Toon posts:

Focus error bij zelf gebrande audio CD's in auto-cdspeler.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Er is iets vreemds aan de gang met de ingebouwde cd speler van onze auto (suzuki grand vitara).

De audio CD's (.wav weliswaar, speler ondersteunt geen mp3) die ik zelf heb gebrand blijken op de één of andere manier een focus error te geven als een cd geladen wordt terwijl de auto aan het rijden is. Als je de auto even stilzet en een CD inwerpt dan werkt alles prima.

Nog gekker is dat een CD die ik enige tijd terug in de winkel had gekocht (dus niet van eigen hand) wel gewoon prima werkt, ongeacht of je 'm laadt terwijl de auto rijdende is of gewoon stilstaat.

Heeft iemand enig idee wat er mis is met die audio CD's die ik brand?

Waarom geven ze een focus error als je ze probeert te laden terwijl de auto niet stilstaat?

Oplossing?

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Hmm wellicht dat wat informatie over de blanco CD en de brander kan helpen, maar mijn ervaring is dat als je een muziek cd brandt je ervoor wil zorgen dat je op een lage snelheid brandt. Als ik geen haast heb brand ik ze op 2x speed en ik ga liever niet boven de 4x speed.

Misschien een keer proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Excuus voor de ontbrekende informatie, ik heb reeds 2 merken CD's geprobeerd, TDK en één merk waarvan ik de naam niet meer weet. Bij beide kreeg ik een focus-error. Ik heb het branden ook met twee branders geprobeerd, waarvan één een Asus en de naam van die ander heb ik nu even niet voor handen. Zelfde resultaat.

Ik zal eens proberen om 2x te branden, wie weet haalt dat wat uit.

Hebben anderen nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Heeey, moet je eens kijken wat ik hier vind:
hi all,

i though id ask a car code error message from the cd player. i have a '96 pontiac grand am with a factory cd player. original cd's play fine. cd's ive burned 99% of the time, i get a focus error message from the player.

is this a burning problem, cheap cdr's, cd player problem ? the same cd's i try in the grand am work fine in my crown vic after market sony cd player and all other players as far as i know so far.

i have musicmatch jukebox as the burner with a yamaha crw8424e, pIII866 w/256 megs memory, 60gb hd.

any suggestions would be helpful.

thanks in advance.

http://club.myce.com/f7/f...sage-car-cd-player-69364/
Exact mijn probleem, origineel speelt ie wel af, zelf gebrande niet. Jammer dat er geen oplossing is gegeven.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:09:
Waarom geven ze een focus error als je ze probeert te laden terwijl de auto niet stilstaat?
Welke kleur hebben je zelfgebrande CD's? Het enige belangrijke verschil wat ik weet is een verschil in reflectiviteit. Een officieele audio-cd reflecteert 80% van het invallende licht, een zelfgebrande 40% of minder, en een CD-RW zelfs minder dan 4%.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
burne schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:26:
[...]

Welke kleur hebben je zelfgebrande CD's? Het enige belangrijke verschil wat ik weet is een verschil in reflectiviteit. Een officieele audio-cd reflecteert 80% van het invallende licht, een zelfgebrande 40% of minder, en een CD-RW zelfs minder dan 4%.
Welke kleur? Nou... die TDK's zijn licht reflecterend, geelgrauw-achtig, dat andere merk waarvan ik eerst de naam niet wist blijkt Verbatim te zijn, en deze is iets donkerder reflecterend, bijna blauw-achtig.

Hahaha, sorry voor deze vage omschrijving, maar een kleur specificeren op een reflecterend oppervlak is tamelijk lastig 8)7

Maar de reflectie is dus ook iets om rekening mee te houden?

Zijn er speciale audio cd's te koop die je specifiek voor het branden kunt gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
bump

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:54:
Maar de reflectie is dus ook iets om rekening mee te houden?
In zoverre dat oudere audio-spelers vaak niet overweg kunnen met donkergroene of donkerblauwe disks.
Zijn er speciale audio cd's te koop die je specifiek voor het branden kunt gebruiken?
Ja, maar dat maakt enkel uit voor mensen die een cd-recorder in hun stereotoren hebben staan. Die vreten enkel dure 'speciale' CD-R's.

Lichte CD's, branden op de laagst instelbare snelheid, enne.. Rook je in de auto? (nicotine-aanslag op het lensje..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1