Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023
Windows vertelt mij nu dat er een fout is in mijn Hd Samsung f3 1tb 4weken geleden gekocht Bij azerty.

Nu zegt Windows dat ik een backup moet maken van mijn HD omdat deze niet meer goed werkt.
En mogenlijk dus crasht??
Wat moet ik nu doen en wat zijn de mogenlijkheden wat er kan gebeuren.
De HD staat voor 800gb vol en heb wal plaats voor backup. Dus ben ik nu mee bezig.
Ben van plan om de HD te testen maar wat nu als deze helemaal kapot gaat, heb ik garantie op dit?

Ben op dit moment niet aanwezig bij de pc dus kan niet meteen iets proberen of testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 02:53
Dan kan je inderdaad best zo snel mogelijk je HDD op een backupschijf kopïeren en bij Azerty gaan aankloppen voor vervanging. Je kan eens "chkdsk /r" proberen, maar aangezien hij toch nog onder garantie is kan je kijken of Azerty direct een vervanging kan voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

alsditookniet schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:31:
De HD staat voor 800gb vol en heb wal plaats voor backup. Dus ben ik nu mee bezig.
Je gaat de backup toch hopelijk wel op een andere harde schijf of externe schijf maken? Inderdaad zo snel mogelijk backup maken en eventueel garantie claimen. Echter, je data worden niet gered, dus vooral die volledige backup maken, inclusief image van je Windows installatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsditookniet
Tuurlijk op een andere HD :p pc staat nu uit maar morgen ga ik effe programma draaien kijken of de HD uitvalt en of wat er stuk aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is sowieso aan te raden om een backup te hebben. Doe dat dus sowieso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsditookniet
En dan nu het gekke, na HDtune te laten scannen op fouten 2x snelle scan en 2x de uitgebrijde scan heeft het geen fouten opgeleverd en zegt dat de HD gezond is ook de snelheid is met 144mbs(mbits?) hoog genoeg vind ik.
Zou ik nu gewoon de hd gebruiken en kijken hoe hij Het blijft doen of hebben jullie nog een paar goedde programma's om te runnen op fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je je HDD goed wilt testen, gebruik dan het diagnostische tooltje te vinden op de site van de fabrikant.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Kijk eens naar de SMART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Eerst en vooral backup pakken vooraleer je ook maar iets anders doet zoals testen etc etc, toch in ieder geval als je je data belangrijk genoeg vindt.

http://www.samsung.com/gl...lities/Support_HUTIL.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsditookniet schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:03:
En dan nu het gekke, na HDtune te laten scannen op fouten 2x snelle scan en 2x de uitgebrijde scan heeft het geen fouten opgeleverd en zegt dat de HD gezond is ook de snelheid is met 144mbs(mbits?) hoog genoeg vind ik.
Zou ik nu gewoon de hd gebruiken en kijken hoe hij Het blijft doen of hebben jullie nog een paar goedde programma's om te runnen op fouten?
Dat de oppervlaktescan geen kapotte sectoren vindt, zegt niet bar veel over de rest van het mechaniek of de printplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:17
Kijk, zoals Jeoh al zegt, eens in de SMART (via HdTune bijvoorbeeld), daar staat mooi met een geel balkje aangeduid wat er mee scheelt. Typ dat eens in in google, en de kans is groot dat er mooi uitrolt wat er exact mis is. :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:41

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ja, kijk eens naar SMART, 99% zeker dat het een SMART-constatering is.

Oftewel: ZORG dat SMART aan staat (enabled is) in de bios van de computer.

Info over SMART:
http://www.hddstatus.com/hdrepanalysis.php
http://nl.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T.

Ik snap niet dat er zoveel BIOS-en zijn waar SMART standaard uit staat...

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMART beschouw ik als niet meer dan een indicatie. Soms terecht, vaak ook onterecht. Daarbij heb je ook controllers die SMART-informatie niet doorspelen. Zo zie ik van 1 van mijn 4 schijven slechts de SMART-status. Voor een ander is de informatie vrij nutteloos (SSD), en de andere 2 staan in RAID.

Ik heb ook gele vakjes bij die ene schijf staan, terwijl ie prima is. Dus sja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36
Heb ook net een F3, 500Gb, hopelijk is jouw probleem geen voorbode voor hier, fijn ding verder.

maarrum, 800Gb vol, dat zal wel vnl. HD-films zijn, anders weet ik niet hoe je dat vol krijgt, maarja dat ben ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01
Heeft natuurlijk weinig met Windows zelf te maken :+

Move ---> Opslagmedia & I/O Controllers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsditookniet
Heb op dit moment 9tb in pc en ongeveer 7tb bezet win7 loopt op ssd dus dat kan blijven draaien op de f3 staan de binnekomende downloads geïnstalleerde, games, test schijf os.
Dus gelukkig niet heele belangrijke bestanden dit opgedeeld in 4partieties enja de schijf is wel altijd bezig met de binnenkomende downloads.

Heb nog nooit gehad dat er iets mis ging met een HD laat staan crashen, dus vandaar dat ik er bijna niks over weet :p.
Bedankt voor de reacties ga dadenlijk na werk effe zooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het ook gehad met Vista dat die riep "er is een probleem met de harde schijf". Tja opstarten ging af en toe niet goed en liep ook vaak vast. Ik wist dat die hd echt gaar was (uit 2008). Dus tja nu maar een WD Black en dat gaat toch even beter. Maar de Samsung utility zei het meteen al een paar weken daarvoor dat de schijf niet helemaal in topstaat was.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsditookniet
niks te zien in smart bij alle HD's behalve bij mijn ssd intel 80gb 34nm 2 gele balkjes geconstateerd :(

health status ok, achter elke status ok,
gelebalkjes zijn:
(05)reallocated sector count 100 - 100 - 0 - 1 - ok
(b8)unknown attribute 100 - 100 - 99 - 0 - ok

effetjes opzoekken:p
Pagina: 1