Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325347

Topicstarter
hallo,

ik heb vandaag mn televisie eens aangesloten op mn pc
nu wil ik hiervan de resolutie aanpassen
1360x768 is een beetje klein voor een 32 inch pc denk ik zo.

heb hier eens op het forum gezocht maar kan er niks over vinden (of ik ben gewoon hardstikke dom)

groetjes,

kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Het zou makkelijk zijn als:

-Je zegt welke Tv je hebt
-Hoe je deze aangesloten hebt
-Wat je zelf al onderzocht hebt

Daarnaast kan je resoluties aanpassen in het OS waar de Tv op aangesloten is. Daarbij komt ook dat niet alle TV's zomaar alle resoluties aankunnen. Vandaar dus vraag 1 ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-04 08:14
Als het de native resolutie van het scherm is kan je het niet verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:30

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 325347 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:25:
"Klein" als in dat de pixels te klein zijn en je een lagere resolutie wilt hebben, of "klein" van dat de resolutie te laag is en dat je 1920 x 1080 wilt hebben?

In het eerste geval kan je dat veelal wel aanpassen via de software van de grafische kaart. Maar als je het tweede bedoelt kan je het vergeten. Zoals Lee al zegt kan je de native resolutie van een tv (of welk paneel dan ook) niet zo maar vergroten. Het paneel kan niet even zijn pixels gaan delen of er pixels bij toveren. Als je een hogere resolutie had willen hebben dan had je voor een Full HD tv moeten gaan en niet voor een HD-Ready zoals je nu hebt...

Welke tv heb je trouwens?
Want ik ga er nu blind van uit dat je een HD Ready hebt en je dus niet hoger kan dan 1368 x 768. Maar wellicht heb je een Full HD tv en dan is het wellicht wat anders. Al heb ik zo'n vermoeden dat het een HD Ready is...

Het is overigens 1368 x 768 :)

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 05-11-2009 14:30 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04 12:11
Anoniem: 325347 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:25:
hallo,

ik heb vandaag mn televisie eens aangesloten op mn pc
nu wil ik hiervan de resolutie aanpassen

heb hier eens op het forum gezocht maar kan er niks over vinden (of ik ben gewoon hardstikke dom)

groetjes,

kevin
Je begrijpt dat je de resolutie op je tv nooit kunt wijzigen?

Wat je natuurlijk wèl kunt doen is de resolutie wijzigen van je pc en die stuurt dit dan naar je tv. Al begrijp ik niet goed waarom dit te klein is?

Mn eerste hdtv was een 30 inch lcd met zo'n resolutie en dat ging perfekt.
Let er op dat als je de tv met vga aansluit, je inderdaad de resolutie van de tv kunt gebruiken en dat zal 1366x768 zijn. Sommige Samsung lcd's accepteren dit niet en moet je 1360x768 pakken.

Ga je het aansluiten met een (dvi) hdmi kabel, dan zit je aan de reso's 1280x720 en 1920x1080.