Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alopex
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-03-2018

HTC Tattoo

inleiding
HTC heeft onlangs een nieuwe budgetsmartphone met het Google android OS op de markt gebracht onder de naam "HTC Tattoo".
De Tattoo is uitgerust met een resistief touchscreen en heeft WiFi en GPS aan boord.
meer specificaties
vragen
Vraag 1 : Ik overweeg om een android toestel zoals de HTC tattoo te kopen, maar door de (kleinere dan normaal) schermresolutie zouden er verschillende apps niet op draaien?

Antwoord 1 : Apps moeten geschikt gemaakt worden voor de resolutie van de Tattoo. Dat gebeurt steeds meer. De laatste weken hebben heel veel apps updates gekregen die ervoor zorgen dat 320x240 ondersteunt wordt.

Vraag 2 : Stel dat er nu een nieuwe versie komt van android, moet ik dan wachten tot HTC er zelf een update voor uitbrengt of kan ik gewoon de nieuwe versie van google erop installeren?

Antwoord 2 : Daarvoor moet je op HTC wachten, tenzij je zelf een ROM in elkaar wil gaan knutselen ;) Google stelt wel de code beschikbaar, maar het is aan de fabrikant om het in een ROM te bakken.

topic is under construction

[ Voor 59% gewijzigd door alopex op 07-11-2009 13:21 ]

Come to the dark side.... we have cookies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1. Apps moeten geschikt gemaakt worden voor de resolutie van de Tattoo. Dat gebeurt steeds meer. De laatste weken hebben heel veel apps updates gekregen die ervoor zorgen dat 320x240 ondersteunt wordt.

2. Daarvoor moet je op HTC wachten, tenzij je zelf een ROM in elkaar wil gaan knutselen ;) Google stelt wel de code beschikbaar, maar het is aan de fabrikant om het in een ROM te bakken.

Edit: welkom op GoT trouwens :)

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 05-11-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alopex
Nog een vraagje :) :

Wat is eigenlijk het verschil tussen een resistive en capacitive screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-07 19:00
alopex schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:30:
Nog een vraagje :) :

Wat is eigenlijk het verschil tussen een resistive en capacitive screen?
Dat kan je heel simpel even googlen. Gaat erom hoe het scherm de aanraking registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat soort dingen kun je gemakkelijk met Google vinden :) Klik. Het is handig om eerst even de zoekmachines te raadplegen voordat je iets vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostShinigami
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07 11:28
veel applicaties werken al op de tattoo en de market groeit met de dag.
ook kun je applicaties via internet vinden, de installatie bestanden (.apk) en deze los installeren (in het geval ze dus niet in je market staan). en van wat ik zelf allemaal er op heb gezet werkt 90% dan al niet meer wel gewoon.
en een nieuwe update van android zal je denk ik op htc moeten wachten omdat je met de sence interface zit die hun er overheen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alopex
GhostShinigami schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:36:
en van wat ik zelf allemaal er op heb gezet werkt 90% dan al niet meer wel gewoon.
Betekent het dan dat ze werken of niet? (ik snap de zin niet zo goed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij bedoelt hij dat te zeggen ja :P Het is zo dat je applicaties die niet geschikt zijn voor jou resolutie niet ziet in de Market. Wel kun je dan handmatig de applicatie installeren door de file op je telefoon te zetten. Dan heb je geen garantie dat het werkt, maar het kan ook zomaar dat die apps het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alopex
Ok, dan denk ik dat ik hem volgende week ga halen (is dan pas binnen in de winkel). Toch bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-07 13:19
alopex schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:52:
Ok, dan denk ik dat ik hem volgende week ga halen (is dan pas binnen in de winkel). Toch bedankt voor de reacties.
Vriendin van me heeft hem al 2 weken hoor :P

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alopex
Wat zou eigenlijk de beste telefoon zijn : Samsung i7500 (galaxy) of HTC Tattoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zijn dingen die je zelf moet bepalen. Kijk naar de specs, lees reviews, en trek je conclusie. GoT is een discussieforum, we gaan niet voor jou bepalen wat voor telefoon je moet nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alopex
Ok maar er zijn nog zo weinig "vs" dingen online te vinden (en ik ben nog maar een noob op t.net :P ).

[ Voor 6% gewijzigd door alopex op 05-11-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat komt omdat het soms gewoon totaal niet zinvol is om te vergelijken. Kijk naar de reviews, en dan zul je zien dat de Tattoo een budgettoestel is, en de Galaxy een mid-endtoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostShinigami
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07 11:28
nou nou een budged is ook weer wat harsh! het zit in het wat lagere sigment.. maar om nou 300 euro budget te noemen vind ik ook weer iets te ;)

en excuses voor mijn zinsopbouw ik doelde er op dat 90% van de apps die ik als .apk heb gedownload en geïnstalleerd gewoon werken. er waren er echt maar een paar die gewoon niet werkte (geen idee waarom, crashde) en een 2 tal met resolutie problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:53
alopex schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:27:
Wat zou eigenlijk de beste telefoon zijn : Samsung i7500 (galaxy) of HTC Tattoo?
Heb bij de shop eea vergeleken en ben uiteindelijk voor de Tattoo gegaan.
Voor mij was het uiteindelijk wel simpel :
- Goedkoper (80 ipv 250)
- meer werk geheugen

Alle apk files die ik wilde installeren werkten gewoon.
- The Schwartz Unsheathed
- Sygic navi
- tasKiller

Ben er tot nu toe erg happy mee 8)
Wel screen protectors besteld via Ebay, ze zijn nog steeds niet 100% broekzak bestendig.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alopex
Woonplaats : ANTWERPEN ---> bijna nog geen koppelverkoop hier (mag tegenwoordig wel) en de samsung galaxy kost hier €304, de htc tattoo €309 dus ik denk dat ze in de zelfde prijsklasse zitten en dus prima vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heb je nou uberhaubt de specificaties al bekeken?
GhostShinigami schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:54:
nou nou een budged is ook weer wat harsh! het zit in het wat lagere sigment.. maar om nou 300 euro budget te noemen vind ik ook weer iets te ;)
Hij is dan ook veel te duur voor het segment dat ie moet vertegenwoordigen. Voor een toestel met goedkoop plastic, waardeloze schermresolutie, resistief en klein scherm verwacht ik een lagere prijs. Ik heb een tijdje met het toestel gespeeld en zou het ding absoluut niet willen kopen. Dan betaal ik liever wat meer voor een degelijk toestel.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 05-11-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-07 13:19
alopex schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:43:
Woonplaats : ANTWERPEN ---> bijna nog geen koppelverkoop hier (mag tegenwoordig wel) en de samsung galaxy kost hier €304, de htc tattoo €309 dus ik denk dat ze in de zelfde prijsklasse zitten en dus prima vergelijkbaar zijn.
TIP: Rijd even naar BoZ ofzo en koop hem in Nederland :9 (als je hem toch los koopt).
Dan is hij volgens mij stuk goedkoper. Vriendin van me heeft hem los gekocht bij de Belcompany in Hellevoetsluis voor 275 of 280.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
geef dan 5 tientjes meer uit en koop een Magic, groter en capacitief scherm met een hogere en meer gangbare resolutie...

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een leuk toestel. Ook de eerste Android Phone voor mij.
Ik wilde een klein toestel. Geen Magic/Iphone formaat.

Ik zit wel flink te balen omdat er alleen maar programma'tjes in de Market staan waarvan de schermresolutieondersteuning is geupdate. Dit zijn er echt te weinig en meestal buitenlandse tools of de meest nutteloze. Tools zoals Buienradar, 9292OV, OV: Trein, Shazam.... enz enz enz staan dus niet op de Market. Gelukkig vond ik op een newsserver O-) een mega-pack met apk-files waar leuke dingen in stonden, waaronder Shazam e.d. Het is me tot op de dag van vandaag nog steeds niet geluk om een apk-file te vinden van bijvoorbeeld buienradar.nl of nu.nl

Het is dus jammer dat je niet zelf mag kiezen of een proggie op je toestel werkt, maar misschien zal het gewoon een maandje of 2 wachten zijn voordat de kleinere schermen ook volledig ingeburgerd zijn. 99% van de proggies weken dus gewoon, maar als je geen zin hebt om moeite te doen om proggies te vinden moet je dit toestel nu nog niet kopen, want je zal aardig teleurgesteld zijn.

Als iemand weet waar ik die apk-files van bijvoorbeeld buienradar en nu.nl kan downloaden (vanaf mijn pc) dan hoor ik dat graag! 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
een Magic is alleen ietsje langer dan een tattoo (en iets platter en minder breed)

ik heb een iPhone in m'n handen gehad, die vond ik echt te groot
maar nu ik deze telefoon een half jaar heb, wil ik alleen maar een groter scherm, ik ga als volgende telefoon een X10 halen :)

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-07 19:00
JarlSX schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:07:
een Magic is alleen ietsje langer dan een tattoo (en iets platter en minder breed)

ik heb een iPhone in m'n handen gehad, die vond ik echt te groot
maar nu ik deze telefoon een half jaar heb, wil ik alleen maar een groter scherm, ik ga als volgende telefoon een X10 halen :)
Is die niet even groot als een iphone? Zal lijkt mij niet veel schelen.

Maar hoe bevalt de tattoo? Zijn er nog dingen die echt slecht eraan zijn. En heb je nog een custom cover besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentette
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 16:48
Ik heb de tattoo en ben er uitermate content over

klein scherm is persoonlijke voorkeur maar aangezien het resistief is kan je aan de kleine elementen met je nagel

Voor de rest is het enigste negatieve punt: geen mobiel internet met aldi talk voor de moment maar dat verandert binnenkort (mobile vikings wordt het)

De aangepaste cover komt als er budget is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Dit begint een beetje een algemeen topic te worden. Dat is prima, maar dan is het wel handig dat iemand even een fatsoenlijk, informatieve topicstart in elkaar flanst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-07 18:39
alopex schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:43:
beetje off-topic, maar waar heb jij de galaxy voor 304€ gevonden? Ik heb er 426€ voor betaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alopex
Ik heb deze gevonden : http://www.smartphoneshop...i5700-metallic-black.html

maar... dat is de lite versie denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is niet de Galaxy, dat is de Spica. Ook geen verkeerde telefoon, en imo beter dan de Tattoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alopex
Vraagjes :

1. Ik zie dat de Samsung galaxia spica (i5700) gewoon de standaard android gui heeft draaien. Betekent dit dan dat ik zelf er de nieuwste versie van android kan opzetten of moet het weer via een ROM van Samsung?

2. Op het net beweren veel mensen dat de accu van de Samsung galaxia spica (i5700) rap leeg is (soms al na 1 dag), heeft iemand van jullie hier al ervaringen mee/bedenkingen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

1. Android levert de code, dat moet nog in een ROM gebakken worden. Dat kun je waarschijnlijk niet zelf.

2. Ik zou die beweringen even valideren met de reviews, zodra ze in grote getalen verschijnen.

Verder begint dit nogal een verzameltopic voor van alles en nog wat te worden. Voor de HTC Tattoo en de Spica mogen aparte ervaringentopics geopend worden, indien daar behoefte aan is. Deze gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.