Toon posts:

Welke Kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een geforce 7600 GT, op een asus m2v-tvm moederbord. Ik wil graag een betere videokaart kopen. Ik weet alleen niet precies welke kaarten op mijn mobo kunnen, i.v.m. mijn pci sloten (of ik nou 2.0 heb of niet.) Maar ik heb helemaal geen ervaring met gpu's uitzoeken. Ik ben opzoek naar een kaart van rond de 100 euro, het liefst 1 gig geheugen, maar 512 mb is ook prima (geen idee of 1 gig uberhaupt kan :P). Ik ben ook niet van plan om te overclocken. Kan iemand mij misschien adviseren over een goede kaart?

oh en sorry, het is alleen maar bedoeld om ermee te gamen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 11:30 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kijk eens naar een Radeon 5770 of 5750.

Een 2e hands Radeon 4850 of 4870 is qua snelheid ongeveer gelijk of iets minder, die zijn er al vanaf 80 euro.

[ Voor 32% gewijzigd door PD2JK op 05-11-2009 11:32 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie, maar ik dacht altijd dat geforce veel beter was voor games dan radeon :O. Maar zou heel goed kunnen dat ik het fout heb hoor :P

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:35:
Maar zou heel goed kunnen dat ik het fout heb hoor :P
offtopic:
Inderdaad ;) op dit moment wel. Jammer voor de concurrentie.

Wat betreft de informatie over je mobo, dat kan je gewoon op de site van ASUS vinden. Je lijkt een PCI-ex16 1.0 slot te hebben in combinatie met een VIA-chipset, dat schijnt vaak niet goed te werken met een PCIe2.0-kaart... (en dat zijn alle recente kaarten)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
hmm dus dan is mn keuze dus eigenlijk, of een redelijk oude videokaart te kopen of mn mobo ook te vernieuwen?

Verwijderd

PD2JK schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:31:
Kijk eens naar een Radeon 5770 of 5750.

Een 2e hands Radeon 4850 of 4870 is qua snelheid ongeveer gelijk of iets minder, die zijn er al vanaf 80 euro.
Ik zou sowieso nooit voor een 4850 gaan maar dan voor een 4770. Qua prestaties nagenoeg gelijk (ene game is de ene sneller, andere game is de andere een paar frames sneller) en hij is kleiner, koeler (dus stiller!), heeft sneller geheugen en is goedkoper. Mensen gaan er maar van uit dat een 48xx altijd beter moet zijn dat een 47xx, maar lezen zich niet even in.

Maargoed, dat lijkt nu dus geen optie te zijn.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Welkom op GoT :W

Aanschadvies is zeker toegestaan op dit forum maar dan moet je wel wat specifieker zijn. We eisen hier van je dat je een gedegen onderzoek doet naar je mogelijkheden. Zo had je bijvoorbeeld makkelijk de specificaties van je moederbord zelf op kunnen zoeken en met jouw gestelde budget de pricewatch in kunnen duiken. Nu blijkt uit twwe van je opmerkingen dat je nog helemaal niets gelezen hebt ('Ik wil 1GB ipv 512MB' en 'Geforce is beter dan Radeon'). Ga eerst maar eens rustig op zoek. Ook op GoT is heel erg veel info over de kaarten te vinden. Als je dan later meer specifieke vragen hebt, zie ik je topic graag verschijnen. De gaat iig op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.