Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows7][VMWARE] Andere Partitie Virtualizeren

Pagina: 1
Acties:

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-11 13:07
Beste Mede-Tweakers,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn oude Windows Vista in een Virtualisatie-programma te laten starten. Ik heb hier het een en ander over gevonden maar nog geen werkend resultaat kunnen boeken.

Enig idee of desnoods tips over hoe ik dit het beste aan kan pakken.

[ Tesla MIG MYP ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Wat wil je precies? Je wil je oude Windows Vista in een VM draaien omdat? (Je dan niet alle software opnieuw hoeft te installeren ofzo?). Dual-Boot is geen optie?

Maar het kan dus wel maar is niet supported (http://www.vmware.com/support/ws55/doc/ws_disk_raw.html) Grootste probleem zit in het booten van je oude Windows Vista onder Vmware, vraag me af of hij wel gaat starten omdat de Vmware hardware nogal verschilt met je Windows Vista echte hardware...

"Caution: If you run an operating system natively on the host computer, then switch to running it inside a virtual machine, the change is like pulling the hard drive out of one computer and installing it in a second computer with a different motherboard and other hardware"

[ Voor 23% gewijzigd door Tags NL op 05-11-2009 22:47 ]

https://powershellisfun.com

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je eens kunt Googlen ipv hier iets te vragen zonder zelf eerst te zoeken. Het 2e resultaat geeft een keurige uitleg in het Nederlands.

Lees daarnaast ook de Quickstart een door. Hier staat precies uitgelegd waaraan een startpost moet voldoen, bij die van jou ontbreekt zeg maar nog het een en ander.

[ Voor 54% gewijzigd door TheVMaster op 05-11-2009 23:38 ]

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-11 13:07
TheVMaster schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:35:
Misschien dat je eens kunt Googlen ipv hier iets te vragen zonder zelf eerst te zoeken. Het 2e resultaat geeft een keurige uitleg in het Nederlands.

Lees daarnaast ook de Quickstart een door. Hier staat precies uitgelegd waaraan een startpost moet voldoen, bij die van jou ontbreekt zeg maar nog het een en ander.
Het zou beter zijn als je de volgende keer mijn bericht leest voordat je zomaar antwoord en commentaar geeft. Ik vraag niet hoe ik Windows 7 moet instelleren zoals jouw 2e resultaat mij vertelt. Maar hoe ik in Windows 7 een andere partitie (Met windows Vista) in een programma zoals bijvoorbeeld VMware zou kunnen opstarten.

Fred bedankt voor jouw reactie, daar heb ik wel wat aan.

[ Tesla MIG MYP ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Volgens mij kan je beter uitwijken naar VMware Converter ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 17:52
Cyw00d schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:50:
[...]

Het zou beter zijn als je de volgende keer mijn bericht leest voordat je zomaar antwoord en commentaar geeft. Ik vraag niet hoe ik Windows 7 moet instelleren zoals jouw 2e resultaat mij vertelt. Maar hoe ik in Windows 7 een andere partitie (Met windows Vista) in een programma zoals bijvoorbeeld VMware zou kunnen opstarten.

Fred bedankt voor jouw reactie, daar heb ik wel wat aan.
rode letters.. dat is een modje :P

je startpost is totaal onduidelijk. dat is de reden dat onze grote vriend zon reactie plaatst :+ hem gelijk gaan 'afbekken' dat hij beter moet lezen raakt dus kant nog wal :X

A wise man's life is based around fuck you

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
RolfLobker schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:00:
Volgens mij kan je beter uitwijken naar VMware Converter ;)
vmware converter werkt als een hondendrol. Zo vaak problemen met een VM na een P2V actie dat ik er met een grote boog omheen loop. Ik gebruik nog liever ghost en restore naar VM dan dat ik de boel sloop met vmware kontveter :(
System Center Virtual Machine Manager is daarintegen super. Daarmee heb ik al redelijk "unvirtualizable" machines mee P2V-ed die VMWare Converter niet wilde doen. Alleen dat is niet gratis... en moet je daarna hyperv of virtual pc gebruiken ipv vmware esx of vmware server

[ Voor 8% gewijzigd door Razwer op 07-11-2009 02:33 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Zwelgje
Razwer schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 02:31:
[...]

vmware converter werkt als een hondendrol. Zo vaak problemen met een VM na een P2V actie dat ik er met een grote boog omheen loop. Ik gebruik nog liever ghost en restore naar VM dan dat ik de boel sloop met vmware kontveter :(
System Center Virtual Machine Manager is daarintegen super. Daarmee heb ik al redelijk "unvirtualizable" machines mee P2V-ed die VMWare Converter niet wilde doen. Alleen dat is niet gratis... en moet je daarna hyperv of virtual pc gebruiken ipv vmware esx of vmware server
die ervaring heb ik totaal niet :? welke versie heb je gebruikt? heb je wel overbodige services (=HP management agents) uitgeschakeld via die converter :?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
Ik doe niet aan HP (in nederland en polen dan, andere kantoren wel) ik doe Dell, dan heb je niet van die nare agents :)
Ik weet niet meer welke versie, het was een jaar geleden dat ik het voor het laatst gebruikte.
maar bak met windows 2003, Oracle 9i en Borland starteam ging niet goed bijvoorbeeld.
Bak met windows 2000 en stenentijdperk Navision ging niet goed.(ibm bak)
Bak met windows 2003 en Formic ging niet goed (HP).

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Zwelgje
Razwer schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:51:
Ik doe niet aan HP (in nederland en polen dan, andere kantoren wel) ik doe Dell, dan heb je niet van die nare agents :)
Ik weet niet meer welke versie, het was een jaar geleden dat ik het voor het laatst gebruikte.
maar bak met windows 2003, Oracle 9i en Borland starteam ging niet goed bijvoorbeeld.
Bak met windows 2000 en stenentijdperk Navision ging niet goed.(ibm bak)
Bak met windows 2003 en Formic ging niet goed (HP).
ah dus dell heeft geen agents om de hardware te monitoren :? of installeer je die dingen niet :?

een jaar geleden. kerel IT gaat zo snel dat ervaringen van 1 jaar oud er al niet meer toe doen :X er is inmiddels al weer een nieuwe versie van die converter (versie 4)

als je wilt converteren dien je ook zoveel mogelijk services te stoppen voordat je hiermee bezig gaat, das de nummer 1 fout die gemaakt wordt

Pagina: 1