Toon posts:

MobileMe mail icm eigen domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Ik gebruik al een tijdje MobileMe naar grote tevredenheid. Ik wil hier dus ook niet vanaf. Wel wil ik altijd mailen onder het emailadres info.emieljanson.nl (de punt is een apenstaartje). Voorheen had ik info.emieljanson.nl geforward naar mijn MobileMe. Alles komt dan netjes aan maar bij het verzenden wil ik natuurlijk ook dat mensen info.emieljanson.nl zien en niet mijn MobileMe. Ik deed dit altijd met Gmail, daar had ik een account gemaakt die ik gebruik voor het verzenden en daar kun je bij instellingen instellen dat je bij het verzenden wil verzenden als info.emieljanson.nl. Maar nu blijkt dus dat veel mensen mijn Gmail account te zien krijgen ipv info.emieljanson.nl. Dat is niet wat ik wil en eigenlijk weet ik niet zo goed hoe ik dit kan oplossen. Een mailbox op mijn server maken met info.emieljanson.nl kan niet want dan komt daar ook de mail in en eigenlijk wil ik dit gewoon in mijn MobileMe.

Iemand tips?

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
In Mail.app kun je bij de Account instellingen dat makkelijk regelen, je hebt namelijk een veld "Email Address" met daaronder een knop "Edit Email Aliasses..." Die knop heb je niets aan in dit geval, maar het tekstveld wel. Daar staat nu waarschijnlijk jij@me.com, en dat kun je makkelijk vervangen door: "jij@me.com, info.blabla" (dus met een comma het 2e e-mailadres toevoegen).

Als je dan een Mail opstelt kun je die selecteren als afzender. En als je reageert op een mail die daarheen verstuurt is, is die als het goed is zelfs automagisch geselecteerd.

:D/-<

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:19
Het is toch juist het hele eieren eten dat men juist alleen me.com gebruikt?

• semicolon
  • Niet online
Tomino schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:25:
Het is toch juist het hele eieren eten dat men juist alleen me.com gebruikt?
Dat wordt in feite ook gedaan toch? Alleen heeft hij een ander e-mailadres/domein als "alias" ervoor die bekend is bij mensen. Wat handig is want mocht hij ooit weggaan bij MobileMe hoeft hij alleen de forwarding van het echte e-mailadres te veranderen naar het nieuwe adres, in plaats van iedereen het nieuwe adres door te geven.

Verwijderd

Topicstarter
semicolon schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:22:
In Mail.app kun je bij de Account instellingen dat makkelijk regelen, je hebt namelijk een veld "Email Address" met daaronder een knop "Edit Email Aliasses..." Die knop heb je niets aan in dit geval, maar het tekstveld wel. Daar staat nu waarschijnlijk jij@me.com, en dat kun je makkelijk vervangen door: "jij@me.com, info.blabla" (dus met een comma het 2e e-mailadres toevoegen).

Als je dan een Mail opstelt kun je die selecteren als afzender. En als je reageert op een mail die daarheen verstuurt is, is die als het goed is zelfs automagisch geselecteerd.
Dat zou gaaf zijn, doet hij dit dan ook op de iPhone. Kun je daar in feite elk mailadres neer zetten dan? Lijkt me raar als je ook klantenservice@rabobank.nl kan schrijven ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er een allias achter typ en die vervolgens selecteer dan kan hij niets verzenden. Wel als ik dan weer gewoon mijn @me.com selecteer.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Je kan met e-mail altijd als een vals domein verzenden maar je komt toch in de problemen omdat tegenwoordig SPF records gechecked worden dus je mail zal vrijwel altijd als spam gezien worden en geblocked worden.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik heb in Mail.app en op iPhone een account aangemaakt zonder server inkomende post met als afzender/mail-adres het mailadres van mijn domein. Deze account gebruik ik dan om mail te versturen alleen.

(In mail.app kun je dan ook aangeven dat ie dit account niet laat checken naar nieuwe mail.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet nog een mailbox maken omdat ik info.emieljanson.nl naar MobileMe stuur. Dan kan ik niet nog een mailbox maken om te verzenden als info.emieljanson.nl. Ik deed dit dus eerst via Gmail maar blijkt niet zo goed te werken.

• semicolon
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:21:
Als ik er een allias achter typ en die vervolgens selecteer dan kan hij niets verzenden. Wel als ik dan weer gewoon mijn @me.com selecteer.
Zou ook op de iPhone moeten werken ja, en goed dat je het nog even zegt. Mail versturen heeft 1 nadeel, dit moet via een andere SMTP server. Ik gebruik zelf die van mijn internet provider daarvoor, maar MobileMe's SMTP server verstuurt alleen e-mail voor @me.com/@mac.com.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... via gmail wil hij het ook niet verzenden. Raar...

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 16:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

veel smtp servers controleren of jouw from adres wel valide is voor het eigen domein. Gmail doet dat ook, tenzij je een Google Apps for domains account hebt en daar je domein aan hangt.

Launching containers into space

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Whieee schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:40:
veel smtp servers controleren of jouw from adres wel valide is voor het eigen domein. Gmail doet dat ook, tenzij je een Google Apps for domains account hebt en daar je domein aan hangt.
Dat hoeft volgens mij niet. Wel moet je bij gmail instellingen het adres verifiëren waarmee je wil versturen. Stomme is wel dat gmail vaak dan toch als afzender er bij zegt 'namens ...@gmail.com'.
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:16:
Ik kan niet nog een mailbox maken omdat ik info.emieljanson.nl naar MobileMe stuur. Dan kan ik niet nog een mailbox maken om te verzenden als info.emieljanson.nl. Ik deed dit dus eerst via Gmail maar blijkt niet zo goed te werken.
Deze snap ik niet helemaal? Je laat je domeinmail doorsturen naar mobile me? Dat is een instelling bij je domein/server dan toch? Ik heb het over een account in Mail.app... daar hoef je geen echte mailbox voor aan te maken bij je domein.

Als voorbeeld: Ik heb samen met een vriend een domein maar zonder mailinstellingen. Om toch vanaf domein.nl te mailen maak ik in mail.app account aan kaas@domein.nl met inkomende server onzin-info en uitgaande server SMTP van mijn provider (je moet dus wel een SMTP hebben om te versturen) / of soms SMTP van Gmail toch.

Op iPhone heb ik zelfde gedaan. Daar gebruik ik SMTP van gmail account dat ik ook op iPhone heb ingesteld.

[ Voor 51% gewijzigd door kaassouffle op 06-11-2009 09:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kun je op elke mits je in Mail.app achter het email adres ook info.emieljanson.nl zet SMTP server dit versturen zonder dat mijn MobileMe email zichtbaar is?

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 18:54
Waarom wil je het via MobileMe laten lopen? Vanwege de pushmail of vanwege andere redenen?

Als het je om de pushmail gaat, zeg ik dan iets doms als ik je Google Apps for your Domain i.c.m. Google Sync aanbeveel? De standaarduitvoering van Google Apps is gratis en ook Google Sync kost niets.

Zelf heb ik ook MobileMe en een eigen domeinnaam. Eerst liep ik de mail ook lopen via MobileMe, maar ik werd een beetje gek van de dubbele mail. De mail die via MobileMe op mijn iPhone had gelezen stond dan thuis ook nog op ongelezen. Daarom vond ik dat geen goede oplossing en heb ik maar besloten om weer IMAP te gebruiken van mijn eigen domein (ik gebruik zelf namelijk Google Apps voor mijn email).

Sinds september werkt Gmail ook via Exchange (Google Sync). Het gevolg is dat de mail van mijn domein ook wordt gepusht en mensen nog steeds het emailadres (naam@domein.tld) blijven zien.

MobileMe gebruik ik dan nog steeds voor mijn agenda en contactpersonen, want dat werkt nog niet helemaal lekker via Google Sync.

[ Voor 6% gewijzigd door rclahsen op 08-11-2009 13:59 ]

Pagina: 1