Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gepersonaliseerde bulk-mailing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Graag willen wij vanuit onze vereniging van ruim 1300 leden een gepersonaliseerde e-mail willen sturen met daarin de NAW gegevens zoals bij ons bekend, zodat de ontvangers het indien nodig kunnen corrigeren.

Wij maken gebruik van een Exchange server en Outlook voor normaal e-mail verkeer. Vanwege redenen die mij niet helemaal duidelijk zijn, maar het heeft met de belasting op de Exchange-server te maken, sturen wij onze ledenmail (dus naar de 1300 leden tegelijk) via Outlook Express. Het adressenbestand, zowel e-mail als adres, kunnen wij in Excel-vorm aanleveren.
Het is mij bekend dat Outlook gepersonaliseerde bulk-mail kan versturen, maar Outlook Express kan dit weer niet. Via de eerste de mail versturen blijkt voor ons geen optie te zijn.

Wat zouden jullie aanraden om in dit geval te doen? We zoeken dus een methode/programma om bulk-mail gepersonaliseerd te versturen. Het moet de Exchange-server zo weinig mogelijk belasten en er mogen eigenlijk geen licentiekosten aan verbonden zijn.

Alvast bedankt!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Misschien een heel domme oplossing. Maar waarom niet gewoon 's nachts om 00:00 laten versturen? Dan maakt de belasting op de server toch niet veel uit lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik heb even navraag gedaan, en het blijkt dat Exchange eerst alle email adressen controleerd. Als er dus 1 adres niet (meer) bestaat, dan stuurt hij geen van de 1300 adressen de mail... Blijkbaar wordt dat met Outlook Express niet gedaan.

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoe kan Exchange nou weten of een adres wel of niet bestaat zonder daar een mailtje naar te sturen? Ik zou gewoon nog eens goed aan de beheerder vragen of het inderdaad niet via Outlook/Exchange mogelijk is...

Daarnaast zijn er ook software pakketten die dit soort zaken mogelijk maken. Hiermee kunnen ook reacties automatisch worden verwerkt etc. Ik weet zo geen namen van deze software, maar via Google is vast wel een gratis variant te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Het kan zijn dat ik de plank volledig mis sla, maar zou Exchange dat niet kunnen doen d.m.v. MX-records?

Wat mij betreft is het prima om namen te noemen; als ik zoek bij Google kan ik door de bomen het bos niet zien en ik ben benieuwd naar ervaring van anderen.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 23:19
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat hij aan geen van de adressen meer iets stuurt als er 1 niet klopt. Heb ik hier nog nooit mee gemaakt in ieder geval. Misschien eens daar naar kijken hoe je dan kan oplossen?
Zou wat zijn als ik een mail stuur met 2 mensen erin en eentje is niet goed. Kan ik hem weer opnieuw gaan sturen naar beide personen.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Exchange verstuurt de mail gewoon, ook via Outlook. Het maakt niet uit of het adres bestaat of niet. Uiteraard moet het adres is een geldig formaat geschreven worden, maar dat is iets compleet anders. Wellicht zijn je beheerders daarmee in de war?

Het leuke van een mail merge is juist dat er individuele berichten gestuurd worden. Het niet aankomen van één mailtje (fout adres, niet meer geldig adres, etc...) heeft geen enkel invloed op de andere mailtjes. Je krijgt per bericht met een niet bestaand adres gewoon een NDR terug.

Voor een step-by-step guide en wat andere mail merge tooltjes zie deze guide.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Blijkbaar 'praat' de Outlook Express client rechtstreeks met een smtp-server op het internet en niet met de exchange machine.

je kan Outlook uiteraard ook zo instellen en dan kan je, zonder gebruik te maken van exchange, met word, excel en outlook een prima mail/merge uitvoeren.

Houdoe

Pagina: 1