Toon posts:

[server 2008] 1 man profiel, meer users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag.

Ik beheer een omgeving met 2 scholen.

Is het überhaupt mogelijk om alle leerlingen 1 mandatory profiel te laten gebruiken? Of kan ik iedereen beter een eigen profiel geven?

Ik heb dat namelijk nu ingesteld, (ze zijn nog niet live) maar internet explorer8 pakt bijvoorbeeld niet alle settings, waardoor de ingestelde zoekmachine (google) niet correct door wordt gevoerd. En ik krijg een melding van een security error. Bij de user waarmee ik het profiel ingesteld heb, pakt hij wel de correcte settings.

Is er een manier waarmee ik de registry van internet explorer\main kan deployen?

Er wordt gebruikt gemaakt van up to date xp pro clients met Internet Explorer 8.

Verwijderd

Alle leerlingen op 1 profiel lijkt me niet verstandig. Leerlingen zijn geen heilige boontjes en op die manier kun je nooit achterhalen wie er in je netwerk zit te klooien. Gewoon alle leerlingen een eigen profiel geven en de IE settings moet je volgens mij wel via je AD kunnen forceren.

• GSteven
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Mandatory profiel... zegt de TS... Maakt dus niets uit als dat profiel naar de knoppen geholpen word.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:23:
Alle leerlingen op 1 profiel lijkt me niet verstandig. Leerlingen zijn geen heilige boontjes en op die manier kun je nooit achterhalen wie er in je netwerk zit te klooien. Gewoon alle leerlingen een eigen profiel geven en de IE settings moet je volgens mij wel via je AD kunnen forceren.
een leerling logt in met zijn eigen gebruikersnaam maar krijgt dan een mandatory profile overzichheen. ofwel op moment dat leerling weer uitlogt zijn alle instellingen pleitos :) Dit is een zeer mooie foolproof methodiek alleen moet een mandatory profile wel goed opgebouwd zijn. Wat vaak gebeurd is dat gebruikers instellingen bijvoorbeeld met FlexProfileKit er naast opgeslagen worden in zogenaamde ops files. Weet niet of de nieuwste flexprofilekit hier ook nog gebruik van maakt maar dat gebruikte het altijd wel. Hierdoor kun je een man profile maken en toch per gebruiker afzonderlijke zaken opslaan.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:48:
Ik heb dat namelijk nu ingesteld, (ze zijn nog niet live) maar internet explorer8 pakt bijvoorbeeld niet alle settings, waardoor de ingestelde zoekmachine (google) niet correct door wordt gevoerd.

Is er een manier waarmee ik de registry van internet explorer\main kan deployen?
Even afgezien van je profielvraag, maar waarom regel je de inrichting van IE niet gewoon met de juiste ADM-templates. Importeer deze in je grouppolicy en maak de juiste instellingen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > SWS

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1