Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trunking: Adsl bbnet + adsl KPN of adsl+kabel

Pagina: 1
Acties:

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:11

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Hier op mijn werk wil ik zorgen dat er meer redundantie komt op de verbinding met het internet (dit ivm mail etc)

op dit moment loopt er een ADSL bbnet lijn hier welke tot op heden* afkloppen goed werkt. Het is in het afgelopen half jaar 1x voor gekomen dat internet er uit lag.

Om dit te voorkomen willen we dus een 2e internet verbinding erbij nemen.

Nu was mijn redenatie; neem een kabel aansluiting want als er een netwerk storing is op de ADSL, is dat voor alle providers.

Klopt dit nou? of is een 2e ADSL lijn (bv KPN) ook goed?

(nb. er is al een router aanwezig die kan om gaan met een 2e wan aansluiting)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik moet zeggen dat ik geen/weinig ervaring heb met 2 adsl lijnen, echter lijkt me niet dat je redundantie ervan omlaag gaat ;) 2 lijnen die er elk 1 keer per half jaar uit ligt blijft hetzelfde percentage.

Meerdere lijnen die ik heb lopen worden puur voor balancing gebruikt, niet om te proberen mijn uptime omhoog te krijgen.

Je vergroot echter wel je kansen als je er een andere vorm van internetverbinding naast gooit, glasvezel of kabel lijkt me dan wel een betere oplossing. Zorg wel voor een goede load-balancer er tussen om de lijnen netjes en goed te verdelen over het netwerk, anders ga je uiteindelijk ergere problemen krijgen dan die je wilt hebben.

Wabbawabbawabbawabba

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:10
Verschilt per storing:
bij een stroomstoring mag je ervenuitgaan dat alles plat gaat
bij een storing in de telefoonlijn voor jouw deur liggen alle ADSL-providers plat
bij een storing in het netwerk van KPN gaan KPN en XS4ALL eruit, maar andere ADSL providers mogen blijven.

Spreiding over ADSL en non-ADSL lijkt me dan het beste. Volgens mij blijft je internet zelfs werken bij stroomuitval, als je je eigen apparatuur (+modem) aan een UPS legt.