Corrupte FTP uploads

Pagina: 1
Acties:

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:06

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Met een paar vrienden heb wij een colocated server voor backups ed. Op deze server draaien wij Debian 5.0 met VSFTP als FTP server voor het up (en down) loaden van bestanden (van onze thuis computers). Nu is echter het probleem dat sommige van ons af en toe het probleem hebben dat, met name, grote bestanden corrupt blijken na uploaden. Het lijkt zich te concentreren bij bepaalde mensen, want sommige hebben er nooit last van, maar ik kan geen patroon vinden (zoals internetprovider, FTP client of OS). De volgende oorzaken heb ik overwogen

- Internet verbinding tussen thuiscomputer & server maar door TCP lijkt mij dit niet echt waarschijnlijk aangezien alles gechecksummed zou moeten worden;

- FTP client (FileZilla) maar dan zou iedereen er last van moeten hebben. Ook CoreFTP geprobeerd, maar die heeft hetzelfde probleem;

- FTP server (VSFTP) maar ook dit lijkt mij niet erg waarschijnlijk. Ik kan er iig. niks over vinden dat mensen ooit dit probleem hebben hiermee.

Iemand enig idee?

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Overal binary als methode geselecteerd?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• arnova

arnova

Topicstarter
Wirehead schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:43:
Overal binary als methode geselecteerd?
Uiteraard ;-)

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Al HDD diagnostische tests en memtest gedraaid op de systemen van mensen met problemen?

• arnova

arnova

Topicstarter
JasperE schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:05:
Al HDD diagnostische tests en memtest gedraaid op de systemen van mensen met problemen?
Ja, want ikzelf ben toevallig 1 van de personen die het probleem thuis heeft en HDD/geheugen (of hardware in het algemeen) heb ik al uitgesloten...

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 09:48

donny007

Try the Nether!

Ik gebruik ook vsFTPd op mijn Ubuntu servertje, en ik kan prima bestanden van 50GB uploaden via FileZilla (PC en mac) naar mijn servertje via het interne netwerk en het internet.

Is vsFTPd correct geconfigureerd?
Komt de bestandsgrootte overeen van het geüploade bestand en het origineel?
Zijn je HDD's nog goed?
Staat FileZilla goed geconfigureerd?

En vsFTPd is een beetje een simpele FTP server met wat basis beveiliging, als ik jou was zou ik ProFTPd gebruiken voor professionele toepassingen.

[ Voor 24% gewijzigd door donny007 op 05-11-2009 13:14 ]

/dev/null

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Heb je dit toevallig alleen met bestanden groter dan 2GB? Heb ik wel eens last van gehad, dan gaat de server na 2GB gezellig verder met schrijven op positie 0 in het bestand...

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Doet je FTP client (filezilla) restarts van het bestand? Sommige servers hebben een off by one probleem daarmee.

Kun je uitzoeke vanaf welke positie de file veranderd is?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• arnova

arnova

Topicstarter
donny007 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:12:
Ik gebruik ook vsFTPd op mijn Ubuntu servertje, en ik kan prima bestanden van 50GB uploaden via FileZilla (PC en mac) naar mijn servertje via het interne netwerk en het internet.

Is vsFTPd correct geconfigureerd?
Komt de bestandsgrootte overeen van het geüploade bestand en het origineel?
Zijn je HDD's nog goed?
Staat FileZilla goed geconfigureerd?

En vsFTPd is een beetje een simpele FTP server met wat basis beveiliging, als ik jou was zou ik ProFTPd gebruiken voor professionele toepassingen.
[quote]
Doet je FTP client (filezilla) restarts van het bestand? Sommige servers hebben een off by one probleem daarmee.

Kun je uitzoeke vanaf welke positie de file veranderd is?
[/qoute]
Ja, die kan restarts doen. Mijn vermoeden is dat daar "iets" mee is (maar kan oorzaak dan wel gevolg zijn van iets anders natuurlijk). Positie uitzoeken is niet heel simpel aangezien de reproduceerbaarheid niet echt consequent is...

Pagina: 1