Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
He mensen,

Wat wil ik, ik wil een programma wat draait op mijn HTC G2 Andriod 1.5 draaiden op mijn HTC diamond met windows mobile 6.1.
Dit programma is een .apk file wat dus een soort .cab file is voor Andriod

Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is met een soort emulator?

ik hoor het graag, wie het werkend weet te krijgen kan een mooie nieuwe HTC G2 met flinke korting overnemen!

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:07

CaDje

Framedrops for life

Dat gaat niet lukken ben ik bang. Je hebt met 2 verschillende besturings systemen te maken. Emulator heb ik nog niet van gehoord, en ik denk ook niet dat mobile telefoons daar genoeg rekenkracht voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
bedankt voor de reactie,

Gebrek aan rekenkracht voor een emulator was nog niet bij mij opgekomen.

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Het zijn beide OS-en die op identieke hardware draaien, echter alleen met compleet andere 'tools' en API's gemaakt. Het is ongeveer hetzelfde als een Linux applicatie zonder re-compile op Windows willen draaien. Om het zo maar versimpeld te zeggen: Linux app zegt: 'GTK_DRAW_BUTTON "&Ok" onhover do TUX_FUNKY_PINGUIN_DANCE'. En Windows HAAT pinguins, en snapt niets van dat hele GTK gebeuren, net zo min als dat KDE/Gnome niets zullen snappen van 'Newbutton(&Ok).hover = Funkyflag.wapperen'.

Hoewel de API's verschillend zijn is het, mits de broncode beschikbaar is, niet geheel onmogelijk om een port te maken, overweeg dat eens.

CaDje: Emulator zal meer richting 'porten van API's' gaan, en is natuurlijk helemaal niet ondenkbaar om dat te doen zonder rekenkracht. Het leeuwendeel van de Droid en WiMo 6.1 foons draait op hetzelfde MSM7200 platform, op de zelfde manier als dat de Windows API's 'geport' zijn naar Linux/MacOS in het Wine project, zal het in theorie mogelijk moeten zijn (en zelfs makkelijk) om Droid API's naar WinMo te porten, en dat zelfs zonder al te veel CPU overhead (hoewel geheugen een punt kan zijn, maar gooi daar een snapdragon tegen aan en dat trekt ook wel snor).