[SQL/ASP]Online kennisopslag tool offline beschikbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1234
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-01-2022
Goededag,
Op een bedrijfsintranet heb ik een kennis opslag tool gemaakt. Hiermee kan men posten invoeren in een database en worden deze vindbaar en per rubriek opgeslagen. Eigenlijk is het een soort forum. Aantal relavante eigenschappen zijn:
- links naar data op netwerkschijven (w:/data/document.doc)
- automatische e-mail functie bij aktiviteit
- zoekmogelijkheid
- MSSQL database met asp scripts

Nu is het plan om deze tool ook offline beschikbaar te maken. Dit zijn mijn gedachtes hierover, hopelijk kunnen mij de juiste juiste richting in duwen. Of misschien wat nieuwe ideeen posten.

Optie 1 is PC's waarop de offline tool moet werken voorzien van IIS en Access vervolgens een automatische export functie maken die de MSSQL database desgewenst naar access exporteert. Ook zal er een functie moeten komen die de asp files van de server naar de lokale PC's kopieert.
Onduidelijk:
- Bestaat er een mogelijkheid dat ik een button kan aanmaken in de online versie die de database exporteert en importeert in de lokale access database?
- Bestaat er een veilige manier die de asp scripts van de server naar de lokale PC kopieert.
- Indien deze mogelijkheid er bestaat zou ik willen dat niet alle bestanden gekopieerd worden. Is er naast de bestanden in een andere map zetten nog een mogelijkheid om onderscheid te maken welke asp pagina's wel en niet meegekopieerd moeten worden.

Optie 2:
Met een programma als WinHTTrack de gehele site downloaden en deze op de lokale PC's kopieren.
Onduidelijk:
Ik heb hier helemaal nog ervaring mee, elke suggestie hierover is dus meer dan welkom.
Kan je hiermee bijvoorbeeld ook de documenten waar de interne links naar verwijzen meekopieren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTTrack werkt alleen maar bij statische websites, of is alleen een snapshot van het moment dat de mirror gemaakt is. Dynamische dingen als zoeken in je knowledge base gaat niet, omdat 'ie de server side logic, de database en vooral die gelinkte bestanden op 't intranet (gelukkig!) niet ter beschikking heeft.

Optie 1 is op zich wel haalbaar, maar of 't ook wenselijk is, is een tweede.
Moeten de gebruikers offline wel over de hele KB beschikken? Of is een uitgebreide FAQ site voldoende? Die laatste hoeft dan niet dynamisch te zijn, en kan met tools als HTTrack, HtmlHelp, etc. prima offline beschikbaar gemaakt worden.

Als wel de hele KB nodig is, kijk dan 's of 't niet handiger is om een speciaal offline frontend te maken (desnoods ook met IIS/ASP, maar op een bescheiden laptopje is dat geen feest). Website source synchroniseren tussen server en een willekeurige laptop lijkt me niet een goede optie, maar dat had je zelf ook al door.

Als offline database zou ik kiezen voor MSSQL Express. Nauwelijks zwaarder dan Access, en je hebt dan het voordeel dat zowel online als offline dezelfde database engine gebruikt wordt.

Links naar bestanden op 't intranet zijn natuurlijk niet mogelijk, maar de belangrijkste bestanden kun je wel opnemen in je FAQ site, of opslaan in de database.

Maar het allerbelangrijkste is m.i. inventariseren wat de gebruikers offline nodig zullen hebben, vaak is gewoon een FAQ of een statische snapshot van de KB voldoende.

Voorbeeldje: Microsoft heeft al sinds jaar en dag de 'books online' op 't internet staan, en die worden steeds bijgewerkt/uitgebreid. Wanneer ikzelf online ben maak ik daar dankbaar gebruik van, maar zoniet dan gebruik ik de laatste downloadversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1234
Het volgende ga ik maken:
Lokale PC's uitrusten met MSSQL Express (bedankt voor de tip, Afterlife)
De scripts aanpassen voor offline gebruik (gelukkig geen vaste paden gebruikt..)
In de online versie een download button maken waarmee de offline tabellen gevuld worden met de online database.

De juiste queries achter deze download button is mij nu nog niet duidelijk.
Wat is de juiste manier om data van de online tabel naar de offline tabel te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1234
Waar ik op dit moment tegen aan loop is om de juiste connectie string te maken naar de sql express.
Ik heb IIS op een lokale PC draaien en daar SQL express op geinstalleerd.

Wat opvalt is dat ik als ik SQL server management studio express opstart er 2 opties staan bij servername:
1) NL1L50500NB\SQLEXPRESS
2) NL1L50500NB

NL1L50500NB krijg ik niet opgestart terwijl NL1L50500NB\SQLEXPRESS wel wil starten

De connectiestring in asp ziet er zo uit:
code:
1
2
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  Conn.Open "Provider=SQLOLEDB.1;Data Source=NL1L50500NB\SQLEXPRESS;Initial Catalog=asco4;User ID=sa;Password=****;Persist Security Info=True;Network Library=dbmssocn;"

Start ik de asp pagina krijg ik deze melding:
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80004005)
[DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]Specified SQL server not found.

user en passwoord lijken goed te zijn omdat ik met deze gegevens wel in kan loggen met SQL server management studio express.

Zit al een tijdje op internet te zoeken maar kom niet achter de juiste tip.
Welke instellingen moet ik controleren?
Misschien kunnen jullie mij helpen..