Partitioneren Samsung Spinpoint F1 640mb HD642JJ

Pagina: 1
Acties:

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-02 16:23
Heey mensen! kort praktisch vraagje:
Ik heb zojuist een Samsung spinpoint F1 640 gb HD642JJ bestelt. Nu wil ik deze gaan gebruiken als vervanger van mijn raptor. Hoe kan ik deze nu het beste partitioneren voor optimale snelheid? Ik heb nog een western digital als data schijf. Hoe kan ik het beste opdelen??

[ Voor 0% gewijzigd door Xenophoben op 05-11-2009 16:16 . Reden: mb -> gb ]

Verwijderd

Waarom wil je een 640 MB schijf gebruiken als vervanger voor een raptor?

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
640mb is niet echt veel, ik denk dat je het gewoon in één partitie moet formateren...

En nou serieus: Ik denk niet dat het veel uitmaakt, de lees/schrijfacties moeten sowieso op die schijf gebeuren, en of dat nou op de eerste of laatste partitie gebeurt zal niet veel schelen.

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
maakt niet veel uit... Kan er niet veel meer over zeggen :) Wel vraag ik mij af waarom je de raptor vervangt. Gaat deze woning zoeken in een nieuw huisje of gaat ie de markt op?

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 13:55
Ik mag toch wel hopen dat je 640 GB bedoeld :X

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Verwijderd

Het begin van de schijf heeft de hoogste doorvoersnelheid. Plaats daar dus je applicaties die veel snelheid nodig hebben (Windows, games, etc).

Hoe groot je die eerste partitie wilt maken hangt af van hoeveel games je wilt installeren.

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-02 16:23
bedankt iedereen! sorry ten eerste is het natuurlijk 640 gb :P. Mijn raptor schijf stond sinds gistere hier op tweakers en daar heb ik een koper voor. Die maakt het geld al over dus waarschijnlijk is die verkocht. Ik doe de raptor weg omdat ik hem behoorlijk wat geluid vind maken. Verder beviel de schijf prima!! Ik ben nu dus van plan later nog een model van de f1 te kopen en hem in raid 0 te plaatsen (volgende maand). Maar het maakt dus niet uit hoe of wat met partities? Dan weet ik dat :D dan maak ik c:\ gewoon 120 gb . bedankt allemaal

kan op slot!!

[ Voor 1% gewijzigd door Xenophoben op 05-11-2009 16:16 . Reden: kan op slot ]

Pagina: 1