[.NET] Visual Studio Engine gebruiken voor Syntax Highlight

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Hey guys,

Ik wil graag RTF/HTML genereren aan de hand van brocode (C#/VB/XML/etc.) volgens de Highlighting regels die Visual Studio gebruikt.

Alles wat ik heb kunnen vinden wijst naar "Microsoft.VisualStudio.TextManager.Interop", maar het schiet niet echt op (geloof ik 6 pages in google, zonder echt meer info).

Is er iemand die enig idee heeft welke kan ik verder nog op kan zoeken?

Het idee is dus om zo'n editor window te gaan maken, text te zetten, Color Coding te laten plaatsvinden en vervolgens de RTF te gebruiken om weer verder wat te doen. Als het makkelijke kan: top, maar ik verwacht het niet.

Groet,

Nick.

N.B.

De reden dat ik niet zelf met Regexes, etc. aan de slag ga is dat ik de highlighting van Visual Studio .NET 1:1 wil aanhouden zonder later te hoeven sleutelen aan de code

[ Voor 12% gewijzigd door CMG op 05-11-2009 16:37 . Reden: Reden toegevoegd. ]

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je applicatie voor distributie bedoeld is ga je denk ik heibel krijgen; ik kan me niet voorstellen dat MS daar blij mee is (los van het feit dat je geen idee hebt welke bestanden je zult moeten bijleveren voor een correcte werking en het dus een heel gepuzzel zal worden).

Je weet dat er kant-en-klaar componenten zijn voor dit soort zaken?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
RobIII schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:40:
Als je applicatie voor distributie bedoeld is ga je denk ik heibel krijgen; ik kan me niet voorstellen dat MS daar blij mee is (los van het feit dat je geen idee hebt welke bestanden je zult moeten bijleveren voor een correcte werking en het dus een heel gepuzzel zal worden).

Je weet dat er kant-en-klaar componenten zijn voor dit soort zaken?
Ik heb Visual Studio 2008 gewoon op mijn server staan en is bedoeld voor integratie in mijn site, niet direct voor distributie. Daarnaast zou een install van VS2008 als prerequisite geen enkel probleem zijn voor mij :)

NKCSS - Projects - YouTube