Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Hallo,

Ik heb al een tijdje een heel vreemd probleem. Ik heb uTorrent en zo gauw ik aan het leechen of seeden ben is het raak. Ik heb geen verbinding meer over. Is me bekend voorgekomen. Dus ik aan het proberen

1. Connecties lager gezet (werkte deels; ik haalde snellere downloadsnelheden)
25 download connecties / 3 upload connecties

2. DHT & uPNP uitgezet (werkte niet)

3. Planner inschakelen (werkte wel, downloadsnelheid ging omlaag / echter heb ik niet kunnen internetten)
Planner instellingen: max download 120kb max upload 10kb

Na al die acties zat ik te denken. Hoe kan dit? Normaal gesproken (heb hetzelfde gehad bij een vriend met zijn pc) zou dit veel moeten oplossen. Echter bij mij niet! :(

Specs:
Samsung NC10 (Atom N270, 1GB ram, 160GB hdd)
Atheros AR5007EG netwerkkaart
Hetnet 1,5mbit download / 0,25mbit upload

Opstelling
Hetnet (Modem: Speedtouch 546i) --kabeltje--> WRT54GL (met DD-WRT) --draadloos--> Mijn netbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Met welke snelheden ben je aan het downloaden, en als je aan jet downloaden bent, kunnen andere PC's dan nog wel op internet, het kan natuurlijk zijn dat je gewoon je volle internet snelheid gebruikt.

En kun je echt NIET internetten of een BEETJE internetten?

[ Voor 13% gewijzigd door donny007 op 05-11-2009 17:25 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
donny007 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:24:
Met welke snelheden ben je aan het downloaden, en als je aan jet downloaden bent, kunnen andere PC's dan nog wel op internet, het kan natuurlijk zijn dat je gewoon je volle internet snelheid gebruikt.

En kun je echt NIET internetten of een BEETJE internetten?
Bedankt voor je reactie.

Ik weet niet precies wat je bedoelt maar dit zijn de snelheden.
160kb/s als ik download over HTTP zonder torrents
120kb/s (limiet van planner; zonder planner ga ik richting 160kb/s)
Andere PC's kunnen dan wel op internet alhoewel een pagina wel langer duurt om te laden (wat logisch is; aangezien de torrents de verbinding bijna dicht trekken).

Op de netbook zelf kan ik een heel heel heel klein beetje internetten (een pagina als google.nl word geladen in 1,5 MINUUT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zet de maximale download en upload snelheid eens lager, bijvoorbeeld maar 50% van de maximale snelheid. Probeer ook eens een andere client.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 17:39
Maar waarom zet je dan niet gewoon de snelheden in utorrent wat lager?

Zet de max download speed eens op de helft van wat je nu hebt, en upload ook de helft minder!

Als je upload op zijn max is, dan laad automatisch je internetpagina's heel traag.

Edit:

Iemand was me net voor met precies hetzelfde idee ;)

Edit2:

mbit is niet mb heh

dus 1.5mbit download is ongeveer 180kb/s
0,25mbit upload is dus ongeveer 31kb/s

Dat is jouw max.

Ik zou download op 130, en upload op 5kb/s instellen als je nog een beetje normaal wilt internetten.

Misschien download zelfs op max 100 of 80

[ Voor 43% gewijzigd door Janusch op 05-11-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
gambieter schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:57:
Zet de maximale download en upload snelheid eens lager, bijvoorbeeld maar 50% van de maximale snelheid. Probeer ook eens een andere client.
Helaas :(

Internet is niet vooruit te branden. Pagina's laden duurt nog steeds veel te lang. Limiet dl is gezet op 50, limiet up = 3kb/s

Ik heb eerder frostwire gebruikt als client. Echter die werkte meteen al niet (wel verbinding, wel trackers maar geen gedownload).
arieman007 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:58:
Maar waarom zet je dan niet gewoon de snelheden in utorrent wat lager?

Zet de max download speed eens op de helft van wat je nu hebt, en upload ook de helft minder!

Als je upload op zijn max is, dan laad automatisch je internetpagina's heel traag.

Edit:

Iemand was me net voor met precies hetzelfde idee ;)

Edit2:

mbit is niet mb heh

dus 1.5mbit download is ongeveer 180kb/s
0,25mbit upload is dus ongeveer 31kb/s

Dat is jouw max.

Ik zou download op 130, en upload op 5kb/s instellen als je nog een beetje normaal wilt internetten.

Misschien download zelfs op max 100 of 80
Ik heb de planner normaal gesproken ingeschakeld en in tijden van drukte (9u-10u / 12u-13u / 15u-22u) staat de boel gelimiteerd op 120kb down en 10kb up.

Wat me nog wel opviel was mijn belachelijk lage ping. Toen utorrent nog gelimiteerd stond op120. Internet was traag dus maar ff ping checken. pingen naar google geeft me tussen 20 en 120 ping. Alle pakketjes komen aan.

Daarom zat ik ook nog te denken aan een DNS probleem; maar daar heb ik dus weer geen verstand van.

[ Voor 34% gewijzigd door BlackWhizz op 05-11-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Is dit sinds een bepaalde tijd/dag ineens gekomen of is dit altijd al zo geweest? Een Atom (singlecore?) is ook niet echt geschikt om meerdere taken tegelijk uit te voeren. Een beetje internetten kan makkelijk maar als je andere dingen erbij doet dan kan het wel eens teveel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je hebt mogelijk last van een of beide problemen:

- je NAT router loopt uit zijn resources vanwege teveel uitgaande connecties. Oplossing: hang tijdelijk je pc rechtstreeks aan je internet modem, dus zonder de WRT54 er tussen. Lost dit je probleem op, kijk dan uit naar een andere router.
.
- je hebt last van de maximale half open tcp sockets limiet van Windows. Heb je in je event log een melding "EventID 4226" staan? Oplossing: patch tcpip.sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Frankie02 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:28:
Is dit sinds een bepaalde tijd/dag ineens gekomen of is dit altijd al zo geweest? Een Atom (singlecore?) is ook niet echt geschikt om meerdere taken tegelijk uit te voeren. Een beetje internetten kan makkelijk maar als je andere dingen erbij doet dan kan het wel eens teveel worden.
Ik gebruik op deze laptop nog maar sinds 3 mnd torrents. Dit probleem loopt nog geen 1,5mnd.

Ik weet niet wat jij veel vind.Ik heb MSN, Chrome (max 3 tabs), Outlook en Foobar aanstaan. De atom loopt eigenlijk altijd rond de 15 a 20% CPU gebruik en is automatisch teruggeklokt. Dus het lijkt me niet dat de cpu het niet aankan.

Het is volgens mij 99% kans dat er iets fout zit tussen de modem, router en instellingen van uTorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gaat het alleen om draadloze verbindingen? Probeer eens bedraad. Ga verder gestructureerd testen, wat gebeurt er als je je PC direct op het modem aansluit? Heb je modem en router al gereset? Al eens een router geleend en gekeken wat er gebeurt? Etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had een tijdje terug iets dergelijks. Bleek uiteindelijk dat mijn virusscanner ook continue meeliep bij de torrents, en daardoor alle CPU opvrat van mijn PC (P4 3 Ghz). Daardoor was er geen cpu power meer over om fatsoenlijk pagina's te renderen. Was AVG die dat deed, en bleek een bekend probleem. Heb er nu AVAST op staan en dat werkt prima :) Schakel je scanner eens uit dus, en kijk of dat het probleem oplost - weet je als het goed is meteen de oorzaak )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
joopv schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:38:
Je hebt mogelijk last van een of beide problemen:

- je NAT router loopt uit zijn resources vanwege teveel uitgaande connecties. Oplossing: hang tijdelijk je pc rechtstreeks aan je internet modem, dus zonder de WRT54 er tussen. Lost dit je probleem op, kijk dan uit naar een andere router.
.
- je hebt last van de maximale half open tcp sockets limiet van Windows. Heb je in je event log een melding "EventID 4226" staan? Oplossing: patch tcpip.sys
Punt 1: Is het niet, ik heb zonet een beetje in de telnet gekeken naar de loads van beiden. WRT54GL (in accesspoint mode) heeft een load van 0.05, Speedtouch doet ook weinig aagezien er een load van 0.06 is).

Punt 2: je bent mn held! Dit was hem. Patch geinstalleerd rebootje gedaan en het loopt supersnel naast elkaar! :) Torrents 120kb en internet wil nu perfect (misschien wel beter als eerst).
Pagina: 1