Toon posts:

Nieuwe voeding bij aankoop HD4870?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,
Ik wil binnenkort Cod MW2 gaan spelen, maar ben bang dat mijn pc het niet aankan met mijn huidige onderdelen. Hier wat gegevens:
#Packard bell imedia 1100(http://support.packardbel...m/?sn=100580430379&g=1400)
#Windows Vista Home Premium 32 bit
-Moederbord: Packard Bell BV PT890-8237A(serienummer : ULQD73000419 )
-Chipset: VIA P4M890
-Processor: Intel Core 2 Quad Q6600@ 2400 Mhz
-Fysiek geheugen: 2048MB>2*1024 MB DDR2-SDram(DDR2-SDRAM PC2-4300 (266 MHz) - [DDR2-533] )
-Videokaart: NVIDIA GeForce 8500GT
-Harde Schijf: ST3500830AS( 500GB)
-PCI-Express Informatie :
Aantal connectoren : 2
PCI-Express Base : 0xE0000000
- Bus PCI-Express :
Apparaat : G86 [GeForce 8500 GT]
Version : 1.0
Port : 0
Link breedte : x16 (max. x16)
Link Speed : 2.5 GB/s

Een greep uit de info die ik heb gevonden mbv. PC Wizard 2009.

Ik heb vandaag een extra GB Kingston ValueRAM 1 GB DDR2-533 besteld dus jullie kunnen rekenen op 3 gb werkgeheugen.
Nu wil ik graag een nieuwe grafische kaart kopen, en mijn oog is(na rondgevraagd te hebben aan vrienden+tomshardware) op deze Ati Radeon HD4870 gevallen:
http://www.alternate.nl/h...rten&l2=Alle+PCIe+kaarten

Nu zijn mijn vragen:
1.Is dit volgens jullie een goede kaart voor het geld?(ga niet veel meer uitgeven)
2."Past" de kaart op mijn Pc?
3.Moet ik een nieuwe voeding kopen als ik zo'n videokaart neem?(kost weer redelijk wat -_-:P)
-Zo ja, welke?(had zelf de OCZ StealthXStream (Retail, 2x PCIe) gezien, 65 eu)

Oja, dacht ergens gezien te hebben dat de HD4870 maximaal ongeveer 157 watt. verbruikt. De processor ongeveer 105 bij maximale belasting.(Mischien kunnen jullie dat wel makkelijk terugvinden)

Alvast bedankt,
groetjes

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

1. Ja, prima keuze
2. Ja. (ik zat nog wel even te kijken of je geen PCIe1.0 - slot had, die willen in combinatie met een VIA-chipset wel eens moeilijk doen met PCIe2.0-kaarten maar de kaart die je nu hebt is ook PCIe2.0 dus dat zal dan wel meevallen)
3. Misschien kijk ik er overheen, maar je vermeld geloof ik nergens wat voor voeding je hebt (staat ook niet bij de specificaties). Wel handig om te weten ;) O, en dit topic is daar ook handig voor. Een OCZ-voeding van 450W moet ruim genoeg zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door bwerg op 05-11-2009 15:55 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-12 19:41
De Q6600 opvoeren tot 3 Ghz (kunnen ze makkelijk met goede koeling)
De 4870 is een leuke kaart, je zou ook nog voor de 5770 kunnen gaan als die beschikbaar is (gelijk DX 11 voor aankomende spellen).
Zorg bij OC en een 4870 voor min. 520W, bij de 5770 is 450W ook voldoende.

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:52

mvh

State Governor

1. Ja (hebben ze ook tegen mij gezegd indertijd :))

2. Dat hangt erg af van de ruimte in je kast. Let dus op dat het misschien wel kan omdat je een PCIe-slot hebt (die zijn er al zeker sinds 2005, dus dat zal wel), maar dat je kast nog altijd te klein kan zijn. Let vooral op de lengte in dat geval, de kaart is netto langer dan een ATX-moederbord, geloof ik.

3. Zoals bwerg al zegt is een nieuwe voeding afhankelijk van wat je er nu in hebt hangen. Bedenk dat een 4870 2x een PCIe-stroomaansluiting verlangt. Als ik het goed zie heb je een 'merkcomputer', waarbij het aantal stroomkabels dus waarschijnlijk gelimiteerd is tot alles wat 'standaard' aangesloten is (af-fabriek), plus misschien nog een overgebleven Molex/SATA-stroomaansluiting.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Verwijderd

Topicstarter
bwerg schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:54:
1. Ja, prima keuze
2. Ja. (ik zat nog wel even te kijken of je geen PCIe1.0 - slot had, die willen in combinatie met een VIA-chipset wel eens moeilijk doen met PCIe2.0-kaarten maar de kaart die je nu hebt is ook PCIe2.0 dus dat zal dan wel meevallen)
3. Misschien kijk ik er overheen, maar je vermeld geloof ik nergens wat voor voeding je hebt (staat ook niet bij de specificaties). Wel handig om te weten ;) O, en dit topic is daar ook handig voor. Een OCZ-voeding van 450W moet ruim genoeg zijn.
Thx voor de snelle reactie(Y) Even over dat PCIe1.0/2.0 gebeuren, bij PC Wizard komt dit eruit:
PCI-Express Informatie :
Aantal connectoren : 2
PCI-Express Base : 0xE0000000

Bus PCI-Express :
Apparaat : P4M890 PCI to PCI Bridge Controller
Physical Slot : #0
Slot Populated : Ja

Bus PCI-Express :
Apparaat : P4M890 PCI to PCI Bridge Controller
Port : 1
Physical Slot : #0
Slot Populated : Nee
Link breedte : max. x1

Bus PCI-Express :
Apparaat : G86 [GeForce 8500 GT]

Daar staat dus wel overal bij Version> 1.0, is dat dan geen probleem?(Klopt het verder trouwens allemaal wel dat dit bruikbare PCI-e poorten zijn? Weet namelijk niet goed wat bedoeld word met Port/physical slot etc.)

@Eperium. Bedankt voor de tip(Y) Dat lijkt me inderdaad een leuke kaart(ook ivm. laag stroomverbruik), en hij is maar 150 eu bij in informatique.nl:D(dat is die van sapphire, hebben jullie nog tips mbt. welk merk ik het beste kan kiezen?) Ik denk dat ik toch gewoon de 600W voeding neem van OCZ, aangezien dat in prijs bijna niks scheelt met 500W voedingen.(Of is het ongunstig om ruim boven de gewenste hoeveelheid vermogen te zitten)

Ik weet niet of die HD5770 nog anders in elkaar zit als de 4870, maar zal dat werken op mijn pc? Is het dan gewoon 1 van die sleufjes openmaken(zit nu zo'n klepje voor) en dat ding erin proppen?(Ben echt gruwelijk n00b, sorry voor de eventueel extreem domme vragen:P)

@deblaauwn. Ja de voeding is het enige waarvan ik er niet achter kon komen hoeveel dat nu is:S Stel dat die nou 450 Watt is, zal ik dan alsnog een betere voeding kopen of lukt dat wel met de 5770?

Ik hoor het wel!(reacties van anderen zijn ook welkom:D)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ligt er helemaal aan wat voor voeding je nu hebt.

Schroef dus even de kast open, dan zal er vast wel op de voeding zelf staan wat voor iets het is. Kijk dan vervolgens ook gelijk of er twee PCI-E connectors aan de voeding zitten want die heb je zoals hierboven gezegd ook nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen effe een update van mijn kant.

Heb de kast opengehaald en ik heb maar een 250 watt voeding. Dat zal dus nooit genoeg zijn in combinatie met een hd5770. Tevens zag ik dat ik maar 2 sloten voor ramgeheugen heb, die allebei(vanuit de fabriek) bezet zijn met 1gig. Toch jammer dat ik zelf net 1 gig had besteld -_-:P. Op de packerdbell site staat:
*Systeemgeheugen
-Twee 240-pins DDR2 SDRAM DIMM-sleuven.
-Single Channel DDR2 400/533.
-Ondersteuning voor maximaal 4 GB systeemgeheugen.
Dacht dat dat betekende dat er nog een slot vrij was maar nee dus:S
Nu mijn nieuwe vraag:
-Kan ik éen kaartje van 1gig-ram die er nu nog in zit vervangen voor een kaart van 2gig?(Of geeft dat dan problemen tussen de andere 1gig en de 2gig?)
Zo nee, dan neem ik aan dat ik 2kaartjes van 2gig moet plaatsen...Vinden jullie dit de moeite waard (in combinatie met de Q6600/HD5770/StealthXstream etc.)Of is het niet per sé noodzakelijk om het geheugen te upgraden?(Speel graag shooters zoals Cod, maar ook bijv. Fifa/GTA) Dit omdat 4gig toch wel weer 88euro kost.

Ik hoor het wel, groetjes

Verwijderd

er zit waarschijnlijk 2x1GB in ivm met dual-channel. dit geeft theoretisch dubbele bandbreedte op je gegeugen bus.

1+2 gb ram kan, maar dan heb je geen dualchannel meer. hiervoor met je of 1x1 of 2x2 draaien. van zelfde snelheid. en liefst de zelfde type ram-latjes

over je geuheugen dit zijn de prijzen van mijn lokale pchandel : Kingston DDR2 800 4096 MB PC6400 (kit of 2) €85.00

dus ik neem aan dat dit via internet nog wel wat goedkoper kan.

en een goede 450 watts a merk voeding volstaat. tenzij je gaat overclocken. maar op stockspeeds voldoet het wel!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie(Y)
Ik denk dat het uiteindelijk dit gaat worden...goede keus?(Prijs/kwaliteit)
Sapphire Radeon HD5770 1GB, 2xDVI, HDMI, DP, PCIe> 149Euro
OCZ StealthXStream PSU 600W, 120mm Silent, ATX12V> 66Euro
Kingston ValueRam 4GB(2x2) DDR2 533MHz C4> 89Euro
Dit alles bij informatique:)
Totaal: 304 Euro. Kan ik er wel weer wat jaartjes(2ofzo) tegenaan toch:D(Spellen mogen best op medium gespeeld worden, zolang fps maar goed is:P)

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-12 15:25
Lijkt me een prima keus, hoewel ik toch een afweging zou maken tussen een 5770 of een 4870. De 4870 is iets sneller en goedkoper (minimaal). En genoeg 4870 2e hands denk ik met de nieuwe 5000 serie.
Je hebt dan echter geen directx11 en ongetwijfeld nog een aantal andere zaken.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:05:
Ik denk dat ik toch gewoon de 600W voeding neem van OCZ, aangezien dat in prijs bijna niks scheelt met 500W voedingen.
En wat zegt een stikkertje van 500/600 Watt?

/me Ik weet het! Ik weet het!

Nou vertel. :)

/me Niks?

Klopt. d:)b

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• ik222
  • Niet online
Heb je gelijk in maar OCZ is geen slecht merk dus die moet wel voldoen ;)

• -The_Mask-
  • Niet online
ik222 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:25:
Heb je gelijk in maar OCZ is geen slecht merk dus die moet wel voldoen ;)
Maar als die bijvoorbeeld een HD4770 neemt (wat ook een aardig goed kaartje is) zou zijn voeding ook nog wel eens kunnen voldoen.
Dus misschien is het wel handig om de specs van de voeding te plaatsen, want misschien kan een HD5750 ook nog wel. :)

En sowieso heeft 600 Watt vrij weinig nut als een goede 350/400 Watt voeding een HD5770 sowieso wel aan kan. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 06-11-2009 23:34 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• ik222
  • Niet online
250 watt vind ik toch wel heel krap worden, ook al is het een A merk voeding. Maar goed je hebt gelijk dat het heel misschien wel zou kunnen werken.

Een 600 watt A merk voeding is inderdaad overkill als de TS verder geen uitbreidingsplannen heeft later.

• -The_Mask-
  • Niet online
ik222 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:53:
250 watt vind ik toch wel heel krap worden, ook al is het een A merk voeding. Maar goed je hebt gelijk dat het heel misschien wel zou kunnen werken.
Vergeet niet dat een HD4770 maar zo'n 20 Watt meer neemt als een 8500GT. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nou zet je me wel aan het denken met de 4770...Het prestatieverschil is niet erg groot met de 5770 en hij is maar +-80 euro. Als ik dan ook nogeens geen nieuwe voeding hoef te kopen is het helemaal ideaal. Vinden jullie het trouwens verstandig om mijn werkgeheugen up te graden van 2 naar 4?(Als je kijkt naar wat ik erop vooruit ga in verhouding tot de 85 euro die het kost en het feit dat ik vista 32-bits heb)Verschilt dat antwoord bij de verschillende kaarten?(5770 vs4770)
Ik neem wel aan dat ik bij de 5770 een betere voeding nodig heb dan nu(Aangezien hij volgens mijn gegevens toch zo'n 68 Watt meer verbruikt dan de 8500gt onder load). Zou een be quiet! Pure Power BQT L7 430W(82-87%) dan bijvoorbeeld beter zijn dan die 600Watt stealth?
Mogelijkheden voor mijn setup zijn denk ik nu dus globaal:
1.HD5770/be quiet! Pure Power BQT L7 430W/2gigram: 197Eu
2.HD5770/be quiet! Pure Power BQT L7 430W/4gigram: 280 Eu
3.HD4770/Eigen 250Watt voeding/2gigram: 80 Eu
4.HD4770/Eigen 250Watt voeding/4gigram: 165Eu
5.HD4770/be quiet! Pure Power BQT L7 430W/2/4gigram: 127/215Eu

Het doel is uiteindelijk om games(vooral online) zoals cod MW2 steady op 125FPS te draaien, maakt niet uit als settings wat laag staan.(Heb ook maar 15 inch monitor op het moment. Resolutie max 1024/768. Komt over een tijdje wss wel een keer een 19inch)
Hoor wel wat jullie van deze keuzes vinden,
groetjes

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-12 11:35

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit heeft te weinig met puur videokaarten te maken.

-> CSL
Pagina: 1