Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stroom van Centrale deurvergrendeling direct op zekeringkast

Pagina: 1
Acties:

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-11 17:45
Beste Tweakers,

Ik hoop dat ik hier aan het goede adres voor ben.

Ik ben bezig met het inbouwen van de centrale deurvergrendeling in mij Hyundai Excel uit 1999, nu zijn er echt twee manieren om de stroom naar de CDV, namelijk direct op de accu maar ook op de zekeringkast van de auto.

De eerste manier is dan ook geheel duidelijk, maar op de tweede manier kan ik nergens echt duidelijkheid op vinden.

Mijn vraag hier dan ook is, of iemand hier het weet hoe ik de stroom van de centrale deur vergrendeling op de zekeringkast kan aansluiten. Als iemand mij hier info over kan geven of iig een duwtje in de goede richting kan doen zou zeer fijn zijn.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 17:45
Gewoon een eigen draadje vanaf de accu, met een zekering ertussen lijkt me de meest simpele (en veilige oplossing), heb het bij mij ook zo gedaan...

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:10

dj_dysaster

Stoom \o/

Als je een layout van je zekeringkast/werkplaatshandboek hebt ff zoeken naar een +30 aansluiting, vervolgens aansluiten op een vrije plek in je zekeringkast en de andere kant van de zekering naar je CDV leiden.

[ Voor 3% gewijzigd door dj_dysaster op 05-11-2009 13:06 ]

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ik zou in eerste instantie proberen te achterhalen hoe het standaard aangesloten zit (er van uitgaande dat jouw auto ooit in een uitvoering met CDV is geleverd). Zoek een werkplaatshandboek of vraag het na bij je plaatselijke Hyundai dealer. Of ga naar de sloop, zoek een Excel met CDV en kijk hoe het daar zit.

Tweede mogelijkheid is dan inderdaad om direct de voeding vanaf de accu te pakken. Ik zou dan bij een automaterialenhandel een losse zekeringmodule halen (zo eentje waar 2 draadjes uit komen, moet ook spatwaterdicht zijn). Dan sluit je die zekeringhouder met de ene draad aan de accu aan, en de andere draad verleng je naar de CDV.
Zorg uiteraard dat je bedrading en zekeringhouder het benodigde vermogen aankunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door real[B]art op 05-11-2009 13:33 ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"