als component aansluiting (voor oude tv)
-Gebruiksvriendelijke interface (de rest bij mij thuis moet er ook vlot mee kunnen werken)

Positieve extra's:
-Netwerkaansluiting
-Ondersteuning van HD audio (dolby en/of DTS)

Vooral de ondersteuning van blu-ray iso's, en het vlot afspelen hiervan is niet altijd duidelijk.
Alle raad is welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door bladeoffury op 06-11-2009 17:35 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05
en wat is precies je probleem?

Welke apparaten heb je afgeschoten en waarom? Want zo speciaal zijn je eisen niet..

• bladeoffury
418O2 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:46:
en wat is precies je probleem?

Welke apparaten heb je afgeschoten en waarom? Want zo speciaal zijn je eisen niet..
Omdat blu-ray MPEG4 als één van de standaard codecs heeft.
En als ik dan kijk naar bv. WD TV Live: MPEG4.2 ASP@L5 up to 1280x720p30
Dit is geen full hd, en 30Hz is ook niet echt hoog te noemen.

Het kan mss zijn dat de films nu nog met MPEG2 zijn gecodeerd, maar ik wil niet binnen 1-2 jaar een nieuwe speler moeten aanschaffen als MPEG4 dan meer gebruikt word.

Het is vooral deze informatie die je op de site van alle mediaplayers niet, of nauwelijks terug vind.

• bladeoffury
Mss moet ik het anders vragen.
Welke chipsets kunnen MPEG-4 vlot aan?