Met een paar vrienden heb wij een colocated server voor backups ed. Op deze server draaien wij Debian 5.0 met VSFTP als FTP server voor het up (en down) loaden van bestanden (van onze thuis computers). Nu is echter het probleem dat sommige van ons af en toe het probleem hebben dat, met name, grote bestanden corrupt blijken na uploaden. Het lijkt zich te concentreren bij bepaalde mensen, want sommige hebben er nooit last van, maar ik kan geen patroon vinden (zoals internetprovider, FTP client of OS). De volgende oorzaken heb ik overwogen
- Internet verbinding tussen thuiscomputer & server maar door TCP lijkt mij dit niet echt waarschijnlijk aangezien alles gechecksummed zou moeten worden;
- FTP client (FileZilla) maar dan zou iedereen er last van moeten hebben. Ook CoreFTP geprobeerd, maar die heeft hetzelfde probleem;
- FTP server (VSFTP) maar ook dit lijkt mij niet erg waarschijnlijk. Ik kan er iig. niks over vinden dat mensen ooit dit probleem hebben hiermee.
Iemand enig idee?
- Internet verbinding tussen thuiscomputer & server maar door TCP lijkt mij dit niet echt waarschijnlijk aangezien alles gechecksummed zou moeten worden;
- FTP client (FileZilla) maar dan zou iedereen er last van moeten hebben. Ook CoreFTP geprobeerd, maar die heeft hetzelfde probleem;
- FTP server (VSFTP) maar ook dit lijkt mij niet erg waarschijnlijk. Ik kan er iig. niks over vinden dat mensen ooit dit probleem hebben hiermee.
Iemand enig idee?
Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn