• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02 12:57
Ik heb een oplossing nodig voor een aantal televisies die wij automatisch aan willen laten gaan.

Wij willen dit graag omdat wij op een aantal plekken door de school een computer hebben staan met een tv daar aan gekoppeld en daar laten we de rooster wijzigingen op zien.

Nu moeten 's morgens de tv's automatisch aangezet worden.
Weet hier misschien iemand een oplossing voor om de LCD televisies automatisch aan te laten gaan en ook weer uit te laten gaan.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Tijdschakelaar?

Life is what happens while you're busy making other plans

• donquix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
Ik zou eerst kijken of de tv (wanneer deze aanstaat) en de stroom er af wordt gehaald weer aan gaat op het goede kanaal als de stroom er weer op gaat (lees: stekker eruit, stekker erin). Dan is een tijdschakelaar een perfecte oplossing.

Verwijderd

Veel tv's hebben ook een menu waarin dit te programmeren is.

Nu heb zelf een prof monitor van Panasonic als "tv" (de pana heeft geen tuner maar daar gebruik ik een decoder voor). Dit scherm kan ik volledig programen of deze dagelijks, werkdag dagelijks of wekelijks aan moet. Ook welk "kanaal" etc is te programmeren. Tevens is het ook mogelijk om de tv voor onrechtmatig afstandsbediening gebruik te beschermen. Hij reageert dan alleen nog maar op de afstandsbediening met de juiste code. Ook zijn de knoppen op het scherm zelf dan nog geblokkeerd ook.

Naar ik aanneem heb je echter de schermen al, meldt svp even merk en type. Wellicht dat iemand die modellen kent en je daardoor nog beter kan helpen.

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02 12:57
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Ik reageer een beetje laat maar ik hoop vandaag even verder te kunnen kijken en ga kijken welk merk/type het is. Met een tijdschakelaar werkt niet want als de stroom er op gaat dan gaat hij op stand-by en niet aan.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik weet dat via scart ook een signaal wordt meegegeven waarop een tv kan triggeren.

Mijn dvd recorder zet de tv automatisch op het video kanaal, wanneer hij aan gaat. Misschien dat moderne LCD televisies zoiets hebben als "switch on by scart activate signal" of het HDMI equiv. daarvan.

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Kijk even in het menutje van je TV, misschien dat er een soort van wekker modus oid inzit.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Arnout schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:00:
Ik weet dat via scart ook een signaal wordt meegegeven waarop een tv kan triggeren.

Mijn dvd recorder zet de tv automatisch op het video kanaal, wanneer hij aan gaat. Misschien dat moderne LCD televisies zoiets hebben als "switch on by scart activate signal" of het HDMI equiv. daarvan.
Volgens mij kan dat niet met HDMI., die heeft geen auto-switch in zn protocol naar het schijnt.

http://www.avforums.com/f...hould-auto-switch-tv.html
http://www.avforums.com/f...o-switch-hdmi-inputs.html
http://www.avforums.com/f...-sony-tv-auto-switch.html
Pagina: 1