Ik zit de laatste paar dagen non-stop te werken voor 2 klanten, met een stricte deadline.. dit doe ik naast mijn reguliere werk.. Van s'ochtend 8 tot savonds 11 achter de pc zitten begint blijkbaar te knabbelen aan mijn kunnen, want ik zit nog met 1 klein dillema waar ik 123 niet uit kom
ik moet iets bedenken waarmee ik een view moet maken per dag,week,maand op basis van populariteit. dat laatste is gebaseerd op aantal views per item of het gemiddelde votes per item. het opslaan van aantal views + bijhouden van gemiddelde votes werkt prima.
enig idee hoe ik het best te werk kan gaan??
Werken met de timestamp uit het artikel tabel heeft natuurlijk geen nut, want artikelen die 3 maanden terug zijn geplaatst moeten natuurlijk wel terug kunnen komen in de resultaten van bv:
"populaire artikelen van vandaag" ALS ie vandaag erg vaak geklikt is
of
"populaire artikelen van dit week" ALS ie afgelopen week erg vaak geklikt is
of
"populaire artikelen van deze maand" ALS ie maand erg vaak geklikt is
ik moet iets bedenken waarmee ik een view moet maken per dag,week,maand op basis van populariteit. dat laatste is gebaseerd op aantal views per item of het gemiddelde votes per item. het opslaan van aantal views + bijhouden van gemiddelde votes werkt prima.
enig idee hoe ik het best te werk kan gaan??
Werken met de timestamp uit het artikel tabel heeft natuurlijk geen nut, want artikelen die 3 maanden terug zijn geplaatst moeten natuurlijk wel terug kunnen komen in de resultaten van bv:
"populaire artikelen van vandaag" ALS ie vandaag erg vaak geklikt is
of
"populaire artikelen van dit week" ALS ie afgelopen week erg vaak geklikt is
of
"populaire artikelen van deze maand" ALS ie maand erg vaak geklikt is