Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkkaart verdwenen na blikseminslag?

Pagina: 1
Acties:

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-11 17:10
Hallo,

Gisteren hebben we een blikseminslag gehad en daarna viel deels de stroom uit in de wijk (bij ons thuis niet, ik weet niet of dat nou goed of slecht is). Alles leek het goed te doen, alleen de router heeft een klap gekregen, en nu blijkbaar ook de netwerkkaart van een van de computers. De router deed het weer na een aantal keer resetten, alleen de netwerkkaart weigert te functioneren. Het betreft een XP prof. systeem van HP met onboard LAN kaart. De LAN kaart is verdwenen uit de netwerkapparaten, apparaatbeheer etc. etc. Er branden geen lampjes als je er een kabel in prikt, de router geeft ook aan dat er niks op aangesloten is. Mijn gok is dat de kaart is overleden, maar misschien weten jullie nog een redmiddel? Wat me ook opvalt is dat de CPU fan van de HP computer op 100% draait met ~5% load, dat deed 'ie ook nooit. Alvast bedankt, Bob

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:37
Fan kun je volgens mij instellen in BIOS, "Idle fan mode" die kun je van 1 (stil) t/m 4 (luid) verstellen geloof ik.

Netwerkchip zal wel opgeblazen zijn, enige optie is een andere netwerkkaart (PCI / USB )

Grote kans trouwens dat je computer later alsnog problemen gaat geven.

Verwijderd

Heb je nog andere computers op de router staan via de kabel? doen die het wel nog gewoon?

en zoals thinkpad al zei. poort is gewoon stuk:O, moederboard vervangen om problemen in de toekomst te verkomen, als het wel mogelijk is, want het is wel een HP systeem :| en anders gewoon een andere netwerkkaart.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:10

BCC

Ja, ding heeft gewoon een opdonder gehad. Ik heb al bij 2 machines exact hetzelfde gehad. Kabelmodem, router machine en blikseminslag. Kabelmodem nog prima, router nog prima maar alle netwerkkaarten kapot.

Die dingen zijn waarschijnlijk de zwakste schakel :). Maar je kan idd meer weirdness verwachten. Het kan echter ook verder goed gaan. Ik zou het zaakje naar een PC winkel verschepen om te laten testen. Zeker als dit onder je inboedelverzekering valt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-11 17:10
Ik ben inderdaad aan het kijken wat er allemaal onder de verzekering valt. Maarja, de dagwaarde van dat ding zal nog geen 100eu zijn... Deze PC is samen met mijn HTPC bekabeld aangesloten, de rest was op dat moment gelukkig draadloos. De HTPC stond aan en die heeft gelukkig niks, anders was ik een hele boel film en muziek kwijt in het ergste geval :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Flying Bobman schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:28:
[...]

Het betreft een XP prof. systeem van HP met onboard LAN kaart

[...]
Je spreekt jezelf nogal tegen hier. Is het onboard (op het moederbord) of is het een kaart (eh, op een kaart, dus niet op het moederbord) :?

Een kaart kan nooit onboard zijn of omgekeerd :o

Op zich maakt het hier niet zoveel uit, maar het is altijd goed om duidelijk en nauwkeurig te zijn als je om hulp vraagt. Als het een kaart is, vervangen. Als het onboard is, nu wel een kaart insteken.

Overigens, als je geen Gb gebruikt kunt je tegenwoordig zeer goede Intel en 3Com 10/100 kaarten voor een paar EUR bij de gemiddelde kringloopwinkel halen. Dat is echt geen verzekeringskwestie waard, de postzegels gaan je meer kosten :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1