Hulp bij aansluiting tussen internet en lan.

Pagina: 1
Acties:

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik heb in mijn nieuwbouwhuis een redelijk ingewikkelde netwerksetup waarover ik stilaan het overzicht een beetje kwijtraak. Ik hoop dat iemand me bij mijn probleem kan helpen.

Ok, concreet nu:

Er zijn 29 rj45 poorten voorzien in huis die elk ofwel als telefoon, ofwel als dataconnectie zullen fungeren (over utp bekabeling dus). Al deze aansluitingen komen samen op een centraal punt in de kelder. De bedoeling is nu om met een 24-poortswitch te werken voor de dataconnecties (internet en LAN), en een analoge telefooncentrale voor de telefonie. So far geen problemen.

Vanaf de kelder liggen er twee afzonderlijke utp kabels naar de garage. In de garage komt de telefonie binnen op een klassieke 5-polige stekker. Deze aansluiting zal dus zowel instaan voor telefonie als voor internet (adsl). Heeft er iemand een idee welke splitterapparatuur ik moet aanschaffen om mijn telefonie en mijn internet af te leiden zowel naar de centrale als naar de switch. Bijkomend is dezelfde telefoonlijn ook nog eens gekoppeld aan een alarmsysteem, dit moet dus ook gewoon werken.

Ik hoop dat de situatie ongeveer duidelijk is. Iig zou een beetje hulp echt worden geapprecieerd!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je kan in de garage gewoon het telefoniesignaal doorvoeren naar de kelder over 1 van de 2 kabels vervolgens splits je het in de kelder mbv een ADSL splitter. Achter de ene uitgang komt telefonie op de andere komt je ADSL router die je vervolgens weer in je switch stopt.

Verwijderd

Het is aan te raden om je spliter binnen 50 - 100 cm vanaf de binnenkomende lijn te zetten. Je hebt dan het beste singaal.

Vanaf de spliter welke qua type niet zoveel uitmaakt ga je met 1 utp kabel voor telefonie en 1 voor je telefoon naar de kelder.

De splitter krijg je trouwens vaak bij je installatiepakket....
hoop dat je zo een beetje extra info hebt! Succes