Verzenden gekoppeld aan teller

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een klant van mij wilt een aanmeldingsformulier voor een open dag. Nu vraagt hij mij of er via dit formulier een teller kan komen te staan op de homepagina waar de bezoeker kan zien of hij zich nog kan aanmelden. Eigenlijk dus een aftel klok van 75 tot 0.

Dus wanneer er zich een bezoeker aanmeld via een formulier word de teller met 1 vermindert.

Weten jullie dit of dit kan?

Bedankt alvast voor jullie antwoord;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:48
Ja dit kan. Wat heb je zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg net de aanvraag binnen en was zelf aan het googlen,maar kwam nog weinig tegen. Weet jij iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik denk dat je wat specifieker moet zijn wat mij is het niet duidelijk waar het om gaat. Wat voor omgeving heb je, welke talen worden ondersteund? Wat voor formulier is het (papier, internet, desktop).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 16:13
In een DB laten wegschrijven hoeveel aanmeldingen er zijn en dan op de homepage 75 - waarde laten weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een formulier op de site waar mensen zich aanmelden voor een open dag, deze open dag is echter beperkt aan bezoekers (100) en de klant wil dat wanneer mensen zich aanmelden er een teller automatisch (op de homepage) aftelt van 100 naar 0. Hierdoor kan men dus automatisch zien of je je al aan kan melden.

Formulier zal javascript zijn. Wat ik dus vraag wanneer er zich een aanmelding plaatsvind (via de verzendknop op dat formulier) de teller automatisch aftelt. Dus eigenlijk een extra functie bij de verzendknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pinooo schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:13:
In een DB laten wegschrijven hoeveel aanmeldingen er zijn en dan op de homepage 75 - waarde laten weergeven?
Zelfs een DB hoeft niet eens, plain opslaan in een txt bestand en en bij elke keer dat het formulier wordt ingelezen laat je even aantal regels tellen - of puur cijfertje inlezen, haal je van totaal aantal beschikbaar af.. opgelost.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou als ik heel eerlijk ben,ben ik niet het meest getalenteerde javascript wonder,vroeg me eigenlijk af of hier voorbeelden van op het net staan:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het enige wat je op dit moment doet is een functionele omschrijving van je wens geven en vervolgens vragen of iemand daar een oplossing voor weet. Dat lijkt wel heel erg op een scriptrequest, Hoewel ik best geloof dat je het allemaal zelf wilt gaan doen denk ik niet dat het op deze manier in dit forum thuishoort.

Mocht je tegen problemen aanlopen bij het daadwerkelijk implementeren dan kun je een nieuwe poging tot een topic wagen, maar houd in dat geval wel rekening met de quickstart zoals wij die hier kennen: Het algemeen beleid #topicplaatsen

Nog een kleine tip: Met (alleen) javascript is dit niet mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Janoz op 05-11-2009 12:26 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.