Toon posts:

[Macbook] Accu probleem door software?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met mijn macbook white 13.3 inch.
hij is van begin 2008, maar ik heb hem 2e hands.
de mensen gaven eerlijk aan dat er een probleem met de accu was, maar ik heb wat onderzocht,
en denk dat het probleem in de software ligt.

de accu laad niet op.
soms staat er als ik op het battery schermpje boven in klik:
geen batterijen, en soms staat er:
batterij laad niet op.

op internet staan tips dat je battery updater moet downloaden en zo.
ik heb 1.2 en 1.4 beide geprobeerd en geen resultaat.
ik heb bij systeem gekeken in de library/bibliotheek, en er staat, ook na de downloads geen battery updater tussen.
is dit gewoon het missende bestand waarom hij het niet doet, of is het een ander probleem.
en stel dat dat het probleem is, hoe krijg ik het goede bestand dan wel in die lijst?
en als het een ander probleem is, hoe kan ik dat oplossen?

Alvast bedankt!

Hans

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Het regelen van het laden en ontladen van de batterij is de taak van de SMC, en kan in mijn ogen dus niet worden veroorzaakt door een missend bestand. Hier kun je zien hoe je de SMC kunt resetten, misschien helpt dit.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:16
Hans91, welkom op GoT :w

Op GoT verwachten we wat eigen inzet. Dat slaat niet alleen op de inhoud, maar ook op de vorm. Je hoeft niet na elke regel op enter te drukken, want het forum heeft automatische regelafbreking. Het zou wel fijn zijn als je de zinnen dan met een hoofdletter begint.

Verder sluit ik me aan bij domi235. Het probleem ligt waarschijnlijk toch aan de batterij :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:37
Mijn macbook batterij had dit ook, heb ik moeten vervangen (de batterij).

[ Voor 10% gewijzigd door StarC op 05-11-2009 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
SMC reset heb ik al vele malen geprobeerd, en dat helpt niet. Ik zal dus toch een nieuwe batterij moeten kopen? Ik weet het zelf dus echt niet zo zeker om dat die battery update in de lijst moet staan en er niet staat. Dat is toch gewoon fout?